Kørselsgodtgørelse
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 20:01

Hej,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og er momsregistreret. I mit arbejde
fakturerer jeg normalt til mine kunder med en timepris + kørsel + moms.
Altså plejer mine kunder at betale de 3,30 kr/km, som er skattefri.

Nu har jeg fået en kunde, der ikke betaler mig kørepenge. Jeg er naturligvis
interesseret i at høre, om jeg kan få kørselsfradrag. Hvordan griber jeg
dette an?

Når jeg arbejder for kunden, drejer det sig om i alt 176 km/pr. dag (både
ud- og hjemtur inkl.) Al min indtægt i dette år er B-indkomst.

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-10-06 20:18

jacob skrev:
> [...]
>
> Når jeg arbejder for kunden, drejer det sig om i alt 176 km/pr. dag (både
> ud- og hjemtur inkl.) Al min indtægt i dette år er B-indkomst.

Du kan stadigvæk udbetale 3,30 kroner pr kilometer.
Du kan ikke få kørselsfradag da du ikke er lønmodtager.
Hvis din kunde ikke vil betale for din kørsel og du heller ikke har
tænkt dig at køre gratis må du jo lægge din udgift til kørsel over på
din timepris?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 17:04

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan stadigvæk udbetale 3,30 kroner pr kilometer.

JEG kan udbetale? Hvad mener du med det?

Kan min virksomhed ikke få fradrag for kørslen?

Det er ikke en mulighed, desværre.

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 17:12

"jacob" <ni> skrev i en meddelelse

KLIP

> JEG kan udbetale? Hvad mener du med det?
>
> Kan min virksomhed ikke få fradrag for kørslen?

Det får den i form af nedskrevet overskud med N km X 3,30 kr. pr. kørt km
(op til 20.000 km).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~