Opsætning af egen router på TDC pro-forbin~
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 02-10-06 19:17

Hej,

Jeg sidder på en TDC Bredbånd Proffesionel forbindelse og vil gerne
bruge min egen router (Linksys WRT54GL). Hvordan gøres dettte, jeg
tænker specielt med hensyn til at få WAN IP'en fra TDC. Jeg har
allerede prøvet de forskellige indstilinger (uden at opnå
forbindelse), men har fået den mistanke at man skal bruge PPPoE, hvor
routeren så kræver nogle login oplysninger (hvilke jeg har ikke har).

Jeg håber der er nogle derude der kan forklare lidt om hvilken metode
jeg skal vælge PPPoE vs. DHCP.

På forhånd tak..

Med venlig hilsen

Mikkel Jørgensen

Fra : Max

Dato : 02-10-06 19:39

Hej Mikkel

> Jeg håber der er nogle derude der kan forklare lidt om hvilken metode
> jeg skal vælge PPPoE vs. DHCP.

Begge metoder bruges, men det roder lidt for tiden, jeg er lige skiftet
fra PPPoE til DHCP, så man kan nok ikke sige noget generelt.
Men ring til TDC suport og få svaret og husk at returnere en evnt.
router til TDC, den er der jo ingen grund til at betale for hvis
du bruger din egen.

Mvh Max

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 02-10-06 19:39

Max skrev:
> [...]
> Men ring til TDC suport og få svaret og husk at returnere en evnt.
> router til TDC, den er der jo ingen grund til at betale for hvis

Hej Max,

det lyder lækkert - jeg havde fået den opfattelse at de ikke ville
hjælpe med opsætning af egen router - men på det område må jeg
være helt ved siden af lyder det til.

Jeg takker

Mvh. Mikkel

Fra : Max

Dato : 02-10-06 20:02

Hej Mikkel

> det lyder lækkert - jeg havde fået den opfattelse at de ikke ville
> hjælpe med opsætning af egen router - men på det område må jeg

De skrev til mig for et stykke tid siden at de ville ændre min
ADSL linie fra at bruge PPPoE til servertildelt IP, med i
brevet var der en beskrivelse af hvorledes man lavede
ændringen i mange forskellige routere, bl.a. min egen,
så de er såmændt hjælpsomme nok.

Mvh Max

Fra : NoOne

Dato : 03-10-06 15:45

On Mon, 2 Oct 2006 21:01:41 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

Hvis det er en Pro-access du har ... så kører den med stor
sansynlighed med statis ip på wan siden .... ringe til TDC kunde
service og få oplyst ip/subnet og default gatweay på wan siden

så tager du en alm bredbåndsrouter og konfigurere wan siden på samme
måde og du er kørende .... DNS serverne skal du lige tage med en
ipconfig på din pc og hardcode dem i din nye router :)

RaZoR :)

Fra : Max

Dato : 03-10-06 15:56

Hej NoOne

Skriv tingene til spørgeren, og lad være med
at topposte, så går alting nemmere.

Mvh Max

Fra : Martin Arendten

Dato : 03-10-06 18:05

On 2006-10-03, NoOne <mail.test.dk@>> wrote:
> [...]
> måde og du er kørende .... DNS serverne skal du lige tage med en
> ipconfig på din pc og hardcode dem i din nye router :)

---klip---
Under forudsætning af at den er bestilt med statisk ip ja.
Ellers er nye oprettelser med DHCP tildeling.

Jeg måtte i hvert fald specificere at skulle være statisk.

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : NoOne

Dato : 05-10-06 10:59

On 03 Oct 2006 17:05:16 GMT, Martin Arendten
<arendtsen@tux.nerdheaven.dk> wrote:

>---klip---
>Under forudsætning af at den er bestilt med statisk ip ja.
>Ellers er nye oprettelser med DHCP tildeling.
>
>Jeg måtte i hvert fald specificere at skulle være statisk.

ok ... godt med nyt info :)

RaZoR :)

Fra : KsNa

Dato : 05-10-06 17:50

"Martin Arendten" <arendtsen@tux.nerdheaven.dk> skrev i en meddelelse
> On 2006-10-03, NoOne <mail.test.dk@>> wrote:

klip

> Jeg måtte i hvert fald specificere at skulle være statisk.

Hvad er forskellen for dig, om det er STATISK eller FAST DHCP.

Mvh
Kim

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 04-10-06 15:15

Martin Arendten skrev:

> [...]
> Ellers er nye oprettelser med DHCP tildeling.
>
> Jeg måtte i hvert fald specificere at skulle være statisk.

mange tak - jeg har fået det hele op og køre nu