Oj, hvor jeg kan få spat af..
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-09-06 21:57

Mennesker!

I knapt 4 måneder har Katten Karlsson været en højt-elsket omplaceringskat
hos en mand på midtsjælland. Mail efter mail, har jeg fået om hvor meget han
elsker katten og at den er det bedste der er sket i hans liv og bla. bla.
bla.
Hvad sker der så?
Pludselig, efter knapt 4 måender, får jeg mail på mail om at han ikke vil
have den mere!
Argumenterne er disse [citat]:

"Så piner det mig at se, hvordan Karlson dels river i møblerne (af bare
velvære) dels i perioder ikke dækker sin afføring til så der umiddelbart
efter lugter af noget der starter med l og slutter på ort.
Så går han og mjaver, fordi han vil lege. Svarer jeg ham ikke umiddelbart
med det samme, mjaver han mere og mere intenst, lige til jeg sætter mig ned
og leger med ham. Efter få minutter, sidder han bare og kigger på mig og
gider tilsyneladende ikke lege mere. Så snart jeg så sætter mig op i sofaen,
starter han atter sin intense mjaven, og det kan drive en til "vanvid", sagt
med et glimt i øjet.
Jeg ved da godt at nogle katte "taler". Det gør Karlson også, især når han
skal have aftensmad, eller ønsker at jeg skal stå op og servere morgenmad
for ham.
Men det er ikke på den måde han mjaver, når han tilsyneladende vil lege, som
beskrevet ovenover."
[citat slut]

Ja undskyld mig, men er det ikke beskrivelsen på en ganske almindelig...KAT?

Hvorom alting er, så tog jeg naturligvis katten tilbage, da hans mails blev
mer' og mer' underlige, så den arme kat skal nu omplaceres igen.

Det er _ ikke ok_, at opfatte et levende væsen som en
underholdningsting/erstatnings-kæreste, og så droppe den, når
nyhedsinteressen er dampet af.
Jeg bliver så _pissehamrende gal_ - specielt fordi det går ud over en ganske
uskyldig kat....

Så, fik jeg lige læsset af, og skulle nogen kende nogle der lige mangler en
helt almindelig, bomstærk, superdejlig og kælen hankat, så læs mere og se
billeder af knægten hér:

http://chocolade.dk/majkat.html
Det skal lige siges, at Karlsson ikke river i mine møbler, han bruger fint
både kattetræ og kradsetræet, han skulle bare lige have vist, hvor man
kradser kløer :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Leyna

Dato : 30-09-06 22:22

On Sat, 30 Sep 2006 22:56:53 +0200, "Heidi, Miver og Mulles mor"
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

>Ja undskyld mig, men er det ikke beskrivelsen på en ganske almindelig...KAT?

For mig at se, jo!

> [...]
>helt almindelig, bomstærk, superdejlig og kælen hankat, så læs mere og se

Han er da godt nok dejlig.
>Det skal lige siges, at Karlsson ikke river i mine møbler, han bruger fint
>både kattetræ og kradsetræet, han skulle bare lige have vist, hvor man
>kradser kløer :)

Er han neutraliseret?
Du skriver heller ikke så meget om han kan med andre katte...
Er han ren indekat, eller må han komme ud?
Hvordan har han det med børn?
Hvordan har han det med hunde?

Ja, undskyld de mange spørgsmål, men det er nogle af dem jeg selv
stiller hvis jeg påtænker at anskaffe en kat mere, og jeg er sikkert
ikke den eneste.
Håber du finder et godt hjem til ham.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-09-06 22:29

<klip> Ja, undskyld de mange spørgsmål, men det er nogle af dem jeg selv
> stiller hvis jeg påtænker at anskaffe en kat mere, og jeg er sikkert
> ikke den eneste.

Det står på hjemmesiden :)
http://chocolade.dk/majkat.html (om Karlsson)

Tak for input :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Leyna

Dato : 30-09-06 22:54

On Sat, 30 Sep 2006 23:29:13 +0200, "Heidi, Miver og Mulles mor"
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

><klip> Ja, undskyld de mange spørgsmål, men det er nogle af dem jeg selv

> [...]

