Lydløs strømforsyning.
Fra : mathias

Dato : 05-10-06 07:50

Hejsa

Jeg har lige sat min nye server op, men finder desværre ud af at
strømforsyningen larmer utrolig meget.

Det er et 1 Unit rack kabinet, så den nye strømforsyning skulle jo gerne
passe ind.

Da det er et Via Epia system, så behøves strømforsyningen ikke være ret
stor (mindre end 100 watt) men jeg ville gerne have hvis den var passivt
kølet eller i det mindste ikke larmede så meget.

Det gør ikke noget hvis det er et system der fungere noget ala
strømforsyninger til bærbare computere.

Hvad ville i anbefale mig at købe?

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-06 09:02

> [...]
> stor (mindre end 100 watt) men jeg ville gerne have hvis den var passivt
> kølet eller i det mindste ikke larmede så meget.

Prøv at kigge hos linitx.com

Til travla kabinetterne er der typiske et strømprint i kabinettet og så en
løs swichtmode strømforsyning eksternt. Mon ikke de kan sælger dig det du
skal bruge løst...
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-10-06 09:42

mathias <mathias@mejborn.dk> wrote in

> [...]
> kølet eller i det mindste ikke larmede så meget.
>
> Det gør ikke noget hvis det er et system der fungere noget ala

En af dem her:
http://mini-itx.com/store/default.asp?c=10#univ

De kan sikkert også findes her i landet, men mini-itx.com butikken har et
ret godt udvalg af lydløse strømforsyninger til mini-itx systemer.

/flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-10-06 09:44

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> En af dem her:
> http://mini-itx.com/store/default.asp?c=10#univ

Du skal selvfølgelig også have en tilhørende DC-DC konverter der kan sættes
i bundkortet. De er på samme side, hvis du scroller op - du kan også bare
klikke her:
http://mini-itx.com/store/?c=10#dcdc

/flemming

Fra : mathias

Dato : 05-10-06 11:21

Flemming Joensson skrev:
> [...]
> i bundkortet. De er på samme side, hvis du scroller op - du kan også bare

Okay det ser jo fint ud, har fundet det her kit:

Lex 60W PSU and DC-DC Converter Kit

Som jeg tror jeg køber.

Jeg har et almindeligt Via Epia kort med 1 Ghz processor, samt 512 mb
ram og en 2.5" harddisk.

Hvor meget trækker sådan et system? Der står at den ikke kan trække et
cdrom drev, det er heller ikke noget der sidder i systemet, så det er
ikke noget problem, men det virker bare som om at den kun lige kan
trække det motherboard og en harddisk også ikke mere, eller hvordan er
det med det?

Bruger et cdrom drev meget i strøm da?

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : mathias

Dato : 05-10-06 11:38

mathias skrev:

> [...]
> ikke noget problem, men det virker bare som om at den kun lige kan
> trække det motherboard og en harddisk også ikke mere, eller hvordan er

Den model jeg henviser til ovenover, den har nogle harddisk-strømkabler
osv. på billedet også, men jeg kan ikke lige se hvordan de skal kunne få
strøm fra strømforsyningen, det ligner kun at der kan trækkes strøm til
bundkortet?

Hvorimod denne model, fint nok har strøm til en harddisk osv.:

Morex 80W PSU and DC-DC Converter Kit

Men eftersom jeg ikke skal bruge de ekstra watt så ville det jo være
fint hvis jeg kunne nøjes med den første model jeg henviser til.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-10-06 21:27

> [...]
>
> Men eftersom jeg ikke skal bruge de ekstra watt så ville det jo være
> fint hvis jeg kunne nøjes med den første model jeg henviser til.

Jeg ville nok bare tage 80W udgaven, så er der lidt ekstra at give af og du
har med sikkerhed de stik du skal bruge. Det er jo max effekten der er
opgivet. Det betyder jo ikke den står og trækker 80W hele tiden. Hvis du er
fingernem kan du formentlig godt tage den første og selv trække stik fra
ATX stikket til HD'en.

Jeg har iøvrigt ikke selv fået købt mig et system endnu, så jeg ved ikke
hvor lidt effekt de kan klare sig med. Men på mit arbejde har vi et par
stykker som har en 80W psu og de har heller intet optisk drev, men blot en
2.5" hdd og et par dioder samt et lille display der viser belastning af
cpu, fri hdd plads m.m.

Mvh.
Flemming

Fra : mathias

Dato : 06-10-06 08:13

Flemming Joensson skrev:
> [...]
> 2.5" hdd og et par dioder samt et lille display der viser belastning af

Ja okay jeg tror også bare jeg tager 80 watts udgaven, strømforsyningen
må jo også godt have lidt overskud, så den er stabil.
Men jeg ved at harddisken tager omkring 5 watt, også er der 75 watt
tilbage til bundkort/cpu/ram og harddisk diode, samt power diode,
hvilket skulle være meget mere end rigeligt.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk