Radiojod behandling?
Fra : L.Støvring

Dato : 01-10-06 23:12

Jeg "efterlyser" personer som har fået radiojod behandling? Nogle som kan
fortælle om, og har mærket på egen krop, hvordan behandlingen har påvirket
dem. Symptomer efter behandling, virkninger/bivirkninger, tidsperspektiv for
positiv effekt m.v.

Sidder der nogle her i gruppen som har erfaring med dette?

Mvh. Lisbeth

Fra : 0h-paradis

Dato : 02-10-06 17:54

L.Støvring skrev:
> [...]
> positiv effekt m.v.
>
> Sidder der nogle her i gruppen som har erfaring med dette?

mener du at du skal drikke radioaktiv jod for Struma

fra
Jørgen

Fra : L.Støvring

Dato : 02-10-06 22:45

"0h-paradis" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> mener du at du skal drikke radioaktiv jod for Struma
>
> --
> Mvh
> fra
> Jørgen

Øøhhh................nej? Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit
spørgsmål? Radiojod-behandling er jo en behandling mod struma ( og forhøjet
stofskifte ).

Mvh. Lisbeth

Fra : 0h-paradis

Dato : 03-10-06 14:35

L.Støvring skrev:
> [...]
> spørgsmål? Radiojod-behandling er jo en behandling mod struma ( og forhøjet

Ok vi taler tilsyneladende om det samme.

Jeg var derinde for nogle år siden og jeg fik 2 eller var det 3 flasker
med radioaktiv jod ( det var nogle ganske små flasker hvis jeg husker
rigtig 1 x 3-4 cm)

Jeg fik en flaske pr gang, det smagte lidt af hav vand.

Lægen sagde at hun SKULLE sige, at jeg ikke måtte være i off. lokaler på
grund af strålingsfare og jeg ikke måtte være i nærheden af børn.

I praktisk skulle jeg lade være med at tage et spædbarn op til halsen
den først døgn, sagde hun.

Der var overhoved ikke nogen bivirkninger, jeg kan ikke huske hvor lang
tid der gik inden halsen blev tyndere, det var nok et par mdr.

Så meget forenklet sagt.

Ind og drikke lidt salt vand og så rask
fra
Jørgen

Fra : L.Støvring

Dato : 03-10-06 20:01

> [...]
>
> Der var overhoved ikke nogen bivirkninger, jeg kan ikke huske hvor lang
> tid der gik inden halsen blev tyndere, det var nok et par mdr.

Det er muligt at radiojod behandling foregik sådan for nogle år siden ( men
det er nu ikke mit indtryk at behandlingen er blevet anderledes de sidste 30
år? ), men sådan er det ihvertfald ikke idag.
Den første dag fik jeg en kapsel med en lille dosis radioaktivt jod, næste
dag blev jodoptagelsen i kroppen målt og man afpassede lige præcis den dosis
som passede til mig. Jeg fik herefter serveret en opløsning, som skulle
drikkes, i et eengangsbæger. Skål - og føj, for pokker

Nu her 3 uger efter afventer jeg så en positiv virkning. Indtil videre har
jeg kun oplevet "bivirkninger". Kvalme, uro, trykken indefra i halsen,
vægtøgning og træthed, så jeg ser frem til at der snart sker en drejning til
det positive.

Mvh. Lisbeth

Fra : 0h-paradis

Dato : 04-10-06 13:42

L.Støvring skrev:

> [...]
> vægtøgning og træthed, så jeg ser frem til at der snart sker en drejning til

Det er da træls for, så må vi jo håbe du ikke skal have mere

Men du slap da for at få halsen skåret op, med risiko for at beskadige
stemmebåndet

Ja men jeg fik også de små beholder (lille flaske )og fik halsen målt
<med ultra lyd og fik mere jod.

Jeg havde ingen bivirkniner overhovedet

mvh
Jørgen