Hauppauge Win TV PVR 150 MCE
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-06 20:48

Har netop købt dette kort brugt, idet det både indeholdt tv og radio, men
når jeg installerer driverne til pvr 150 er radiodelen ikke aktiv!. Det vil
sige, at knappen slet ikke findes når man starter win2000 programmet.
Så fandt jeg ud af, at mce versionen åbenbart er specielt fremstillet til
brug med windows media center, hvor der ligger særlige drivere. Dem prøvede
jeg så at installere i stedet for (xp pro), men stadig ingen radio knap.
Nogen som ved, om der findes en driver man kan bruge? Jeg har hentet alt hos
hauppage som står under pvr 150.
Forrrige ejer købte uden driver cd og har kun brugt kortet til at overføre
video, så han har ikke bemærket om radiofunktionen virkede eller ej.
Forslag?

Kurt

Fra : Anders Pedersen

Dato : 01-10-06 16:19

Den 30.09.2006 kl. 21:48:10 skrev Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk>:

> [...]
> overføre
> video, så han har ikke bemærket om radiofunktionen virkede eller ej.

Det er rigtigt at 150mce er et mce derfor er der ikke software med.

men til radio mener jeg du skal bruge et særskiftprogram der følger med.
det hedder Wintvradio

jeg mener du skal have wintvradio instaleret for at få radioknappen frem.
men når man trykker på den går den direkte til wintvradio
Har selv knappen her men har kun et alm. pvr150 uden radio og et nova-t
kort.

Så det er ikke helt noget med driver at gøre

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-10-06 22:28

"Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news.tgq0tltdk69jru@anders...
> [...]
> kort.
>
> Så det er ikke helt noget med driver at gøre

Jeg fik ikke en drivercd med og på deres hjemmeside kan jeg ikke finde
winTVradio, som du henviser til. Jeg downloadede og media center driveren og
installerede denne, men kan ikke se nogen forskel.
Nu har jeg prøvet at skrive til deres support og må så se, om de svarer og
om det evt. bliver et svar jeg kan bruge til noget, eller jeg må erkende, at
jeg skulle have været mere vågen, da jeg købte kortet.

Kurt

Fra : Hans

Dato : 01-10-06 22:40

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> svarer og om det evt. bliver et svar jeg kan bruge til noget, eller
> jeg må erkende, at jeg skulle have været mere vågen, da jeg købte
Rul et godt stykke ned på siden, så finder du den driver du søger her:

http://www.zdnet.de/treiber/man_prod_ud/hauppauge_videokarten_ud-wc.html

Hans

Fra : Mogens

Dato : 02-10-06 00:01

On Sun, 1 Oct 2006 23:39:56 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Rul et godt stykke ned på siden, så finder du den driver du søger her:
>
>http://www.zdnet.de/treiber/man_prod_ud/hauppauge_videokarten_ud-wc.html

Hejsa

Ved du om der er en af driverne der virker med
et Win TV PVR 500 MCE kort, det med 2 TV
tunere og 1 radio tuner? For jeg sidder nemlig
med et lignende problem.

mvh Mogens

Fra : Anders Pedersen

Dato : 01-10-06 22:41

Den 01.10.2006 kl. 23:27:40 skrev Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk>:

> "Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> news.tgq0tltdk69jru@anders...

> Jeg fik ikke en drivercd med og på deres hjemmeside kan jeg ikke finde
Du kan downloade hele cden her
ftp://ftp.shspvr.com/download/wintv-pvr_250-350/base_cd/hcw2_2_0_43_24108_pp2.zip
den fylder 27mb og her er bla. med wintvradio

> winTVradio, som du henviser til. Jeg downloadede og media center
> driveren og
> installerede denne, men kan ikke se nogen forskel.
Så vidt jeg ved er ikke noget med driveren at gøre

> [...]
> erkende, at
> jeg skulle have været mere vågen, da jeg købte kortet.

Du kan da os brueg anternetive programmer
så som Gbpvr og mediaportal
der begge er freeware

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-10-06 01:07

"Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news.tgrii1kpk69jru@anders...
> [...]
> den fylder 27mb og her er bla. med wintvradio

> Så vidt jeg ved er ikke noget med driveren at gøre

> Du kan da os brueg anternetive programmer

Tak for svaret. Jeg har nu downloadet alt ovenstående, og må så prøve mig
frem, når jeg kommer over åen igen.

Kurt

Fra : Edmund

Dato : 01-10-06 23:57

> [...]
> men når man trykker på den går den direkte til wintvradio
> Har selv knappen her men har kun et alm. pvr150 uden radio og et

kan man så ikke bruge radioprogrammer fra pvr250
http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr250-350.html

--
Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-10-06 01:13

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> kan man så ikke bruge radioprogrammer fra pvr250
> http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr250-350.html

Tja, muligvis. Jeg har nu fået forskellige input at forsøge mig med, men må
så vente, til jeg igen er i nærheden af computeren, inden jeg kan forsøge
mig frem.
Jeg har fået en bekræftelse fra Hauppauge om, at de har modtaget min mail og
vil vende tilbage. Der var bl.a. et link til et forum for diskussion om pvr
produkter. Der var en som åbenbart laver noget modificeret software, så det
har jeg også hentet og må så se, om det virker, hvis alt andet fejler.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-10-06 21:11

Jeg kan nu afslutte tråden med, at Hauppauges support har meddelt, at hvis
jeg downloader:
http://hauppauge.lightpath.net/software/radio/radio32ver152_20311.exe
skulle problemet være løst.

Så den mulighed vil jeg så først prøve, når jeg får lejlighed til det.
Skulle det mod forventning ikke virke, går jeg så videre med de forslag, jeg
har fået her i gruppen. Tak for de forskellige forslag.

Kurt

Fra : Edmund

Dato : 05-10-06 15:54

> http://hauppauge.lightpath.net/software/radio/radio32ver152_20311.exe