Ulækker var han også
Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-06 14:47

Ulækker var han også

Selvom Bohr startede et fjoget studentikost tidsskritt "Journal of
humoristic physics" var der langt mere professionelt showmanship i
Einstein og filosofisk vingefang, til en vis grad.

Da min fysiklærer i gymnasiet ærbødigt viste os et foto af Einstein
som Princeton-professor der rækker tunge af en pressefotograf

Og fortalte at han aldrig havde sokker i skoene eller var
velsoigneret, så tænkte jeg "Sådan skal matriarkatet have det" og
droppede min brug af både sokker og underbukser.

Glistrup er blevet hængende i beundring for Einstein og lader sig
gerne fotografere i lappet badekåbe - indtil han fik en ny flot
FCK-badekåbe af sin søn, der er souchef til Don Østergård

Hans fornemme humoristiske sans har nok begrundet at amerikanerne
hentede ham til USA som forgrundsfigur for den abombe som de vidste de
ville lave i den kommende krig, og han gorde sig fint i talkshows på
TV og radio og skaffede bevilginer til NASA og matematisering af
undervisning

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-09-06 15:31

> [...]
> i den kommende krig, og han gorde sig fint i talkshows på TV og radio og
> skaffede bevilginer til NASA og matematisering af undervisning

Fordi man går grund i Grønkjær trøje - gør det immervæk ikke til en
Grønkjær. Intet originalt i den ide .

/FL

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 15:36

Bo Warming wrote:
> [...]
> ville lave i den kommende krig, og han gorde sig fint i talkshows på
> TV og radio og skaffede bevilginer til NASA og matematisering af

Uden at kende specielt til hverken Einsteins eller Bohrs person. Har
jeg ladet mig fortælle
på konferencer, at der er en bred enighed. Vedrørende det faktum, at
de`herrer begge havde Aspergers syndrom. Med særinteresse i Fysik.

Best Regaards Bruun

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-06 17:14

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> det faktum, at de`herrer begge havde Aspergers syndrom. Med særinteresse i

Aspergers syndrom. En let form for infantil autisme. Jeg aner ikke om
ovennævnte modtagere af Nobelprisen i fysik havde syndromet, men har da
læst at IDA mener at 20-30% af dets medlemmer, altså ingeniører, skulle
lide af den.

Mod 0,5% af befolkningen som helhed [SDE], mens kun 0,1% skulle have
infantil autisme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-06 17:46

> [...]
> skulle
> lide af den.
>
> Mod 0,5% af befolkningen som helhed [SDE], mens kun 0,1% skulle have

Disse procenter og klassifikationer er mere syge end personerne

Diagnostikken er lige til at blive antipsykiater af

Ikke kun behandlersystemerne har fordel af at nogen påtager sig
tosse-rolle. For at få tilbuddene til at se videnskabelige ud er
opstået et system af diagnoser. Man er behagelig ansvarsfri og får
pension m.m., hvis man tager det kors på sig at have en af de
autoriserede sygdomme - der kan blive en selvopfyldende profeti.
Individualisme er sjælden, selv hos eneboere, der er pingpong med
medmennesker, som vi jo kender det fra alles forfængelighed

" Reading made Don Quixote a gentleman, but believing what
he read made him mad. George Bernard Shaw

Siadp Når vi er trætte, bliver vi angrebet af ideer, som vi nedkæmpede
for længe siden. Nietzsche

Siageni Man viis som Sokrates bør være,Og gal som han, til tid
og sted Johan Herman Wessel

Siaq Intet fornuftigt menneske har nogensinde betragtet det som
ubestandighed at ændre sig. Cicero

siaRÆNKE. We cannot think unless we are insane. Arthur
Koestler

sid "Medicinsk behandling i psykiatrien er ikke rettet mod
årsager, men mod symptomer. Det betyder , at der ikke findes
lægemidler, der kan helbrede skitzofreni, depression eller angst.
Lægemidlerne må aldrig blive en erstatning for psykosociale tiltag.
Medikamenter kan hjælpe patienten til at indse betydningen af disse
tiltag." J Engelstad Snoek og K Engedal "PSYKIATRI-LÆREBOG" Oslo, 2001

sid "Vi læger fungerer som samfundets skraldespand og sørger for,
at låget på skidt-spanden holdes lukket. Hvis ikke vi udskrev
nervemedicin til tusindvis af karakterløse og selvdestruktive fjolser
som foretrækker at være halvt bevidstløse, så ville de løbe skrigende
rundt på gaderne, og mange flere ville begå selvmord Rene
Cohrt

sid Doctors have in all periods of time made fort unes by killing
their patients with their cures. The difference in psychiatry is, that
it is the death of the soul. R.D. Laing

Sid Hvor var Buddha eller Muhammed eller Shakespeare dog
lykkelige, at der ikke var nogle gode slægtninge og læger, som
helbredte dem for deres ekstaser og inspiration. Hvis Muhammed havde
taget ormepulver for sine nerver, kun arbejdet to timer i døgnet og
drukket mælk, så ville der ikke være blevet mere tilbage af dette
enestående menneske end efter hans hund. Tjekov

sid Let us not seek our disease out of ourselves, this in us, and
planted in our bowels, and the mere fact that we do not perceive
ourselves to be sick, renders us more hard to be cured.
Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

sid Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de kan
helbrede dem, er de vanvittigste af alle. Voltaire

sid Når de gale opførte sig som dyr, var det fordi de blev
behandlet som dyr. Philippe Pinel (1745-1826) lænkeafskaffende
reformator-overlæge

Sid Overlægen konkluderer, at der naturligvis er tale om et ret
lavtstående og navnlig et ret defekt menneskemateriale.(Max Schmidt om
retsopgørets dødsdømte, som han skulle erklære straf-egnede. =

[...]

sidd In most mental illnesses the capacity to relax is as much
impaired as the integrity of a bone is destroyed by fracture.
Abraham Myerson

siddd Tankeforstyrelse(tanketomhed, tankeflugt, tankehæmning,
tankespærring, tankemylder) kan give sig udslag i "psykotisk sprog"
med kendte ord i en ny "privat" hentydning eller nydannede ord "(neologismer")
eller blot forvanskede ord og en ejendommelig sætningsopbygning.
(Birgitte Holt Larsen OM SINDSLIDELSER lærebog 1994

siddd The multitude of the sick shall not make us deny the existence
of health. Emerson

siddd Vi ser tendens til ny hjernemytologi, hvor mange tror, at de
forskellige sindslidelser er
lokaliseret til bestemte dele i hjernen"(309-13).Mogens Mellergaard.
(i Einar Kringlen "Psykiatrisk Samtidshistorie",2001

Side 226

sidp "For enden af mørket er der uundgåeligt et lys. Camus

Sidp Depression er mangel på evne til at skabe sig en fremtid.
Rollo May

Sidp Depression is rage spread thin. Paul Tillich

sidp Depression is the inability to construct a future.
Rollo May

Sidp Forelskelse udspringer af depression - af desperatiion over
hverdagens kedsomhed Anderledes bæredygtig er venskab
Alberto Alberoni

sidp I den mørke vinter lærte jeg endelig, at jeg besad i mig en
usynlig sommer. Albert Camus

Sidp Life is a well of joy but for those out of whom an upset
stomach speaks, which is the father of melancholy, all wells are
poisoned. Nietzsche

Sidp Man forelsker sig ikke , hvis man bare er nogenlunde tilfreds
med sig selv og sin tilværelse. Forelskelsen udspringer af en
depressiv overbelastning, som igen skyldes manglende mulighed for at
finde noget af værdi i den daglige tilværelse Citat fra
Francesco Alberoni Forelskelse og Kærlighed.

Sidp Man taler om den narcissistiske svingning mellem depression og
grandiositet, mellem selvtab og selvovervurdering -mellem en mere
ærlig, men selvfortærende oplevelse af indre tomhed og usikkerhed, og
en klar selvbedragerisk, kompenserende kamp mod den smuldrende
selvfølelse. Peter Thielst

siDp Min sjæl er så tung, at ingen tanke mere kan bære den, intet
vingeslag mere løfte den op i luften. Bevæges den, da stryger den kun
hen langs med jorden, som fuglenes lave flugt, når det blæser op til
tordenvejr. Over mit indre væsen ruger en beklemmelse, en angst, der
aner et jordskælv. Søren Kierkegaard

siDp Patience, n. A minor form of despair, disguised as a virtue.
Ambrose Bierce 1842 - 1914

siDp Slagen mand tænker. Sven Claussen

sidpba Man can only endure a certain amount of unhappiness,
what is beyond that either annihilates him or passes him by and leave
him apathetic. Goethe

sif Der indtræffer undertiden uheld i livet,

sif "It is very foolish to wish to be exclusively wise. La
Rochefoucauld

Sif "Viis bliver man først, når man er gammel, men man bliver det
aldrig, hvis ikke man som ung levede uforsigtigt" Hannah Arendt

Sif Alle mennesker har deres galskaber - og ofte er det det mest
interessante ved dem. Josh Billings

sif Den, der lever uden dårskab, er ikke så vis, som han selv
tror. La Rochefoucauld

sif Et liv uden fester er som en lang vej uden kroer.
Demokrit

sif Everything we think of as great has come to us from
neurotics. It is they and they alone who found religions and create
great works of art. The world will never realize how much it owes to
them, and what they have suffered in order to bestow their gifts on
it. MARCEL PROUST

