Luk Opera med Ctrl-w
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-06 16:01

En Opera-spidsfindighed jeg godt kunne være foruden er at browseren
ikke kan lukkes med Ctrl-w (eller Ctrl-F4). Jeg kan godt se ideen
med at have adskilte genveje til luk vindue (Ctrl-w) og luk program
(Ctrl-q), men jeg kan ikke vænne mig til at Opera ikke kan
afsluttes alene ved at lukke vinduer.

Både IE og FF lukker helt ned når man trykker Ctrl-w eller Ctrl-F4
ved sidste tab - er det muligt at indstille Opera til at følge
denne opførsel?

Jeg har kigget i opera:config under close og exit uden at kunne
finde noget.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Nielsen

Dato : 04-10-06 16:41

> [...]
> denne opførsel?
>
> Jeg har kigget i opera:config under close og exit uden at kunne

På min Opera 9.02 lukker Ctrl-F4 programmet.
Ctrl-w lukker det aktive vindue.
(XP pro servicepack sp1, og jeg har kun denne ene version af Opera)
--
Venligst Erik Nielsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-06 23:11

Erik Nielsen skrev:

> På min Opera 9.02 lukker Ctrl-F4 programmet.

Du forveksler ikke med Alt-F4?

Ctrl-F4 lukker ikke programmet på nogle af mine maskiner.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Nielsen

Dato : 05-10-06 08:19

> Du forveksler ikke med Alt-F4?
>
> Ctrl-F4 lukker ikke programmet på nogle af mine maskiner.

Jo for søren da, det gik for stærkt.
Beklager.
--
Venligst Erik Nielsen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-10-06 17:24

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

> [...]
>med at have adskilte genveje til luk vindue (Ctrl-w) og luk program
>(Ctrl-q), men jeg kan ikke vænne mig til at Opera ikke kan

Tror det skyldes Operas MDI-baggrund. Jeg har lige testet i et par
MDI-programmer her, og ingen af dem sammekobler lukning af internt
indhold med lukning af selve programmet.

Prøv dette...

1) Funktioner > Indstillinger > Avanceret-fanen > Faneblade:
Sæt V ved 'Tillad programvindue uden faneblade i'

2) Funktioner > Indstillinger > Avanceret-fanen > Genveje
2.1) Klik på den aktuelt valgte tastatur-opsætning (den er grå).
2.2) Vælg Rediger
2.3) I det nye vindue skriver du genvejen, du ønsker at ændre. Hhv.
'f4 ctrl' og 'w ctrl'.
2.4) Under "handlinger" dobbeltklikker du og tilføjer " | Exit". Der
kommer altså til at stå "Close page,1 | Exit".

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-10-06 17:44

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

>2.4) Under "handlinger" dobbeltklikker du og tilføjer " | Exit".

.... tilføjer *sidst*. Der er tale om en slags dovent evalueret
disjunktion (fra vestre mod højre), hvorfor højre side kun bliver
udført, hvis venstre side 'mislykkedes'.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-06 23:15

Christian Bohr-Halling skrev:

> ... tilføjer *sidst*. Der er tale om en slags dovent evalueret
> disjunktion (fra vestre mod højre), hvorfor højre side kun bliver
> udført, hvis venstre side 'mislykkedes'.

Bingo! - du er dagens mand i skysovs.

Det er herligt med en browser der er nem at tilrette.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-10-06 09:57

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>Det er herligt med en browser der er nem at tilrette.

Det kan nu også tage overhånd med at tilrette I går fandt jeg ud
af, jeg var ved at være dødtræt af Operas standardlayou og udseende,
så jeg lavede det om til http://cbh.softwolves.dk/temp/nyOpera.png
- og her finder man ud af, hvor indgroet ens interaktionsmønstre er,
når man tager sig selv i per automatik at flytte musen til Y i
grænsefladen, selvom der på Y ikke ligger det ønskede.

Tanken bag det layout er i øvrigt at samle det mest nødvendige i
øverste højre hjørne, men det kræver nok lidt løbende tilretning.