Bogføring af udgifter til reception
Fra : Karina

Dato : 01-10-06 14:28

Hej gruppe,

Jeg håber, der er nogen, der kan svare på dette.

Vi holder en lille reception, hvor vi både har inviteret og annonceret
for det. Dvs at vi har en fradragsret på skatten på 25% og på momsen på 0%.

Men hvordan i alverden bogføres dette? (jeg bruger Summa, hvis det kan
hjælpe)

Jeg skal naturligvis have alle pengene ud af kontoen (betalt med dankort
- derfor ikke kassen), men hvad gør jeg ellers? Når jeg hiver alle
pengene ud derfra, skal der jo modposteres... Her tænker jeg lidt på en
konto som eks. diverse repræsentation. Skal jeg så gøre andet end det?

På forhånd tak!

Mvh
Karina

Fra : Dan Elgaard

Dato : 01-10-06 15:43

Hejsa,

Der er flere måder, at klare den på - her er en af dem:

Kredit Det fulde beløb Bank
Debet 25% Repræsentation
Debet Resten Ikke fradragsberettiget omkostninger

mvh.,

Dan

Fra : Karina

Dato : 01-10-06 22:20

> Der er flere måder, at klare den på - her er en af dem:

Pænt tak for hjælpen! Det var jo ikke så svært...

Mvh
Karina