SIf Før var jeg lykkelig ubevidst, men nu er jeg ulykkelig
bevidst. Henrik Tikkanen

SIf Goethe: "Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er
fornuftig. Oh, filosof, som kun ser det momentane, hvor dit syn er
kort. Dit blik er ikke skabt til at følge lidenskabernes underjordiske
arbejde."

sif In despair there are the most intense enjoyments, especially
when one is very acutely conscious of the hopelessness of one's
position. Dostoevsky 1821-81

sif Middelmådigheden er ubrugelig. Succes skabes som regel af
udskejelser. Oscar Wilde

sif One gets into situations in life from which it is necessary
to be a little mad to extricate oneself successfully.La Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer

Sif Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den
vanvittig nok? Niels Bohr

sif. Charming people live up to the very edge of their charm, and
behave just as outrageously as the world will let them.
Logan Pearsall Smith(mange skitzofrene er s

sifg "Den lykkelige fantaserer aldrig, det gør kun den
utilfredsstillede" Sigmund Freud.

SIfg I never saw a wild thing Sorry for itself.
D.H. Lawrence

SIfgz The great proof of madness is the disproportion of one's
designs to one's means. Napoleon

sifHØJDEPUNKTSOPLEVELSER Charm is a product of the unexpected.
Jose Marti

siFREMMEDGØRELSE Nogle tager arkiveringen og udfyldelsen af formularer
så alvorligt,at deres opførsel kan beskrives som kulturel skitzofreni.
Harold Morown

Sig "Jeg risikerer mit liv for mit arbejde, Jeg har af den grund
næsten tabt min forstand"Van Gogh 1853-90

sig A man with at new idea is a Crank, till the idea succeds. Mark
Twain

Sig Alt stort her i verden kommer fra neurotikerne. De har alene
grundlagt vores religioner og skabt vores mesterværker. Verden vil
aldrig få at vide, hvad vi er dem skyldige, eller hvad de har lidt for
at gøre os rigere. Marcel Prost

sig De gale åbner vejen, som de vise siden anvender.
Joey Adams

sig Den gale er ikke menneske, der har mistet forstanden. Den
gale er et menneske, der har mistet alt undtagen forstanden.
Chesterton

sig Den som diskuterer med en sindsyg vil sandsynligvis trække
det korsteste strå. I mange henseender fungerer den vanvittigste tanke
desto hurtigere, jo mindre han opholder sig ved alle de
betænkeligheder, som den sunde menneskeforstand må tage i
betragtning. Han hæmmes ikke af humoristisk selvkritik, anfald af
menneskekærlighed eller af de indvendinger som kommer af livserfaring.
Han er netop så meget mere logisk, fordi han ikke længere har bestemte
sympatier. for så vidt er betegnelsen vanvittig vildledende. *Den
vanvittige er ikke et menneske der har mistet vid og forstand men
snarere et menneske som blot har mistet alt undtagen forstanden. De
udtalelser en vanvittig kommer med er altid udtømmende og man har
heller ikke indvendinger mod dem set fra et rent rationelt standpunkt
Chesterton

Sig Det er altid den, der farer vild, som finder nye veje.
Niels Kjær

sig Det er intent geni uden en smule galskab.
Aristoteles

sig Deviating natures are of the utmost importance whereever there
is to be progress. Nietzsche

SIg Er Wagner i det hele taget et menneske? Er han ikke snarere en
sygdom? Friedrich Nietzsche(der talte i metaforer og
ikke talte om vævs-skade a la infektion, forstuvning, kræft, hvilket
idag bør være sygdomsopfattelse)

sig Hvis galningen fremturede i sin galskab, ville han blive vis.
William Blake

Sig Jeg elsker tossehoveders eksperimenter. Jeg laver dem altid.
Charles Darwin

sig Mange gavnlige genier især kunstnere har været "typisk
sindsyge" ifælge mange fagfolk; Hölderlin1778-1843, Schumann, Rosinni,
Smetana, Antonin Artaud 1896-1948, Nerval,Gerard de 1808-1855, Raymond
Roussel1877-1933) Guy de Maupassant 1850-93. Gustave Adolphe Musso,

sig Our wretched species is so made that those who walk on the
well-trodden path always throw stones at those who are showing a new
road. Francois de Voltaire

sig Sig hvad andre tænker og føler, men ikke tør sige selv, og de
ophøjer dig på stedet til frelser. Anders Bak-Nielsen

sig Store rationalister er ikke så sjældent sindsyge, og sindsyge
er i reglen store rationalister. Chesterton

sig The concept of genius as akin to madness has been carefully
fostered by the inferiority complex of the public. Ezra
Pound

