styring af subdomæner?
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 01-10-06 13:43

Hej ng.

Jeg har et webhotel hos cliche som så vidt jeg er orienteret ikke giver
mulighed for at lave subdomæner.

Jeg vil derfor høre om det er muligt at lave noget i php der redirecter
f.eks webmail.domainname.dk til en anden adresse (Jeg har en webmail
kørende hjemme)

Jeg kan se at både nordal-lund.dk og webmail.nordal-lund.dk peger på
samme adresse, så derfor har jeg en forhåbning pom at det kan lade sig
gøre.

mvh.

/Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-06 14:31

Kasper Nordal Lund skrev:

> [...]

> Jeg vil derfor høre om det er muligt at lave noget i php der redirecter
> f.eks webmail.domainname.dk til en anden adresse (Jeg har en webmail

Ja, det er ret let. Her er et fleksibelt eksempel der er nemt at
udbygge med flere subdomæner. Som det er nu, tjekker det om der
er bedt om webmail.nordal-lund.dk og omdirigerer i så fald til
nordal-lund.dk/webmail/ hvor der skal ligge en index-fil. Der
kan evt. tilføjes et filnavn.

<?
$address=explode('.',$_SERVER['HTTP_HOST']);
$subdomain='';
if (count($address)>2) {   // Der er angivet et subdomæne.
   $subdomain=array_shift($address); // Hent første led.
   if ($subdomain=='webmail') header('Location: http://nordal-lund.dk/webmail/);
}
// Dette er den normale hjemmeside der skal vises hvis der ikke
// angives et subdomæne eller hvis dette ikke findes:
include 'nordal-lund.inc';
?>

To ting:

Der må ikke sendes HTML-linjer før denne kodestump.

Scriptet vil fejle ved f.eks. etled.etandetled.nordal-lund.dk -
det omdirigerer som om der kun var skrevet etled.nordal-lund.dk.

--
Bertel