Midi player
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 22:56

Hej i gruppen
Jeg søger en player som jeg kan bruge på min php side. Den skal kunne
modifiseres... så det er koden jeg søger.
Den skal kunne have en playliste med midi tracks.
Den skal kunne afspille og stoppe, og skifte tempo i midi numre.

Egentlig er sådan en vel lavet i javascript?

Jeg håber nogen har nogle links... evt til hvordan jeg skal lave den?

Fra : Jesper H

Dato : 03-10-06 10:27

Jannik (a) skrev:
> [...]
>
> Egentlig er sådan en vel lavet i javascript?
>
> Jeg håber nogen har nogle links... evt til hvordan jeg skal lave den?

Som udgangspunkt, så er selve afspilningen jo nok noget, som skal
afvikles på klientens computer - og så er vi som hovedregel nok ude i
noget andet end PHP (Ja ja, ved godt at PHP også godt kan noget
klient-frem-og-tilbage uden at man nødvendigvis skal reloade siden),
som jo primært afvikles på serveren inden et færdigt dokument sendes
ud til klienten. Så selve afspilleren skal du nok finde under noget
Java-lignende, måske eventuelt flash eller noget.

Men hvis selve midi-filerne ligger f.eks. i en database, eller man skal
kunne søge iblandt dem, eller noget, kan PHP være ganske fortrinligt
til at generere det javascript, som sendes til brugeren (hvori
playlisten står som en del af scriptet). Jeg kender dog ikke lige
noget færdigbygget til det formål.

Mvh Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/ , http://www.tandklinikken-vesterbro.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 09:06

Hej Jesper
Tak for dit svar.
Jeg sender lige en update på mit ønskede projekt...

Når man trykker på et link til en pdf skal pdf'en åbne normalt. Derudover
skal der poppe en player op med en playliste tilknytten den enkelte pdf. Har
altså flere hundrede pdf'er med hver deres playliste.

Tænker at den nok skal bygges i java som du siger det. Så afspilningen skal
altå forågå i playeren på siden, og ikke i en afspiller på brugerens
computer, hvis det var hvad du mente.

Jeg har endnu ingen idéer om hvor jeg skal ligge midi filerne, havde tænkt
bare i en mappe på serveren, som xml. eller noget... Bedre forslag (evt
vedr. databasen) høres gerne.

Jeg skal desuden have tilknyttet nogle funktioner til playeren
1. Juster tempo på nummreret.
2. Spil med/uden metronom
3. osv

Blot hvos nogen har idéer eller andet mht til fremgangsmåden.

Fra : Jesper H

Dato : 04-10-06 21:46

Jannik (a) skrev:
> [...]
> 2. Spil med/uden metronom
> 3. osv
>
> Blot hvos nogen har idéer eller andet mht til fremgangsmåden.

Hej Jannik

Uanset om afspilningen foregår i et separat program, eller på
hjemmesiden, så foregår selve afspilningen stadigvæk på brugerens
computer. Når man afspiller et-eller-andet fra nettet, så henter
brugerens computer en fil eller en datastrøm (stream), som så
afspilles af et program eller plugin, som ligger og kører på
brugerens computer. Der er så nogle standardprogrammer, som computeren
har indbygget fra starten, herunder Windows Media Player, som vistnok
også som standard afspiller de ting, du finder på nettet.

Hvis du vil have en afspiller med den slags ekstra muligheder, vil jeg
tro du enten skal finde en sådan, der er lavet i flash eller måske i
javascript. Mener ikke det er noget, de almindeligste afspillere kan
sådan umiddelbart.

Af databaser kan jeg personligt anbefale MySQL - den og PHP går fint
hånd i hånd, og den kan du også lagre filer i (sådan et felt hedder
en BLOB). Det kræver lidt arbejde, hvis du er helt ufamiliær med det,
men den del af det kan vist fint lade sig gøre.

Mvh
Jesper
--
http://fdf.dk/landsdel1/ , http://www.tandklinikken-vesterbro.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 22:05

Hej Jesper.
Tak for dit svar.
Jeg har MySQL database og hele mit site kører i php.

Jeg skal nok ha playeren i javascript, men kan ikke programmere i java.

Det er der koen er begravet... eller hvad det nu hedder