Webshop med det hele?
Fra : Stefan Andersen

Dato : 05-10-06 10:57

Hvad mener jeg dog med det hele? Uha. Nu har jeg igennem et stykke tid
gået og puslet med at blive "ny-rig" på det dersens internet ved at
putte en webshop derind. (ahemm).

Jeg har en en handelsvirksomhed som primært handler med produkter
købt rundt omkring på det europæiske marked. Lige nu har jeg
"konsulent" salg til enkelte b2b kunder der køber varerne til
vidersalg.

Men det kunne være utroligt fedt at blive "online". Ikke jeg ikke vil
kunne gøre det; har været webudvikler i en del år - men jeg vil
gerne undgå at fokusere det på det tekniske; både fordi det ikke er
min forretning - og fordi at bygge en komplet webshop er mere indviklet
ind som så.

Mine krav er en webshop som kan templates med flere frontends og gerne
forskellige pris strukturer (f.eks. b2c og b2b) og have en god
lagerstyring. Jeg har kigget på Summa's lagerstyring - den kan til
nød gå; men den er jo ikke "online" og jeg føler at det er vigtigt
at mine online frontend viser rigtige informationer - især omkring
lagerstatus.

Ellers ser jeg gerne en nem intgration med daglige posteringer (her kan
jo csv gå til summa) - men jeg indrømmer jeg har kigget lidt på
navision commerce portal, med våde øjne.. Men prisen og
omkostningerne på en sådan løsning kan jeg ikke gennemskue -
(hosting, licens etc).

Findes der noget alternativ? (f.eks. billigere; opensource?) - og her
kom prisen ind igen. Altså den rette løsning koster er jeg ikke blind
for; men jeg tror ikke jeg vil hive 100kkr op af lommen for at få
platin løsningen hvis man kunne slippe ;)

Stefan

Fra : Kim Malmberg

Dato : 05-10-06 22:36

Hej
Jeg kan tilbyde en komplet webshop med integation til SummaSummarum..
Læs mere på www.upload-it.dk

--
Venlig hilsen/Best regard.
Kim Malmberg

Fra : Thomas Andersen

Dato : 06-10-06 18:35

www.dandomain.dk
Markeds bedste pt.
Masser af muligheder for intergration af økonomisystemer

Kunne personligt ikke finde på at handle i en OsC Shop.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-10-06 18:50

On Fri, 6 Oct 2006 19:35:27 +0200
"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> wrote:

> www.dandomain.dk
> Markeds bedste pt.
> Masser af muligheder for intergration af økonomisystemer
>
> Kunne personligt ikke finde på at handle i en OsC Shop.

Personligt synes jeg at dandomains webshops er elendigt indrettet og på
mange måder har et dårligt design. Der ville jeg langt hellere have en
OsC shop hvor der er større fleksibilitet og langt flere funktioner.
men sådan er man så forskellige.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Stefan Andersen

Dato : 06-10-06 21:03

Hej Kim & Thomas,

Tak for jeres input.

Kim Schulz wrote:
> [...]
Har kigget på dem; og har været ind i en produktionsshop på deres
system og må sige de har strikket noget der ser godt ud sammen. Men
jeg har ikke været der "for business".

Desuden virker deres templates meget ens.. jeg kan ihvertilfald ofte
hurtigt *hoste*dandomain*hoste* når jeg kommer forbi dem.

> [...]
> mange måder har et dårligt design. Der ville jeg langt hellere have en
> OsC shop hvor der er større fleksibilitet og langt flere funktioner.

Jeg har kigget en del på osC - men den er som standard ikke stærk til
lagerstyring f.eks. - men jeg tænder på at jeg selv kan installere og
afvikle softwaren. (synes det er smart man kan drifte sin egen webshop
og spare ~400 om måneden på noget så basalt som et webhotel). (yada
pris overvejelser igen.. jeg har en tendens til at kunne lide man
køber en ting også kan man gøre den som man har lyst).

Desuden har shops som dandomain den ulempe at man ikke bare kan skifte
udbyder (den slags kan der jo være mange grunde til) som man kunne
hvis man selv hostede softwaren i en eller anden form (osC f.eks.)

Så en private label/brand (OpenBizBox) af osc der var patchet til
ukendelighed - men der var kommet en del lagerstyring der så ud til at
minde om dandomains.. det trækker lidt i mig.

Stefan

Fra : Jens U. K.

Dato : 11-10-06 09:01

"Stefan Andersen" <tigeren@gmail.com> wrote in message
[...]
> lagerstyring f.eks. - men jeg tænder på at jeg selv kan installere og
> afvikle softwaren. (synes det er smart man kan drifte sin egen webshop
> og spare ~400 om måneden på noget så basalt som et webhotel). (yada

Hvis du har intentioner om at have eget kortbetalingsmodul (visa/dankort
osv. via en PBS-aftale), skal du være opmærksom på at der er en del krav
vedr. fysisk sikkerhed der skal overholdes, som gør at det nok ikke kan
betale sig selv at gøre det. Læs mere hos PBS eller kontakt dem, hvis det
er.

/Jens Ulrik

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-10-06 10:18

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vedr. fysisk sikkerhed der skal overholdes, som gør at det nok ikke kan
> betale sig selv at gøre det. Læs mere hos PBS eller kontakt dem, hvis det

Der er intet i vejen for at håndtere selve betalingsdelen via en godkendt
betalingsgateway.
Jeg anvender selv min egen shop-løsning på et billigt webhotel, men anvender
en betalingsgateway fra www.wannafind.dk som allerede er godgendt af PBS.

Fra : Jens U. K.

Dato : 12-10-06 09:46

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Der er intet i vejen for at håndtere selve betalingsdelen via en
> godkendt betalingsgateway.

Nej da, jeg gør bare opmærksom på at der er nogen krav hvis man selv har
intentioner om at drifte betalingsmodulet.
Manden snakkede om 400 kr/mnd og det lød som om at der var betalingsmodul
med i den pris... og derfor lød det som om han selv ville drifte
betalingsmodulet også...
....men koster en webshop uden betalingsmodul virkelig 400kr/mnd?

/Jens Ulrik

Fra : Stefan Andersen

Dato : 12-10-06 16:58

Jens U. K. wrote:
> [...]
Det lyder sandsynligt; plus man skal huske en certificering af
implementationen. Mener der er et opensource betalingsmodul - CashCow
som man kan bruge (efter en certificering).

> ...men koster en webshop uden betalingsmodul virkelig 400kr/mnd?
Hmm - jeg har sikkert kigget med ;) Desuden kan man jo heller ikke lave
specielle tilretninger på en lejet løsning. Der er mange fordele og
ulemper at overveje synes jeg. Tror jeg finder på et andet format at
starte med end en decideret "katalog & vogn" løsning - har en idé..
Det kan jo være det virker.

Mvh
Stefan

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 09-11-06 09:51

Hej Stefan

Jeg har selv implementeret OScommerce uden de store påstyr. til betaling
bruger jeg www.fribetaling.dk og de har også et modul til
Dankort/kreditkort.

Der findes massere af udbydere af templates til OScommerce, så du kan få en
lækker shop for ca. 1000 kr.
og en årlig kost på webhotel + 600 kr. til Fribetaling.

Morten Linder Pettersson
www.msshop.dk
www.linder.dk