javascript utf8-->iso8859-1
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 01-10-06 22:13

Hej NG,

sidder og roder med lidt AJAX.

hvis min serverside-side returnerer noget i stil med

blahblahblahæøå <-- iso8859-1

bliver responseText'en til

blahblahblah??? <-- UTF-8

Når jeg skal aktivere mit ajax kalder jeg følgende:

function showForm(folder){
xmlHttp=GetXmlHttpObject();
if (xmlHttp==null){
alert ("Browser does not support HTTP Request");
return;
}
var
url="http://www.1vangede.dk/***/***.asp?action=getfiles&folder="+folder+"&sid="+Math.random();

xmlHttp.onreadystatechange=WriteForm;
xmlHttp.open("GET",url,true);
xmlHttp.send(null);
}

starten af WriteForm er

function WriteForm(){
if (xmlHttp.readyState==4 || xmlHttp.readyState=="complete"){

var response=xmlHttp.responseText; //indlæses i UTF-8

hvad skal man gøre for at "response" bliver konverteret fra UTF-8 til
iso8859-1?

Venlig hilsen
/Kasper

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 04-10-06 20:47

"Kasper Lindberg" <NoSp@m.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> sidder og roder med lidt AJAX.
>

> hvad skal man gøre for at "response" bliver konverteret fra UTF-8 til
> iso8859-1?

løste problemet serverside, ved aldrig at skulle udskrive de problematiske
tegn.

/Kasper