WOL problemer
Fra : u.m.s [3460]

Dato : 02-10-06 14:53

Hej, jeg har 2 routere forbundet i serie.
Den ene er en Zyxel 2602R som kører med ip 10.0.0.1
til den er der koblet en linksys wrt54g som via dhcp får 10.0.0.2.
Klienter kører på linksys-en via dhcp i 192.168.1.x

Hvordan dælen får jeg en WOL kommando igennem
jeg har prøvet at packetsniffe, men det virker som om der ikke kommer noget
signal gennem linksysen og jeg har prøvet at tildele port og
broadcastadresser.
Zyxel skulle gerne route alt igennem til linksysen, men der er en mulighed
der hedder "multicast" hvor man kan vælge IGMPv1 eller v2... jeg har prøvet
det hele snart og intet virker, andet end WOL via mit LAN, der er ikke noget
problem.

Fra : O. Skjold

Dato : 02-10-06 21:46

u.m.s [3460] skrev i

<klip>

> Hvordan dælen får jeg en WOL kommando igennem

WRT-54G kan ikke multicaste en WOL-pakke med standardfirmware men
du kan få den til det med dd-wrt firmware og så følge
vejledningen her: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WOL

Det virker som det skal hos mig.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 02-10-06 21:50

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> WRT-54G kan ikke multicaste en WOL-pakke med standardfirmware men du kan
> få den til det med dd-wrt firmware og så følge vejledningen her:

Hmmm. jeg kører dd-wrt firmware i forvejen. Har faktisk idag lige upgradet
til v.23 - standard

Nå jeg prøver lige dit forslag.. men dvs. multicast adresssen er
192.168.1.254 (det har jeg ellers forsøgt...) ?

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 02-10-06 21:54

> [...]
>
> WRT-54G kan ikke multicaste en WOL-pakke med standardfirmware men du kan
> få den til det med dd-wrt firmware og så følge vejledningen her:

Og jeg multicaster jo fint over LAN..
jeg tæntke om problemet ikke lå i Zyxelrouteren fra Cybercity.. men der har
jeg forwardet alt til linksys

Fra : O. Skjold

Dato : 02-10-06 22:23

u.m.s [3460] skrev i

<klip>

> Og jeg multicaster jo fint over LAN..
> jeg tæntke om problemet ikke lå i Zyxelrouteren fra Cybercity..
> men
> der har jeg forwardet alt til linksys

Ja, det er intet problem at få det til at virke lokalt.

Har du fulgt vejledningen på linket jeg sendte? Den skal følges
ret slavisk mht. den ARP-entry der skal laves.

Derudover skal du forwarde en port (fx UDP port 9) til
192.168.1.254. Det skal du ikke gøre under "Port range
forwarding" som der står men derimod under "Port forwarding".

Mht. Zyxel'en må jeg melde pas.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 02-10-06 22:15

> [...]
>
> WRT-54G kan ikke multicaste en WOL-pakke med standardfirmware men du kan
> få den til det med dd-wrt firmware og så følge vejledningen her:

Jeg fandt commandshell i v23 sp2 og indtastede det som der står i
vejledningen.
Det ser ud til at virke med ip neigh change, som jeg ser det er det vel en
ipadresse der tillægges pc-ens macadresse....
Desværre virker det ikke med WOL men fint med
http://stephan.mestrona.net/wol/
så hvad går der galt....
jeg prøver lidt mere... :D

Fra : O. Skjold

Dato : 02-10-06 22:36

u.m.s [3460] skrev i

<klip>

> Desværre virker det ikke med WOL men fint med
> http://stephan.mestrona.net/wol/
> så hvad går der galt....
> jeg prøver lidt mere... :D

Evt. kan du prøve at lege med dette lille smarte program:
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.aspx

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)