Berta har født :-)
Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 01-10-06 10:08

God formiddag gruppe

I løbet af den meget tidlige morgen - mellem 03.30 og 05.30 - voksede
husdyrstanden med fem skønne nye medlemmer.
Berta fødte 3 tæver og 2 hanner - Jack Russell terriers hvis nogen skulle
være i tvivl
Den ene tæve er lidt lille og pisten - 130 g - og de andre skubber hende
nemt af patten. Til gengæld har hun masser af mod og energi, men vi holder
alligevel ekstra godt øje med hende - hun har i øvrigt fået navnet Bette
Ellers er de fine på alle måder

Faktisk var jeg ved at blive lidt bekymret for Berta. Hun havde længe lignet
en der snart ville føde - pustende og utilpas - men hun kom ikke rigtig lige
i gang.
Kl. 03.20 målte jeg igen hendes temperatur, der stadig var lav. Jeg bestemte
mig for, at havde hun ikke født inden for et par timer, ville jeg køre til
dyrlægen. Berta syntes ikke termometeret er særlig rart og skred umiddelbart
efter - ellers havde hun klistret til mig de sidste par døgn. Hun satte sig
midt på gulvet og kiggede på rumpen og vupti - første hvalp var på vej
Så var det ellers ind i fødekassen og så gik det løs!
Så truslen om turen til en fremmed vagtdyrlæge, virkede efter hensigten

Glade hilsner
- Winnie

--
www.schildknecht.dk - art by schildknecht
www.visuell.dk - fotos by suell

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 01-10-06 13:15

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var på vej Så var det ellers ind i fødekassen og så gik det løs!
> Så truslen om turen til en fremmed vagtdyrlæge, virkede efter hensigten

HOVSA
Glemte helt at linke til billederne af det hele - i øvrigt kan man de næste
8 uger følge hvalpenes udvikling på samme side!
www.visuell.dk/hvalpe

Og inden nogen begynder at skælde ud over billederne kan jeg fortælle
følgende: Billederne er IKKE taget med direkte blitz - men kun med
inddirekte belysning. Desuden er Berta nok verdens mest fotograferede vovse
og lader sig ikke genere - hendes menneskefar er nemlig fotograf

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-10-06 19:20

Winnie Schildknecht <winnie@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
> kun med inddirekte belysning. Desuden er Berta nok verdens mest
> fotograferede vovse og lader sig ikke genere - hendes menneskefar

Rigtig hjerteligt tillykke med de små, også til Berta. De er helt og
aldeles bedårende, og Berta ser ud til at have klaret det strålende.
Godt gået lille hund :)

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 01-10-06 20:42

"Tove Krieger"

> Rigtig hjerteligt tillykke med de små, også til Berta. De er helt og
> aldeles bedårende, og Berta ser ud til at have klaret det strålende. Godt
> gået lille hund :)

Tak Tove

Ja hun er en stjerne! Selv om det hele er ren og skær instinkt, er jeg
alligevel både rørt og bevæget. Det er en hel særlig oplevelse sådan en
fødsel

- Winnie

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-10-06 13:56

> [...]
vovse
> og lader sig ikke genere - hendes menneskefar er nemlig fotograf

Hej Winnie
Tillykke med hvalpene. Også nogle flotte billeder af fødslen
Hilsen Vibeke

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 02-10-06 15:57

"Battlefield´s" skrev

> Hej Winnie
> Tillykke med hvalpene. Også nogle flotte billeder af fødslen
> Hilsen Vibeke

Tak for det
- Winnie

Fra : Siv-Helen Alterskjær

Dato : 01-10-06 17:53

Gratulerer så mye Håper alt er bra med mor og barn.

Kos dere med små-voffene

Siv-Helen
"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i melding

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 02-10-06 09:43

"Siv-Helen Alterskjær" skrev

> Gratulerer så mye Håper alt er bra med mor og barn.
>
> Kos dere med små-voffene

Tusind tak for det Siv-Helen Godt min kæreste er ½ norsk, så han lige
kunne oversætte den sidste linje

- Winnie

Fra : Keldo

Dato : 01-10-06 20:12

Vil hellere ser fotos fra Volbeat på Tapperiet - hvis du forstår sådan lille
en....

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 01-10-06 20:47

"Keldo"

> Vil hellere ser fotos fra Volbeat på Tapperiet - hvis du forstår sådan
> lille en....

Skulle hilse og sige, at billederne - altså af Volbeat kan ses på
www.visuell.dk/ftp/volbeat/ - ene og alene til ære for dig!
Men der er én betingelse! Du SKAL se billederne af Berta's hvalpe først,
ellers dur linket ikke

God fornøjelse
- Winnie

Fra : Keldo

Dato : 02-10-06 07:16

> [...]
> www.visuell.dk/ftp/volbeat/ - ene og alene til ære for dig!
> Men der er én betingelse! Du SKAL se billederne af Berta's hvalpe først,

fair nok, og tak for det.