Bugsy faldt om
Fra : Tyfon

Dato : 04-10-06 19:14

Ja her idag ude i haven efter en grundig tur med børsten stå bugsy stille
kikker til siden og falder om .. ligger og spræller lidt og kommer så til
sig selv igen.
Han var dog meget sløv og ville ikke gå .. Jeg bar ham så ind i hans kurv
hvor han ret hurtig blev frisk og slaskede over for at drikke lidt ...
Han var i et stykke tid efter meget sløv.. Nu er han så sig selv igen men
stadig lettere sløv

Ringede selvfølgelig til dyrlægen der sagde det nok var eplepsi og at det
ikke betød det vilde men mindre det skete igen inden for en uges tid ..

Nu er jeg ikke helt tryg ved den besked så vil høre jer andre hvad der er
galt ?

HAr snakket med den opdrætter Bugsy kommer fra og hun har aldrig oplevet
det før

Bugsy er iøvrigt stadig en samojede på knapt 4 år

Maj

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-10-06 19:33

Tyfon <no@spam.dk> wrote:
> [...]
>
> Ringede selvfølgelig til dyrlægen der sagde det nok var eplepsi og
> at det ikke betød det vilde men mindre det skete igen inden for en

Jeg er (selvfølgelig) ikke ekspert så det skal tages med et gran salt
når jeg fortæller, at min datters kat, efter at han var blevet kørt
ned for anden gang udviklede epilepsi. Der går længe imellem
anfaldene, og dyrlægen siger at medicin ikke er nødvendig dels fordi
han vil blive lidt sløvet af det, og så vil de andre katte der kommer
ind i haven hurtigt finde ud af at "pelse" ham, og dels fordi
anfaldene ikke er ret hyppige.

*Hvis* det skulle vise sig at være epilepsi, skal du endelig lade ham
ligge til det er ovre. Den besked fik min datter af dyrlægen. Jeg
håber, at vovsen snart er helt på dupperne igen, det behøver jo ikke
at stå så slemt til. Jeg vil tro, at der gælder de samme regler for
hunde og katte med de anfald, og det kan faktisk skyldes ret mange
ting.

Se hvad netdyredoktor skriver om det:

http://www.netdyredoktor.dk/sw6326.asp

Med venlig hilsen og pøj pøj.

Tove :)

Fra : Svante

Dato : 04-10-06 20:46

Jeg har haft en hund med epilepsi og det lyder helt som din hund. Den første
gang vi oplevede det var midt om natten hvor vi vågnede ved at hunden lå i
krampe. Vi blev vildt forskrækkede og ringede til dyrlæge som også kom
selvom det var midt om natten som sagt! Men da var hunden næsten frisk igen
og dyrlægen sagde at det nok var epilepsi, men de trods alt gerne lige ville
undersøge den for om andet var galt.
Og det syntes jeg også du bør få gjort med din hund. Få den undersøgt for en
sikkerhedsskyld om der er andet i vejen og først herefter kan man gå efter
at et kan være epilepsi. Vores blev ikke behandlet med medicin fordi
anfaldene trods alt var sjældne.

Svante

Fra : Tyfon

Dato : 04-10-06 22:19

"Tyfon" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det før
>
> Bugsy er iøvrigt stadig en samojede på knapt 4 år

Nu er han oss begyndt at hoste tørt .... Bliver da hvist en tur til dyrlæge
imorgen tidelig

Maj

Fra : Ralph

Dato : 04-10-06 22:39

"Tyfon" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja her idag ude i haven efter en grundig tur med børsten stå bugsy
> stille kikker til siden og falder om .. ligger og spræller lidt og
> kommer så til sig selv igen.

Tjaa, ikke ekspert, har dog oplevet det samme med negativt resultat.

Hannah, en Cairn-tæve, fik sit første anfald som 2 årig, fik medicin,
opdoseret jævnligt, hun blev 5 år.

Det var simpelthen for synd for hende, hun blev håndsky - hvordan kunne hun
blive andet, havde det fint, gik forbi far, fik et anfald, vågnede med ondt
i hovedet og alle andre steder, " hvorfor sparker far mig, han var lige så
sød?"
Det var svært, men hvis medicinen ikke virker, så giv hunden fred.