Sig The most absurd and reckless aspirations have sometimes led to
extraordinary success. Marquis de Vauvenarques

sigeni Hvis andre ikke havde været gale, burde vi være det. William
Blake

Sigeni Om de, som ej vor spøg bifalde/Os dårekiste-gale kalde/Og autor
gal for alle fem/Tilskuer, tør vi vel formode/Du vil lægge et ord til
gode/For alle seks og svare dem:/Jo galere, jo bedre!
Johannes Herman Wessel(slutning af Kærlighed uden strømper)

sigg Kun de kloge er i besiddelse af ideer, de fleste mennesker er
besat af ideer. Mary Elizabeth Coleridge

sigg Vi kalder de mennesker farlige, hvis sind er anderledes skabt
end vores eget, og vi kalder dem umoralske, som ikke hylder vores
moral. Anatole France

Sika PSYCHIATRIST (to patient): You´re lucky Mrs. Pindleby - most
shoplifters aren´t rich enough to be kleptomaniacs. Hector Breze,
cartoon in Private Eye

sikarak Kleptoman: en rig tyv. Ambrose Bierce

Sikemi It is no good casting out devils. They belong to us, we must
accept them and be at peace with them. D. H. Lawrence 1885 - 1930

Silo Materialismen er præget af en
vis vanvittig enkelthed, akkurat som den sindsyges argumenter,
man får straks indtryk af,
at her er alt sagt og samtidig alt udeladt.
Materialismen forestår alt,
men dette alt synes samtidig at være
meget lidt betydende. Chesterton

sim Alle er sindsyge, men den, der kan analysere sine vildfarelser,
kaldes en filosof. Voltaire

sim Lykken er at tro man er normal, og det normale har vide rammer"
Inge og Steen Hegeler.

sim Madness is part of all of us, all the time, and it comes and
goes, waxes and wanes. Otto Friedrich

Sim Mangen en mand blev geni, blev helt, blev digter blev sindsyg
ved den pige, han ikke fik Søren Kierkegaard

sim Men are so necessarily mad, that not to be mad would amount to
another form of madness. Pascal

Sim Selv det klogeste menneske har et tåbeligt hjørne i hjernen.
Aristotles

Sim Sindssyge er hos de enkelte noget sjældent - men hos grupper,
partier, folkeslag tidsaldre er det en regel. Nietzsche

Sim Sins of the flesh are nothing.They are maladies for physicians
to cure, if they should be cured. Sins of the soul alone are shameful.
Oscar Wilde

sim The human race consists of the dangerously insane and such as
are not. .Mark Twain

sim The mass of men lead lives of quiet desperation.
Henry David Thoreau

sim Vanvid er yderst sjældent hos individer, men udbredt hos
grupper, partier, folk og epoker. " Nietzsche Vanviddet er noe
sjeldent hos den enkelte. Men hos grupper, partier, folk og epoker er
det regelen."Vanvid er yderst sjældent hos individer, men udbredt hos
grupper, partier, folk og epoker. " Nietzsche

sim Vis mig et normalt menneske og jeg skal helbrede ham.
C.G. Jung

Sim Visse hensyn, Faste forhold, Rene linier, Andre måder Christian
Kampmanns romaner om borgerskabets sindsyge

sim When we remember that we are all mad, the mysteries disappear
and life stands explained. Mark Twain

sim Wisdom is to the mind what health is to the body.Rochefoucauld

sima If a man doesn't believe as we do, we say he is a Crank and
that settles it. Mark Twain

simac De færreste er klar over, at nogle mennesker må anstrenge sig
enormt bare for at virke normale. Albert Camus

simac De vises bestandighed er blot evnen til at indelukke uroen i
deres sjæl. Grev Rochefouceauld

siMIDDELVÆRDI=SUND I alle meningsspørgsmål er vore modstandere
altid unormale. Mark Twain

Simintolernce And the ones who were dancing were thought to be
insane, by those who could not hear the music Nietzsche

Simob Hvad er årsagen til de fleste
uoverensstemmelser i denne verden? Simpelthen dette - to mennesker
mødes og forstår ikke hinanden rettidigt nok til at forhindre et chok
eller en overraskelse over den ene eller den anden parts opførsel.
Keats

simob Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv du
er lidt mærkelig. Robert Owen

