Brug af ekstern harddisk indeni computeren~
Fra : TheOriginalThemePark~

Dato : 03-10-06 12:32

Beklager den lidt kryptiske titel, men mit problem er lidt svært at
forklare kort.

Jeg står og vil have købt en ny harddisk, 100 GB. Jeg vil gerne kunne
tage den med mig, så jeg kan sætte den til andre computere, derfor
har jeg tænkt på en ekstern harddisk. Men jeg vil gerne kunne have
den indeni min egen computer i stedet for at have den stående på mit
skrivebord.

Jeg har så hørt om harddisk skuffer, men jeg har ikke rigtigt kunnet
finde ud af om de kan bruges til alle harddiske, eller om man skal
købe specielle harddiske sammen med dem. Alt info der kan nævnes mht.
mit problem ville være rart, da jeg er ret meget hardware newbie :(

Yderligere ville det være meget rart med nogle anbefalinger mht.
hvilket mærke jeg skal købe indenfor både harddiske og skuffer. Det
eneste jeg sådan set har besluttet om den harddisk jeg gerne vil
købe, er kapaciteten på de 100 GB.

Fra : Kim

Dato : 03-10-06 15:38

On 3 Oct 2006 04:32:18 -0700, TheOriginalThemePark@hotmail.com wrote:

>Jeg står og vil have købt en ny harddisk, 100 GB. Jeg vil gerne kunne
>tage den med mig, så jeg kan sætte den til andre computere, derfor
>har jeg tænkt på en ekstern harddisk.

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-10-06 17:42

> [...]

>har jeg tænkt på en ekstern harddisk. Men jeg vil gerne kunne have
>den indeni min egen computer i stedet for at have den stående på mit

Interne harddisk skuffer er en udmærket løsning som jeg anvender på
næsten alle mine maskiner.

Jeg bruger IDE-skuffer, men de findes også til SATA. Mine skuffer er de
billigste jeg kunne finde i Bilka/AZ. Det er godt nok meget
plastikagtige, men fungerer fint i praksis. Men udvalget er stort, og du
kan finde meget lækre skuffer i aluminium. Kig f.eks forbi
www.midtdata.dk

Der er et par ting du skal være opmærksom på:

IDE skufferne er mærket hot-swap, men det holder ikke i praksis. Det
betyder at maskinen skal lukkes helt ned, inden du kan skifte harddisk.
Har du behov for at hot-swap'e disken skal du kigge efter en extern
USB/Firewire disk i stedet...

IDE-skuffer er forsynet med 1-2 blæsere. Det har den fordel at disken
holdes kølig, men giver til gengæld en ikke ubetydelig støj.

<mlr>