*Sorry*
Havde overset den med at han ER kastrat. *rødme*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tina

Dato : 30-09-06 23:29

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:451eda16$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja undskyld mig, men er det ikke beskrivelsen på en ganske
almindelig...KAT?

Jo

Synes ofte jeg hører om folk, hvor det kommer fuldstændig bag på dem, at
deres kat går og sludrer i en del af sine vågne timer, og at de bliver
irriterrede over kattens småsnakkeri.

Held og lykke med at finde et nyt hjem til ham. - Et hjem, hvor han ikke
skal være en stille pyntegenstand, men KAT.

Tina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-10-06 00:52

Håber ikke, det gør noget, men jeg har kopieret dit indlæg og sender det
til en veninde, som kommer fra ferie om 3 dage.
Hun har to hold bekendte (midaldrende mennesker), som godt vil have kat
igen, efter deres gamle katte døde.

Det ku' jo være!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 02-10-06 11:28

<klip> Håber ikke, det gør noget, men jeg har kopieret dit indlæg og sender
> [...]
> til en veninde, som kommer fra ferie om 3 dage.
> Hun har to hold bekendte (midaldrende mennesker), som godt vil have kat

Nej, tværdigmod, bare kopier løs....
Karlsson er som sagt en vældig godmodig kat, der elsker at ligge i sofaen
når jeg ser TV...han vil enormt gerne kæles/være tæt på...meget social kat,
faktisk meget mere social og kælen end mine egne katte...

Han fortjener det godt....
Foreløbigt tak for hjælpen :)))))

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://chocolade.dk/majkat.html (Karlsson)

Fra : Siri

Dato : 01-10-06 10:57

> Heidi, Miver og Mulles mo... skrev:
> Mennesker!

--- Ja, det må du nok sige! Er det ikke lidt tit, at man er på vej
hjem fra en hel masse af slagsen, og bare glæder sig til at komme hjem
til sin (s-)kattebasse(r) - kald mig bare sær. Gia er sjovere og mere
kærlig end en hel del mennesker....

> [...]
> have den mere!
> Argumenterne er disse [citat]:
> efter lugter af noget der starter med l og slutter på ort.

---- ny slags kattegrus - og evt. ny slags mad - er vel svaret på det
med stanken. Der er jo også en genetisk forskel på folks lugtesans, der
er faktisk nogle bløddyr, der ikke lugter for de fleste af os, men for
enkelte mennesker er stanken u-udholdelig. Men det er ingen undskyldning!

> [...]
> [citat slut]
>
> Ja undskyld mig, men er det ikke beskrivelsen på en ganske almindelig...KAT?

--- Jo! Lige netop det der med, at hun vil lege, og så skal have en
lille pause (tilsyneladende ikke gider mere), og så vil lege videre -
det er også noget, jeg har måttet lære. No problem - man skal bare lære
kattens signaler at kende. Kan være forvirrende i starten. Det lyder,
som om han har forberedt sig dårligt på det at have kat! Ikke din skyld!
At katte 'snakker', plus en hel del anden info, lærte jeg om ved en
hyggelig eftermiddag på Kattens Værns Internat, som jeg besøgte for at
se, om der var en kat, der ville bo hos mig. Det fik jeg en god lang
snak og en masse info ud af - og et tip om sitet vildkat.dk ..... Det er
jeg glad for! Der var hun jo, hende misserpigen!

> Hvorom alting er, så tog jeg naturligvis katten tilbage, da hans mails blev
> mer\' og mer\' underlige, så den arme kat skal nu omplaceres igen.

