Superskib
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-10-06 18:41

Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?

Stål er for tungt og for svært at samle.

Fra : Max

Dato : 01-10-06 18:46

Hej Peter

> Stål er for tungt og for svært at samle.

Ferrocement.

Mvh Max

Fra : ThomasB

Dato : 01-10-06 19:02

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?

Hvad er et superskib?

> Stål er for tungt og for svært at samle.

Glasfiber? Krydsfiner?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-06 19:14

ThomasB skrev:

> Glasfiber? Krydsfiner?

Flamingo og plasticlim?

--
Bertel

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-10-06 21:36

ThomasB wrote:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er et superskib?

> Glasfiber? Krydsfiner?

Glasfiber er nok gode fordi man kan få dem i så stor en længte.

Men problemet fem for med jern, er at det fylder mere. Og det er ikke så
godt når man skal have det igemmen Panamakanalen.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-10-06 18:56

Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> wrote:

> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?
>
> Stål er for tungt og for svært at samle.

Gasbeton.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : /Peter

Dato : 01-10-06 19:14

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?
>
> Stål er for tungt og for svært at samle.

LEGO !
det er lidt dyrere end fx. flamingoplader,
men nemmere at samle

Fra : /Peter

Dato : 01-10-06 19:15

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?

Et superskib skal naturligvis bygges af superstrenge og supermænd

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 01-10-06 19:21

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?
>
> Stål er for tungt og for svært at samle.

Kryptonit siges at være godt...

Torben W. Hansen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-10-06 21:36

Torben W. Hansen wrote:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kryptonit siges at være godt...

Det er en stenart.

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 02-10-06 07:59

> Det er en stenart.

Det var kun en spøg - skulle have sat en lille smiley

Snakken om super dit og super dat henledte mine tanker på kryptonit

Torben W. Hansen

Fra : Max

Dato : 02-10-06 09:16

Hej Peter

> Det er en stenart.

Og den er fiktiv.

Mvh Max

Fra : alexbo

Dato : 02-10-06 09:49

"Max" skrev

> Og den er fiktiv.

Det gør ikke noget bare den er vandtæt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 02-10-06 10:12

> "Max" skrev

> Det gør ikke noget bare den er vandtæt.

Ved nærmere eftertanke er jeg ikke sikker på at ideen "holder vand".

Ups - og så lige sådan en

Torben W. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-10-06 19:43

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?
>
> Stål er for tungt og for svært at samle.

Man kan lave nogle virkeligt fine af foldede aviser.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 23:56

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan lave nogle virkeligt fine af foldede aviser.

Flamingoskum , hvis ikke det skal tåle storm og bølger
Det går hurtigt og polyurethanskum er brugbart til at udfylde huller
og som lim - fås som spray

Som spejdere byggede vi pontondims med hø i presenning, men sorte
affaldssække gør den slags nemt nu

Men hvorfor ikke gummibåd og i Jysk sengetøj kan købes oppustelig
dobbeltseng med elpumpe for 700 kr og det er jo en båd med kanter (man
ligger p madras der lægges ned i sengen der er en skål dvs har kanter
som en båd
Ikke nem at navigere men billig og hurtig produceret og OK når man
bare skal flyde eller stage sig over Mølleåen, evt ro

Badestrande burde have net om arealer hvor børn kan bunde og hvor
flydning med luftmadrasser derved bliver ufarlig, ingen risiko for at
drive til havs ved at glemme strøm
At skubbe hinanden af luftmadras er herlig lej, når ikke svømmehal med
hårde kanter

JEg har sådan dobbeltseng som du kan hente for halv pris, fx hvis de
ikke længere forhandler dem hos Jysk Sengetøj

JEg har to af den indre madras fordi de føst solgte mig een hvor det
ydre var flænget, hvilket jeg ikke fatter kan ske på en kinesisk
robotstyret fabrik.
Bo 35861000

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 01-10-06 20:46

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?
>
> Stål er for tungt og for svært at samle.

Mahogni og époxy :

http://www.h2o-sportswear.com/ss2006/html/index.html

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 01-10-06 20:50

"Voluntary Victim of Welfare" <rune_nospammmingaagaard@yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:45201aee$0$3509$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mahogni og époxy :
>
> http://www.h2o-sportswear.com/ss2006/html/index.html

Og linket skulle selvfølgelig se sådan ud:
http://www.h2o-sportswear.com/ss2006/html/p5_1200.htm

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-10-06 08:18

Peter Ole Kvint skrev:

> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal
> jeg bygge det af?
> Stål er for tungt og for svært at samle.

