Kat med infektion
Fra : Svante

Dato : 04-10-06 20:11

Jeg har en veninde er har fået en racekat "tilsendt" fra Amerika. Kort tid
efter katten kom til Dk, blev den syg med forkølelse og hoste. Prøver viser
sig den har en infektion med Bordetella, tror jeg hun sagde det hed. Hun
siger det er det samme som giver Kennelhoste hos hunde f.eks og slår man det
op på netdyredoktor kommer kennelhoste også frem.
Men katten bliver stadig ved at være syg og lever nu isoleret på 3-4 uge. Nu
har hun fået at vide at den skal i behandling med den ene kur efter den
anden til de rammer den medicin der hjælper. Det lyder helt forkert i mine
øre at man ikke ved hvad det er der hjælper. Katten bliver mere og mere syg.
Jeg har sagt hun skal søge eksperthjælp på et "rigtigt" dyrehospital. Hun er
ved at fortvivle og er ved at køre ned på dette her.
Er der nogen der har prøvet at have syge katte med denne infektion og hvad
har hjulpet jeres kat/katte så? Gode råd og erfaringer modtages med stor
tak.

Svante

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-10-06 20:42

Jeg har ingen erfaring med Bordetella, men en Google-søgning gav dette
resultat, som informer godt derom.

Der står bl.a., at man skal dyrke en svaberprøve for med sikkerhed at
vide, hvilket antibioticum, der skal bruges i et givent tilfælde. Læs her:
http://www.dfvf.dk/Default.aspx?ID=10896

Det er kun at belaste katten yderligere at "prøve sig frem".

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-10-06 20:54

> [...]
> har hjulpet jeres kat/katte så? Gode råd og erfaringer modtages med stor

Jeg har (heldigvis) ikke erfaring med bordatella. Jeg ved bare, det vist
nok er temmelig smitsomt.

Hvad siger opdrætteren?
Hvor i landet bor din veninde? Det er nemmere at henvise til en
kattekyndig dyrlæge i nærheden, hvis man ved, hvor hun bor

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Svante

Dato : 05-10-06 05:20

Hun bor så hun bruger Vordingborg dyrehospital.

Svante