Problem med scrollbars i Opera
Fra : Thomas Michaelsen

Dato : 01-10-06 10:49

På visse sider jeg ser i Opera 9, insisterer hjemmesidens ejer på at
farve mine scrollbars i en eller anden anden farve end standarden. Jeg
troede egentlig kun dette var muligt i Internet Explorer, men jeg kunne
nu godt tænke mig at høre, om det ikke er muligt at blokere for det pjat
i Opera? Jeg er af den opfattelse, at scrollbaren er mit værktøj, og det
skal ingen pille ved.

Og så lige en anden ting. Hvordan er det i Opera muligt at se
oplysninger om en pågældende sides tegnsæt, visningsmodus (standard-
eller quirks mode), type (text/html, application/xhtml+xml) m.m.?

Mvh
Thomas

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-10-06 11:10

Thomas Michaelsen <blah@none.none> posting:

>i Opera? Jeg er af den opfattelse, at scrollbaren er mit værktøj, og det
>skal ingen pille ved.

Funktioner > Indstilling > Avanceret-fanen > Indhold > Indstilling.
af fremtoning > fjern V ved "Dokumentstyring af bladningsfelter..."

>Og så lige en anden ting. Hvordan er det i Opera muligt at se
>oplysninger om en pågældende sides tegnsæt, visningsmodus (standard-
>eller quirks mode), type (text/html, application/xhtml+xml) m.m.?

Før musen helt ud til venstre og klik på den tynde linje (el.
tastaturgenvej f4). Klik på knappen "Info".
Jeg kan dog ikke huske, om "info" er der per standard. Hvis ikke,
højreklik på bjælken netop fremkommet (den med "bogmærker", "
overførsler" osv.) og vælg "Tilpas" for herefter at sætte V ved
"info".

For at se visningstilstand mht. quriks skal du tilføje fx en ny knap
(men der er også andre måde at gøre det på):
<http://operawiki.info/CustomButtons#webdev>, klik på knappen
"Quirks mode?" Træk den derefter ud et sted i din Opera, fx kunne du
jo lægge den under "Info" ved siden af "vis" knappen der.

Den svarer i standard-tilstand "CSS1Compat" og i quriks svarer den
"BackCompat".

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -