Mælkebøtteudtræk mod forkølelse og hoste
Fra : Erik Andersen

Dato : 03-10-06 23:07

Jeg har nogle bekendte der er kinesere. De hiver mælkebøtterødder op, vasker
dem og tørrer dem og snitter og meget mere.
Når alt det er gjort, så bruges de til te og når det er blevet koldt drikker
de det som saftevand hele dagen.
Det skulle være særdeles godt for mange sygdomme, bl.a. hoste og forkølelse,
men også mod ledsmerter (gigt).
Er der nogen her i gruppen der ved noget om mælkebøtterødder og hvad de kan
bruges til/mod?
Er der noget bevist om virknimgerne og findes der litteratur om emnet?

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : J.L

Dato : 04-10-06 02:08

Hej Erik

Mælkebøtten er en af mange planter som har været brugt som medicinsk plante
af vores forfædre i flere hundrede år.

Der er masser af faglig information at finde om netop denne plante, du kan
starte med at kigge her
http://www.naturli.dk/Default.aspx?ID=46&M=News&PID=39&NewsID=4490

John Laursen

PS:
Er du interreseret i en gentagen månedlig indkomst?

Tjek dette og kontakt mig, hvis du kan se muligheden
http://www.Globalagelonline.com
http://www.Joinagel.info

PPS:
"There is no safe way to make a Living in this World,
so You might as well do what You Love"

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 13:12

Erik Andersen wrote:
> [...]
> de kan bruges til/mod?
> Er der noget bevist om virknimgerne og findes der litteratur om emnet?

Melkebøtten er rigtig god til mange ting...

Hvis du vil have flere fyldestgørende svár vil jeg foreslå dig at forsøge
gruppen

Ellers kan du prøve at google mælkebøtte og løvetand, som det også hedder

Louise

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-10-06 18:02

Erik Andersen skrev den 04-10-2006 00:07:
> [...]
> de det som saftevand hele dagen.
> Det skulle være særdeles godt for mange sygdomme, bl.a. hoste og forkølelse,

Tja, som min læge sagde for et par år siden.:

Ved forkølelse/influenza kan man sagtens udskrive medicin i lange baner,
men med medicin tager sygdommen 7 dage. Uden medicin tager det en uge.

> men også mod ledsmerter (gigt).

Der ville jeg ikke satse på naturmedicin a la mælkebøtter.

Mere finde årsagen til gigten og derigennem mindske smerterne.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til