Er flydende kvælstof mindre fryseskadende?~
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-06 09:36

Er flydende kvælstof mindre fryseskadende? LÆGEFUP?

Der er skønt troldsmands-røgslør i at nedsænke sædceller og befrugtede
æg i minus 196%

Og Barfoed blev jo grebet i "fryseskadet kød"

Men skade sker ved nedfrysning uden antifrostvæske og når folk
vitsede, at jeg nok havde sæd i fryser, da jeg havde donorformidling
(og de sjuskede journalister kalder det stadig sædbank), var de ikke
så fjogede som de troede. Jeg kunne nok have bevaret lige så godt i
god fryser som i flydende kvælstof. Men frisk sæd var nemmest og godt
nok til at jeg havde langt bedre succesrate end hospitalerne - og ofte
pr naturmetode.

Der er eksperimenteret med glycerin og beslægtede antifreeze
polyalkoholer. Dem kunne jeg have købt lovligt fra Mata-agtige firmaer

Frysehastighed påstås at give forskellig smadring af mikrostruktur af
sædceller, men ingen aner hvorfor visse mænd og tyre er GODE FRYSERE
og kan gøre gravid efter frysning af sæd, og nogen er ikke.

Det kan ikke udelukkes, at der opstår genetiske skader ved frysning og
man må huske på at der kun behøves een sædcelle uden defekt for at
opnå graviditet.

Der er ikke grundige undersøgelser der udelukker mutationer, så
hvorfor ikke bruge frisk sæd altid?