Hvidovre havn
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 30-09-06 18:27

Havde planlagt en tur til Hvidovre i morgen, men ser nu er det kun lige er
på en hængende hår min nye/brugte båd kan komme derind.

Er der nogle stedkendte der ved om de angivne 1,7 1,8 og 2,0 meters dybde er
præcise eller der nogle steder er lidt mere eller mindre ?

Jeg stikker 1,75

Bjarke

Fra : \"****- Nope - ****\~

Dato : 01-10-06 05:03

Bjarke M. Christensen wrote:
> [...]
>
> Er der nogle stedkendte der ved om de angivne 1,7 1,8 og 2,0 meters
> dybde er præcise eller der nogle steder er lidt mere eller mindre ?

Kan du ikke bare sætte konen i land, inden du skal ind i havnen

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 01-10-06 17:48

"Bjarke M. Christensen"
<bjarke(news)@FjernDetteOgEfterlad:Grevestrand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle stedkendte der ved om de angivne 1,7 1,8 og 2,0 meters
> dybde er præcise eller der nogle steder er lidt mere eller mindre ?

Hej Bjarke

Du har måske været i Hvidovre idag, men hvis du har udsat det til næste
søndag, kan jeg fortælle dig, efter forespørgsel hos en bekendt derinde,
at du sikkert godt kan gå derind, hvis der ikke er lavvande. Du skal dog
holde dig strengt til renderne, og være opmærksom på, at afmærkningen
vender et par gange.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 01-10-06 18:03

Ja, jeg var derinde. Vi undlod at sejle helt ind i bunden af havnen men
lagde os på indersiden af ydermolen. Ingen problemer. Lod'et sagde mest
1,9/2,0 i og enkelte gange 1,7 og 1,8 så det gik lige. Jeg observerede at
man skal passe på med komme for langt mod de røde koste/tønder, da de
øjensynligt står oppe på det lave og ikke nede i renden, men der skete ikke
noget.

Til gengæld kunne jeg ikke gå under broen. Det kostede en antenne og
sansynligvis også et knækket beslag. Jeg troede at 16 meter i søkortet var
*mindst* 16 meter men under Sjællandbroen er det øjensynligt *præcist* 16
meter eller også er min antenne længere end 1,1 meter... Vidste I at den
søndre vejbane hænger lidt højere end den nordre? Det ved jeg nu af bitter
erfaring ....

Jeg priser mig bare lykkelig for at der ikke skete noget med mine
vindinstrumenter ....

Bjarke