Håber medicin virker.

--
Ralph

Fra : Tyfon

Dato : 04-10-06 23:15

> [...]
> lige så sød?"
> Det var svært, men hvis medicinen ikke virker, så giv hunden fred.

indtil viderevar det 1. gang og han er knapt 4 år INGEN af hans forældre
eller søskene har det og det er et par generationer tilbage

Kommer det til at ske ofte og han får det dårligt vil han klart få fred
selv om det bliver hårdt at midste ham.
Lyspunktet er at opdrætteren som han kommmer fra har broderen + søster
(mener jeg) + et par andre og hun vil hjælpe på alle måder

Maj
"Som nok ikke får søvn inat"

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 07:51

"Tyfon" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse news:45243275$0$20297

> indtil viderevar det 1. gang og han er knapt 4 år INGEN af hans
> forældre eller søskene har det og det er et par generationer tilbage

Når det kommer i den alder, skulle chancerne være gode for, at anfaldende
vil komme sjældent. Vores puddel på 6 år, får 2-6 anfald om året. Det
begyndte først sidste år, hvad jeg ved af. Han er genbrugshund.
Det starter med slingren på bagbenene, hvorefter han søger over til mig og
det hele er så overstået efter ca. 5 min. Han er gået i kramper to gange,
hvor han sidste gang også savlede en del, men det hele var igen overstået på
5 min.
Hvis hunden er hvalp eller unghund, når anfaldende starter, tegner det ikke
så godt for fremtiden, da hunden ofte vil få flere og flere anfald- sagde
vores dyrlæge i hvert fald engang.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-10-06 08:07

Tyfon wrote:

> [...]
> Lyspunktet er at opdrætteren som han kommmer fra har broderen + søster
> (mener jeg) + et par andre og hun vil hjælpe på alle måder

Tag det roligt. Og lad være med at begynde på medicinering bare på
grund af et anfald.
Hvis det sker igen, så prøv at analysere hvad der skete i den sidste
halve time inden anfaldet. Et epileptisk anfald kan igangsættes af en
eller anden form for stress. Det behøver ikke være stress som du
opfatter det, men en ufattelig spændende lugt, eller en række
begivenheder som er vigtige for hunden.
Min yngste hund havde ofte anfald da han var yngre, men ved at
analysere hans sindstilstand inden anfaldene lykkes det at undgå de
situationer der fører til anfald, og han har ikke haft noget anfald i
2 år. Han har aldrig fået medicin.
Bemærk også at hunde kan få kramper inden en opkastning der minder
meget om et epileptisk anfald. Også selv om hunden ikke kommer til at
kaste op.

Hilsen Kim

Fra : Tyfon

Dato : 05-10-06 10:04

Så var vi forbi doktor dyr

Bugsy blev tjekket lidt på kryds og tværs

1. hosten er ikke kennelhoste da han ikke har været i nærheden af andre
hunde i mindst 3 mdr. (Han kan ikke med andre hunde kun katte) .. De hunde
vi har været i nærheden af hoster ikke (bla mine forældres DS gårdhund)
Han fik en indsprøjtning mod det ...

2. anfaldet kunne være flere ting bla. elepsi .. dr.dyr tog blod prøver
hvilket bugsy ikke kunne lide og jeg sidder nu med et mindre bidmærke i
armen

Udover det tjekkede han den lige igennem ... hjerte øjne øre tænder m.m.
Alt var fin fin og han var ikk for tynd eller tyk .. alt i alt en fin hund
Så fik han klippet klør hvilket krævede dyrlægen + praktikant + min
kæreste og mig .. Krafter har han ihvertfald

Alt i alt løb regningen op på 700kr og jeg skal ringe sener idag for at få
svar på blod prøve

Maj
Som nu vil holde "barnets første sygedag"
Firmaet godtager bugsy som et barn :D

Fra : Tyfon

Dato : 05-10-06 19:56

> [...]
> svar på blod prøve
>

> Maj
> Som nu vil holde "barnets første sygedag"

Svar på blodprøven

Der var intet at se der .. men elelpsi kan de ikke se ud fra blodet det må
tiden vise

dr. dyr mener at det kan syldtes at hunden besvimede pga. hosten som
heldigvis er meget aftagene nu

Maj