---- underlige? Hmmm - det er jo sådan, at et af sygdomstegnene ved
psykiske lidelser netop er ustabilitet. En tid kan det gå fint - men så
kommer depressionen/psykosen/manien listende.... Det er ikke for at være
grov, at jeg antyder, at fyren kan være psykisk syg, men jeg kender lidt
til det: En venindes bror har af og til psykoser, en god veninde gennem
mange år har depressioner, der dog nu i et par år har været holdt fint i
skak af den rigtige medicin - og så er hun et pragtfuldt menneske. Men -
og det er pointen mht ham her - det er ikke stabilt, og der skal så
lille-lille en belastning til, så tipper vognen, og den tunge, alvorlige
depression sætter ind. Vi andre kan blive stressede, forkølede eller
skælde ud - en, der har, hvad jeg vil beskrive som 'gigt i sjælen', går
totalt ned med flaget i måneder... Måske har han ikke kunnet magte at
have kat, absurd som det lyder - de små krav, en kat stiller, har været
alt for meget for ham. Bare et bud på en forklaring af det, der lyder
helt, helt urimeligt.

> [...]
> nyhedsinteressen er dampet af.
> Jeg bliver så _pissehamrende gal_ - specielt fordi det går ud over en

--- Du har ret, og læs endelig af. Men som sagt, manden kan i
bogstaveligste forstand være så syg, at han ikke magter det. Og så er
det godt, at han erkender det. Det er heller ikke noget nyt med den type
sygdomme, at så bliver 'patienten' overoptimistisk, påtager sig dit og
dat og dropper evt. medicinen, 'for det går jo så fint' - og så går det
slet slet ikke. Det er der lavet film om.... hed den ikke 'Angel Baby'
eller sådan noget...

> [...]
> helt almindelig, bomstærk, superdejlig og kælen hankat, så læs mere og se

Tak Linket er fluks sendt videre til min gode ven, der i går fik
'Katte i lejlighed' (tak Winnie!) i 50 års gave - og han er en sund og
rask mand, der alle dage har været katteven.... Det var en sød video, og
han vil vist passe fint ind i en lejlighed med masser af reoler og bøger
- stille og rolig kat

> Det skal lige siges, at Karlsson ikke river i mine møbler, han bruger fint
> både kattetræ og kradsetræet, han skulle bare lige have vist, hvor man
> kradser kløer :)

--- hii, ja, er det ikke sjovt, man må vise dem det, og så! Kan man
høre, hvor 'træet' får nogle ordentlige 'klemherk'! Katte er sjove!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 02-10-06 11:32

<klip> ---- underlige? Hmmm - det er jo sådan, at et af sygdomstegnene ved
> psykiske lidelser netop er ustabilitet. [snip...]
>Bare et bud på en forklaring af det, der lyder
> helt, helt urimeligt.
</klip>>

Også det jeg fornemmede, derfor tilbød jeg at han kunne komme retur med
katten...blev pludselig urolig for hvad der ellers skulle ske med den gode
kat Karlsson ...

<klip>> --- hii, ja, er det ikke sjovt, man må vise dem det, og så! Kan man
> høre, hvor 'træet' får nogle ordentlige 'klemherk'! Katte er sjove!

Ja, og kloge og bløde, kærlige og u-undværlige :)

Tak for input Siri

Fra : Siri

Dato : 03-10-06 10:19

> [...]
> Ja, og kloge og bløde, kærlige og u-undværlige :)
>
> Tak for input Siri
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Selv tak Det var fedt at læse dit brev/indlæg - jeg forstår så vel,
at du fik fnidder med store bogstaver.
Jeg fik lidt fnidder i lørdags... var til 50årsfest med en masser ellers
søde og sjove mennesker - men - så finder de over natmaden ud af, at det
skulle da aldrig genere dem at spise hverken hest, hund, eller kat!
Bedst, som jeg har siddet der og fortalt om min lille Guds gave af en
perser! Og de mente det sgu' (undskyld ) alvorligt! Hrmpf! Det
varede ikke længe, før jeg daffede hjem til den lille lebendighed, der
var meget glad for at se mig, og ville lege!
I dag skal jeg tidligt hjem til hende, hun vil lege meget for tiden, og
i går var hun ude at gå i snor for første gang! Stor succes!
Blød, dejlig, klog, og komplet u-undværlig Gia!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar