Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Opera: ctrl+enter...??
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 18:06

Hejsa

Hvordan styrer man dette, i dk IE føjes der jo automatisk .dk på et
indtastet domæne, men det gør Opera ikke, den bruger .com, hvordan
ændres dette...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 02-10-06 18:25

Fra http://www.opera.com/support/usingopera/operaini/#network
"Preferences > Advanced > Network > Server name completion"

--
Troels Vognbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 20:08

Troels Vognbjerg skrev:
> Fra http://www.opera.com/support/usingopera/operaini/#network
> "Preferences > Advanced > Network > Server name completion"

Først var jeg sådan lidt paf over den liste der kom frem på skærmen, men
den er jo pænt genial, idet at man kan trykke på det givne punkt og
bliver derpå smidt direkte i opera:config, hvor man kan rette det
"online" :)

Mange tak for svaret

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-10-06 09:30

On Mon, 02 Oct 2006 21:07:51 +0200, Carsten & Ann <"aeth ] a [ os.dk">
wrote:

> [...]
>den er jo pænt genial, idet at man kan trykke på det givne punkt og
>bliver derpå smidt direkte i opera:config, hvor man kan rette det

Jeg må indrømme, at jeg ikke er så begejstret for at give mulighed for
at linke helt frit til så forskellige elementer. At konfigurationen
fremstår i browseren (som man også ser det i andre browsere) er ikke
ensbetydende med at det altid er en god idé at lade den del opføre sig
som et website.

Jeg håber, der er foretaget nogle grundige vurderinger her.

En hurtig test viser, at man heldigvis ikke kan frame config-siden.
Til gengæld viser Opera timeglas-pointer uden nogensinde at afslutte,
dog heldigvis uden at belaste browseren i øvrigt.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-10-06 18:42

Carsten & Ann <"aeth ] a [ os.dk"> posting:

>Hvordan styrer man dette, i dk IE føjes der jo automatisk .dk på et
>indtastet domæne, men det gør Opera ikke, den bruger .com, hvordan
>ændres dette...??

Du behøver ikke nødvendigvis at anvende ctrl+enter for at få smækket
"www." og ".dk" på noget skrevet i adressfeltet, hvis du har slået
autofuldførelse til i Opera. Det vil sige, du kan fx bare skrive
"dr" og trykke enter (du går så til "www.dr.dk").
Jeg kan ikke huske, om det er slået til per standard, men se evt.
under...
Funktioner -> Indstillinger - > Avanceret-fanen - > Netværk ->
Fuldførelse af servernavn (per standard er præfiks i den danske
version "www" og suffiks "dk,com").

Hvis du dog faktisk ønsker at anvende ctrl+enter for at få tilføjet
"www." og ".dk", skal du omkode genvejen ctrl+enter fra ".com" til
".dk".. Du omkoder den sådan her....
1) Gå til Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Genveje

2) Under "Opsætning af tastatur" trykker du "Opera Standard" og
herefter "Rediger".

3) Der kommer en ny dialog frem. I feltet øverst til venstre skriver
du genvejen, du vil rette (i omvendt rækkefølge og med " " mellem
tasterne). I aktuelle tilfælde skriver du altså: enter ctrl

4) Du få flere forskellige muligheder frem, alt efter den givne
kontekt. Du ser på den sidste (kontekst "Address dropdown...").
Under "Handling" for denne dobbeltklikker du og skifter ".com" ud
med ".dk".

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 20:09

Christian Bohr-Halling skrev:
> [...]
> kontekt. Du ser på den sidste (kontekst "Address dropdown...").
> Under "Handling" for denne dobbeltklikker du og skifter ".com" ud

Tusind tak for et knald godt svar, lige til at følge til dørs, blot at
jeg kører med engelsk Opera, men ellers meget nemt at finde og rette :)

Men Troels' indgang er dog heller ikke at kimse af...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-10-06 20:24

Carsten & Ann <"aeth ] a [ os.dk"> posting:

>blot at jeg kører med engelsk Opera, men ellers meget nemt at finde og rette :)

Har du hentet installationsprogrammet som "internationalt" (og ikke
"English (US)"), kan du skifte til/fra diverse sprog i Opera (også
engelsk) uden problemer. Det kan du jo gøre nytte af, hvis du finder
en Opera-vejledning på et given sprog, mens din Opera er på et andet
sprog. Bare skift til det andet sprog, følg vejledningen og skift
retur igen.

Funktioner/Tools -> Indstillinger/Prefs -> Gen-fanen, se i bunden
(listen er sorteret efter koderne ud for sproget. [da] for dansk).