Sidespring: et isbjerg.

Det var en vild idé, jeg hørte engang. Man tager et isbjerg
oppe ved Grønland, former det som et skib, og bugserer det
til egne på kloden, hvor der er mangel på drikkevand.

Selvom en del af "isskibet" skulle smelte undervejs, kunne
der måske være en vis mening i sådan et projekt?

--
Herluf :·)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-10-06 21:09

> Sidespring: et isbjerg.

Briterne forsøgte under 2. verdenskrig:
http://www.cabinetmagazine.org/issues/7/floatingisland.php

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Jason Who

Dato : 03-10-06 18:49

> Det var en vild idé, jeg hørte engang. Man tager et isbjerg
> oppe ved Grønland, former det som et skib, og bugserer det
> til egne på kloden, hvor der er mangel på drikkevand.

Det er en ide fra en gammel Anders And-historie. Joakim skal vande en ørken
og henter et isbjerg ned. Det gav endda små ændringer af klimaet da han
kølede havet ned undervejs. Noget værre noget

> Selvom en del af "isskibet" skulle smelte undervejs, kunne
> der måske være en vis mening i sådan et projekt?

Man pakker det ind i en stor dynejakke. Ja, kom ikke og sig at man ikke kan
få gode ideer af at læse den slags læsestof.

Fra : Max

Dato : 03-10-06 19:24

Hej Jason

> Man pakker det ind i en stor dynejakke. Ja, kom ikke og sig at man
> ikke kan få gode ideer af at læse den slags læsestof.

Nogen har endda taget patent på ideen

http://www.abc.net.au/worldtoday/stories/s423378.htm

Mvh Max

Fra : John Larsson

Dato : 02-10-06 19:17

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> [...]
>
>Selvom en del af "isskibet" skulle smelte undervejs, kunne
>der måske være en vis mening i sådan et projekt

Det du har hørt om, er nok et projekt hvor man bugserer et isbjerg fra
Antarktis øst for det afrikanske kontinent til de hovedrige oliestater i
Mellemøsten. Dét skulle der være en vis økonomisk fornuft i; kildevand på
flaske fra de franske alper er jo ikke lige frem billigt!

John

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 05:28

"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> wrote in message

> [...]
> kildevand på
> flaske fra de franske alper er jo ikke lige frem billigt!

En blind test udføres ALDRIG
eller ?

Fra : N_B_DK

Dato : 03-10-06 17:02

Bo Warming wrote:

> En blind test udføres ALDRIG
> eller ?

En blind test ændrer ikke på prisen de vil have for det kildevand, men om
det vitterligt skulle være så meget bedre, ja det er jo lige spørgsmålet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-10-06 07:04

Peter Ole Kvint wrote:
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?
>
> Stål er for tungt og for svært at samle.

Det kan være at du rent faktisk får seriøse forslag hvis du spørger (på
engelsk) i < news:rec.arts.sf.science >. Men det hjælper også hvis du
sørger for at inkludere en definition af begrebet superskib.

Tæller sådan noget som Freedom Ship f.eks.?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Makholm

Dato : 03-10-06 07:24

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> writes:

> [...]
> du sørger for at inkludere en definition af begrebet superskib.
>
> Tæller sådan noget som Freedom Ship f.eks.?

Eftersom POK i <2cd4a$4520269a$55dab8ab$31949@news.galnet.dk> taler om
panamakanalen sætter det nogle begrænsninger. Det vil sige at vi
snakker max Panamax-størelse (længde: 294m, brede: 32m, dybde: 12m,
højde: 58m).

Emma Maersk der er det største skib i brug i dag er l:397m, b:56m,
d:15.5m, h:30m.

Freedom Ship-designet er mindst 4 gange så stort på alle leder og
kanter. Det vil ingen gange kunne komme igennem de planlagte
udvidelser af panamakanalen.

--
http://peter.makholm.net/ | According to the hacker ethic, the meaning of
peter@makholm.net | life is not Friday, but it is not

Fra : John V.

Dato : 25-10-06 08:05

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne bygge et superskib. Men hvad skal jeg bygge det af?
>
> Stål er for tungt og for svært at samle.

Tændstikker og hobbylim