Sår på overlæben
Fra : tidemann

Dato : 30-09-06 19:04

Bella har den sidste uges tid haft hævede områder på overlæben, svarende til
hver hjørnetand. Nogle dage et svagt lyserødt mærke, andre dage nærmest
byldagtigt (uden puds), og meget hævet. Hendes læber er ellers sorte, men
ikke der.

Kan det være af at tygge på ben, eller er der nogle sygdomme der viser sig
sådan?
Vi mennesker kan jo få forkølelsessår, er der noget tilsvarende hos hunde?

Mvh Marianne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-10-06 06:40

"tidemann" <tidemann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan?
> Vi mennesker kan jo få forkølelsessår, er der noget tilsvarende hos hunde?

jeg kom til at tænke på om hendes tænder var ok? et forkert bid kan måske
lave sådan noget? har hun let underbid?
det var bare en tanke..

mvh. marie
www.photopassion.sk

Fra : tidemann

Dato : 01-10-06 11:36

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> jeg kom til at tænke på om hendes tænder var ok? et forkert bid kan
> måske lave sådan noget? har hun let underbid?
> det var bare en tanke..

Det ved jeg egentlig ikke, måske!
Hendes mor er ½ lab og ½ boxer, og boxere har vist underbid, ikke?
Jeg må lige tjekke det, hvis det ellers er til at se.

Mvh Marianne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-10-06 12:20

> [...]
> Hendes mor er ½ lab og ½ boxer, og boxere har vist underbid, ikke?
> Jeg må lige tjekke det, hvis det ellers er til at se.

jo, en boxer har underbid, men må ikke være så markant så munden ikke lukkes
ordentligt, eller der er gener af det.
men hvis det er fornylig at det er opstået, burde det ikke være derfor, hvor
gammel er hun?
jeg har to boxere, og har lige tjekket efter om der er "sammenstød" med
læberne..og det er der nu ikke på mine ihvertfald..(-;

mvh. marie
www.photopassion.dk
ps. har du ikke et billede af hende vi må se?

Fra : tidemann

Dato : 01-10-06 22:07

> [...]
> jeg har to boxere, og har lige tjekket efter om der er "sammenstød"
> med læberne..og det er der nu ikke på mine ihvertfald..(-;

Hun er fra 27/5 - 05.
Hun lukker fint sammen, undertænderne ligger lige bag ved overtænderne.
Så måske er det pga. ben-tygning, hvis overlæben kommer i klemme? Hun elsker
politistave og får nok en hver tredie dag.

Mvh Marianne

ps. har lånt plads på en side jeg har lavet, jeg kan ikke uploade til min
egen
Og jeg har kun gamle billeder,
http://www.singingwolfs.dk/mariannes/bella.html

Fra : tidemann

Dato : 01-10-06 22:13

> [...]

Hun er fra 27/5-05.
Hun lukker fint sammen, undertænderne ligger lige bag ved overtænderne. Så
måske er det af for meget ben-tygning, hvis overlæben kommer i klemme? Hun
elsker politistave og får en ca. hver tredie dag.

Mvh Marianne
ps. har lige lånt plads på en hjemmeside jeg har lavet, jeg kan ikke uploade
til min egen men jeg har kun gamle billeder!
http://www.singingwolfs.dk/mariannes/bella.html

Fra : tidemann

Dato : 01-10-06 22:30

tidemann wrote:
men jeg har kun gamle billeder!
> http://www.singingwolfs.dk/mariannes/bella.html

Har taget nye................men det er svært at se

Fra : tidemann

Dato : 01-10-06 23:20

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> www.photopassion.dk

Hvor er det bisset
Du har Ragdoll, som jeg elsker. Jeg vil ha´en engang, når mine andre to ikke
er mere.
En lilla eller blue colorpoint savl...............

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-10-06 05:59

> [...]
> ikke er mere.
> En lilla eller blue colorpoint savl...............

hej igen!

jeps raggierne er mums-lækre, både i udseende og i sind, så dem kan jeg
varmt anbefale! og de er en del af "hundeflokken".
ang. billedet af bella, trækker du op i overlæben på billedet?, for ellers
ser det da ud til, at hjørnetænderne går ud over overlæben?

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : tidemann

Dato : 02-10-06 16:25

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> hej igen!
> ang. billedet af bella, trækker du op i overlæben på billedet?, for
> ellers ser det da ud til, at hjørnetænderne går ud over overlæben?

Øh, nej det gjorde vi vist ikke, vi holder bare hovedet stille.
Det er bare læben du kan se, med den røde hævelse..................
Jeg må lige kigge efter igen, og se hvordan hjørne tænderne sidder.

Mvh Marianne

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-10-06 17:04

> [...]
> Det er bare læben du kan se, med den røde hævelse..................
> Jeg må lige kigge efter igen, og se hvordan hjørne tænderne sidder.

hej igen

jeg har lige studeret billedet igen, og det er vist ikke tænder man kan se
der..
lyset udefra er på skærmen her om morgenen, og farverne må have spillet mig
et puds...
men derfor kan det sagtens være pga. hjørnetænderne at der er kommet
hævelserne, hun har måske fået "flæsket" imellem når hun har tygget.

mvh. marie
www.photopassion.dk