Simob De gode er nødt til at korsfæste den, der opfinder sig
sin egen dyd! Dét er sandheden.Nietzsche

simob I en verden, hvor alle fusker, bliver den ærlige en bedrager.
André Gide

simob I fortiden skabte folk hekse,nu skaber de mentale patienter
Thomas Szasz

SIMOBNING "Psykiatri sidder afgjort inde med det ultimative
regelsæt for acceptabel opførsel, takket være evnen til at definere,
hvad der er "skørt"indledning af Psykiatriens historie - fra asyl til
Prozac Edward Shorter 2000

siNEsin Alt stort i denne verden er skabt af neurotikere, de
alene grundlagde vore religioner og skabte vore mesterværker.
Marcel Proust

siNEsin Angst har alle dage været vældig livsbekræftende, og de
mest livsduelige mennesker i dag er måske dem, der kaldes neurotiske.
Elsa Gress

siNEsin Neurosis is The way of avoiding non being by avoiding
being. PAUL TILLICH

siNEsin NEUROSIS: A considerable number of persons are
able to protect themselves against the outbreak of serious neurotic
phenomena only through intense work Karl Abraham

siNEsin Neurotic subjects are perhaps less addicted than any,
despite the time honoured phrase, to "listening to their insides":
they can hear so many things going on inside themselves, by which they
realize later that they did wrong to let themselves be alarmed, that
they end by paying no attention to any of them. Marcel
Proust

siNEsin Work and love --these are the basics. Without them
there is neurosis. Theodor Reik

siNEUROSE Neurotic subjects are perhaps less addicted than

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-06 17:49

> [...]
> skulle
> lide af den.
>
> Mod 0,5% af befolkningen som helhed [SDE], mens kun 0,1% skulle have

Nogle få af de såkaldte autister og aspergere har visse ligheder og de
hr nok alle FORDELE af at være som de er, og dyr behandling er pjat

GAnske få af dem har særlig hukommelse

Når vi vælger sig en særhed, har den fordele, og Freud, belært af sin
mentor Nietzsche , anbefalede at man FÅR DET BEDSTE UD AF SIN LIDELSE

site Af alle trøste-midler er der intet, der gør folk, som trænger
til trøst, så godt som den påstand, at i deres situation gives ingen
trøst. Der i ligger en sådan udmærkelse, at de på ny rejser hovedet.
Friedrich Nietzsche

site Argumenter for dine begrænsninger og sandelig de er dine.
Anders Bak-Nielsen

site Det er ikke længere blot et spørgsmål om at være rask. I dag
skal man finde sig en sygdom, man kan lide. Jackie Mason

Site Hvor var Buddha og Muhammed eller Shakespeare dog lykkelige,
[...]
end hans hund.
Læger og gode slægtninge sørger i sidste instans for, at menneskeheden
bliver sløvet. Middelmådighed vil blive anset for genialitet, og
civilisationen vil gå til grunde. Tjekhov

site Jo tak, jeg har det nogenlunde. Dødsårsagerne holder hinanden
i skak. C.J. Hambro

site Man skal ikke søge at eliminere sine komplekser - man skal
bringe sig i overensstemmelse med dem: Det er dem der styrer vor
opførsel her i verden. Camus

site Much of your pain is self chosen. It is the bitter potion by
which the physician within you heals your sick self.
Kahlil Gibran

site The strongest symptom of wisdom in man is his being sensible
of his own follies. Rochefoucauld (1613-1680)French
Classical Writer

site There is a pleasure sure, in being mad, which none but madmen
know, John Dryden

siteEn meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større
dyd, der består i at afbalancere dem. Camus

sitepotsif"Målet er ikke enhed eller harmoni - det er skældsord for
Nietzsche -målet er at det fortrængte og problematiske kanaliseres
over i noget konstruktivt" Safranski

siteps En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er
viljesakter og er portaler til opdagelse. James Joyce

siTEPSib Sanity is a madness put to good uses, waking life is a
dream controlled. George Santayana

siterapiadselv Først har man møje med at emancipere sig fra
sine lænker, og sluttelig må man endog emancipere sig fra denne
emancipation! Enhver af os må, om også på meget forskellig vis,
doktorere på sin lænke-syge (Ketten-Krankheit), også efter at han har
brudt lænkerne.Nietzsche

siterf Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil ikke
aflede det: det skal lære at arbejde for mig. Zarathustra/Nietzsche
(bog4 kap 13,7.)

sitesdselv Først har man møje med at emancipere sig fra sine
[...]

siteSdselv Selvet siger til jeg'et "Føl smerte her" . Og da lider
det og tænker på, hvordan det ikke mere skal lide - og just derfor bør
det tænke.Selvet siger til jeg'et "Føl lyst her" . Da fryder det sig
og tænker på, hvordan det igen og igen skal fryde sig - og just derfor
bør det tænke. . Nietzsche

siTEsfso There is a wisdom in this beyond the rules of physic:

siTESib Noble deeds and hot baths are the best cures for
depression. Dodie Smith

siTEsib Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er
paranoid nok Woody Allen

siTEsib The foolishness is a shrine of protection against the
outside world Peter Bamm

siTEsibsom Look into the depth of your own soul and learn first to
know yourself, then you will understand why this illness was bound to
come upon you and perhaps you will thenceforth avoid falling ill.
Sigmund Freud

siTEsidLø To lie still and think little is the cheapest medicine
for diseases of the soul.Nietzsche

siTEsk "Jeg har den lykke efter hele årtusinders vildfarelser
og forvirringer at have genfundet den vej, der fører til et ja og et
nej. Jeg lærer et nej til alt, hvad der svækker - alt hvad der
udmatter. Nietzsche

siTEuePASSERsibmk Ofte indgår to idioter et fornuftægteskab.
Wieslaw Brudzinski

siTEufielsb A man should not strive to eliminate his complexes, but to
get into accord with them: they are legitimately what directs his
conduct in the world. Sigmund Freud

sitii Generøse mennesker bliver ikke sindsyge. Oscar Wilde

sitting there in high spirits and eagerly waiting for the play to
begin. Schopenhauer

situasjonsbestemt vilje til dumhet.Nietzsche

Sitåb He is a fool who tries to match his strength with the stronger,
he will lose his battle, and with the shame will be hurt also.
Hesiod

Sitåb A wise man gets more use from his enemies than a fool
from his friends. Baltasar Gracian

Sitåb If we had no vices ourselves we should
take less pleasure in identifying those of others. La Rochefoucauld

Sitåb "It is very foolish to wish to be exclusively wise. La
Rochefoucauld

Sitåb Anger may be foolish and absurd, and one may be irritated when
in the wrong; but a man never feels outraged unless in some respect he
is at bottom right. Victor Hugo

Sitåb Better to know nothing than to half-know may things. Better to
be a fool on one´s own account than a sage on other people´s
approbation.

Sitåb If the fool would persist in his folly he would become wise W
Blake

Sitåb It is hard to free fools from the chains they revere. Voltaire

Sitåb Let a fool hold his tongue and he will pass for a sage.
..Publius Syrus

Sitåb Let us be thankful for the fools. But for them the rest of us
could not succeed.Mark Twain

Sitåb Lidenskaben gør ofte en tåbe ud af det klogeste menneske, og
mangen gang gør den de største tåber kloge. La
Rochefoucauld

Sitåb Man kan godt være et skvat og dog et godt menneske. Betty
Nansen

Sitåb Poor fool! in whose petty estimation all things are little.
Goethe

Sitåb The few of understanding, vision rare, / Who veiled not from
the herd their hearts, but tried, / Poor generous fools to lay their
feelings bare, / "Them have men always burnt and crucified.Goethe

Sitåb The foolishness is a shrine of protection against the outside
world Peter Bamm

Sitåb The greater the fool, the better the dancer. Cicero

Sitåb The greatest lesson in life is to know that even fools are
right sometimes. Winston Churchill

Sitåb The real fool, such as the gods mock and mar, is he who does
not know himself." skrev den meget kristne Oscar Wilde

Sitåb Tåber er aldrig ilde tilpas. Stupiditet er uden ængstelse.
Goethe

sitåb Tåber har undertiden ret, sagde Churchill

Sitåb Women make fools of the spiritual men. And when, as men,
they´ve gone flop in their spirituality, they can´t pick themselves
up whole any more. So they just crawl, and die detesting the female,
or the females, who made them fall. DH Lawrence

siu

siu With the insane, the exterman world is, after all, a copy of his
internal world. Sigmund Freud

siu After Agamemnon awards Achille´s armor to Odysseus, Ajax,
the hero of Sophocles´play, goes mad and charges aherd of sheep,
thinking them soldiers. When he regains his sanity, he slays himself
on his sword. Nietzsche

siz Det stærkeste og umiskendeligste

siz Er man uden virkeligheds erhendelse, hvis man erhender at man
er uden virkelighedserkendelse ? R.D. Laing

SIz My good blade carves the casks of men, my tough lance
thrusteth sure,My strength is as the strength of ten, because my heart
is pure.-Tennyson

siz Selv paranoide kan have rigtige fjender. Henry
Kissinger

siaa Ingen er så forrykt, at han ikke kan finde en endnu mere
forrykt, der forstår ham. Nietzsche

Siaa Kreativitet, som ikke kan komme til udtryk, bliver til vanvid
Anais Nin 1936

siaa Når Trine siger til Thomas "Her er en liste over dine fejl"
svarer han "Det er ikke fejl, det er karakteregneskaber"(Radiserne,
tegneserien)

siaa Sometimes accidents happen in life from which we have need of
a little madness to extricate ourselves successfully. La Rochefoucauld

Siaaa Den der føler viljens ufrihed er sindsyg, den, som benægter
den, er dum. Nietzsche

Fra : kjaer

Dato : 30-09-06 20:06

Patruljen wrote:

> [...]
> på konferencer, at der er en bred enighed. Vedrørende det faktum, at
> de`herrer begge havde Aspergers syndrom. Med særinteresse i Fysik.

Du skal ikke tro på den slags. De var begge to sunde og raske mennesker, med
en god forstand. Hvis man misunder autister deres "egenskaber", så har man
aldrig kendt en autist. Det er ikke nogen sjov handicap at have.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-06 06:03

kjaer <udvillyknj@udgreennet.gl> wrote:

> Du skal ikke tro på den slags. De var begge to sunde og raske mennesker, med
> en god forstand. Hvis man misunder autister deres "egenskaber", så har man
> aldrig kendt en autist. Det er ikke nogen sjov handicap at have.

Jeg har kendt autister - og jeg kan skrive med på det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 11:06

> Jeg har kendt autister - og jeg kan skrive med på det.

Er der nogensinde kommet noget positivt ud af at putte folk i båse

JEg finder EinsteinBorhsk charme interessant

Jeg finder deres nytteløshed mht teknologi interesssant

Om de falder i diagnosefællesskab med visse autister, der har søgt ind
i behandlersektorens overbeskyttelse er jeg ligeglad med - og når
Politiken idag påstår at der er mindre hvid hjernemasse et bestemt
sted i hjernen hos de tonedøve, så er nok også denne forskning spild
af skattepenge - udover at folk, der har valgt musikalsk tillært
hjælpeløshed kan undskylde sig med løgnen at de er "genetisk
umusikalske",
Måske de der vælger anden selvrealisering end musik, miljømæssigt får
placeret den hvide hjernemasse andre steder.
Karaoke i Japan er sjov også når folk synger falsk, men vi er
konkurrence-tossede. Lev og lad leve - at generalisere er at være
idiot, sagde William Blake - men vedr muslimer er det
overlevelsesnødvendigt, for de er farlige.

PS
Ynk uden muslimsympati:blokadepjattet

Religion er narko for folket og danskerne er gjort afhængig af
narkoet: at føle sig gode ved idealisme om sympati med svage - der
ikke længere findes nogetsteds.

Godt at de nu får afløb via blokader, der påstås at gavne børn.

Godt at danskerne er blevet for kloge til medlidenhed med muslimer.

Men blokade er ulækkert lovbrud og bør slås hårdt ned på af politiet,
hvis grundlov og anstændighed lægges vægt på.

Fra : Vidal

Dato : 01-10-06 09:35

Patruljen wrote:

> [...]
> på konferencer, at der er en bred enighed. Vedrørende det faktum, at
> de`herrer begge havde Aspergers syndrom. Med særinteresse i Fysik

Der er intet, der tyder på, at Einstein eller Bohr
led af Aspergers syndrom. Nogle aspergere dyrker
særinteresser og kan udvise særlige evner indenfor
disse, men både Einstein og Bohr var generelt begavede.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 15:43

Bo Warming wrote:
> [...]
> ville lave i den kommende krig, og han gorde sig fint i talkshows på
> TV og radio og skaffede bevilginer til NASA og matematisering af

Ham, Windows - fyren. Microsoft. Skulle ifølge rygterne tendere samme.
Aspergers syndrom.
Microsoft spiller fint på det nørdede image fyren udstråler. Han er
usædvanlig, sær, uden du umiddelbart kan sætte en finger. Det giver
lidt stof til tanke - vedhæng.
Og opfylder alle vores forudfattede ideèr om, hvordan et geni opfører
sig.

Best Regards Bruun

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 30-09-06 17:05

> Ulækker var han også

Er du ikke snart færdig med dine våsende einstein-hallucinationer? Du har et
væddemål, du skal vinde.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-06 17:39

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Er du ikke snart færdig med dine våsende einstein-hallucinationer?
> Du har et væddemål, du skal vinde.

Hvad skal afgøres og er indsats deponeret - resumer
væddemålskontrakten

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 18:44

Per Rønne wrote:

> [...]
> lide af den.
>
> Mod 0,5% af befolkningen som helhed [SDE], mens kun 0,1% skulle have

Nja. Ikke helt sådan.
Autisme spektrum forstyrrelser er en paraply - diagnose. For udviklings
- forstyrrelser. Som bl.a indeholder tidlig infantil autisme og
Aspergers syndrom.

Flere autoriteter har ikke megen tvivl, når de har læst om Bohrs og
Einsteins adfærd.

Alle 3 jeg har nævnt. Er der ikke megen tvivl om. Holger Bech Nielsen
er der heller ikke megen tvivl om.

Best Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-06 22:49

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Per Rønne wrote:

> [...]

Einsteins adfærd.

Alle 3 jeg har nævnt. Er der ikke megen tvivl om. Holger Bech Nielsen

BW: Denne forskers falsetstemme gør ham komisk - kunne han mon begå
sig på et frit marked?

Psykiatrisk afvigelse kan være en charme - om forskere skal
statsstøttes afhænger af gavn for forbrugeren

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 20:26

kjaer wrote:

> Du skal ikke tro på den slags. De var begge to sunde og raske mennesker, med
> en god forstand. Hvis man misunder autister deres "egenskaber", så har man
> aldrig kendt en autist. Det er ikke nogen sjov handicap at have.

Nu er du vist den første, der bruger ordet, misundelse.

Forstand / intelligens har ingenting med en autisme spektrum
forstyrrelse at gøre. Og som du selv skriver er det ikke en sygdom,
men et handicap. Derfor er begreberne sund og rask ikke relevante.

Best regards Bruun

Fra : kjaer

Dato : 30-09-06 20:53

Patruljen wrote:

> [...]
> forstyrrelse at gøre. Og som du selv skriver er det ikke en sygdom,
> men et handicap. Derfor er begreberne sund og rask ikke relevante.

Tror du på, at en autist kunne skrive et meningsfuldt indlæg her?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-06 21:33

"kjaer" <udvillyknj@udgreennet.gl> writes:

> Tror du på, at en autist kunne skrive et meningsfuldt indlæg her?

En Asberger kunne godt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-06 22:34

"kjaer" <udvillyknj@udgreennet.gl> wrote in message

> Tror du på, at en autist kunne skrive et meningsfuldt indlæg her?

Hvis en psykiatrisk afviger er voldelig eller præget af fx depressiv
LIDELSE, så kan forsøg på psykiatriusk skadestuebehandling komme på
tale.

Ellers er det en sag for et totalt frit restaurantsvæsen at tiltrække
autisterne med saftige fællesskabstilbud fx druk kombineret med
porno -den trivsel kan måske konkurere fint med
"dk.politik-meningsfulde indlæg".

Niels Hausgård har lige vitset på DR1 om de nærige der bør straffes
med kun at omgås hinanden og om regnbuens farver i stedet for
lærerkrav om at blomster males rød+grøn kun.

Jeg ville ikke fungere blandt ordblinde, men at livskvaliteten ikke
kan nå samme højder blandt dem, er en indbildsk holdning

Fra : Vidal

Dato : 01-10-06 09:35

kjaer wrote:

> Tror du på, at en autist kunne skrive et meningsfuldt indlæg her?

Se patruljens indlæg, er de meningsfulde?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 20:32

Bo Warming wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Disse procenter og klassifikationer er mere syge end personerne

Procenterne kan være interessante i flere sammenhænge. Eksempelvis
når du skal skønne, hvor mange behandlings - tilbud, de nye kommuner
kan forventes at have brug for.

Klassifikationer når indholdet i et tilbud skal tilrettelægges.
Eksempelvis.

> Diagnostikken er lige til at blive antipsykiater af

He. Jeg mindes, at vi har været her, tidligere.

> [...]
> Individualisme er sjælden, selv hos eneboere, der er pingpong med
> medmennesker, som vi jo kender det fra alles forfængelighed

De påtager sig ikke en tosse - rolle. Deres afvigelse er svær at
slippe udenom.
Som du bliver nødt til at indrette dig efter, om du kan se eller ej.

> " Reading made Don Quixote a gentleman, but believing what
> he read made him mad. George Bernard Shaw

Her er mange kloge ord. Skal jeg læse og tænke over dem alle, er jeg
beskæftiget resten af aftenen...

Best Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 21:45

kjaer wrote:

> Tror du på, at en autist kunne skrive et meningsfuldt indlæg her?

Det er sådan set ikke noget, jeg tror på. Det er noget jeg ved.

Fra : kjaer

Dato : 30-09-06 22:35

Patruljen wrote:

> Det er sådan set ikke noget, jeg tror på. Det er noget jeg ved.

Det du taler om er forskellige former for særhed, det har ingen ting med
autisme at gøre.

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 22:52

kjaer wrote:

> Det du taler om er forskellige former for særhed, det har ingen ting med
> autisme at gøre.

Jow. Det har noget med autisme spektrum forstyrrelser at gøre. Det
kunne se ud somom, du mener, det pr automatik betyder under normalt
begavet. Sådan er det ikke.

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 23:13

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Hvis en psykiatrisk afviger er voldelig eller præget af fx depressiv
> LIDELSE, så kan forsøg på psykiatriusk skadestuebehandling komme på

Godtnok en grovkornet filteranordning, du der konstruerer.
Det er ikke psykiatri, der er gavnlig i første omgang, medmindre der
er tale om comorbiditet
Almindeligvis er det lavtfungerende, der er voldelige. De arrangerer
tilgengæld en af landets mest voldelige arbejdspladser. Søger du
fysiske udfordringer skal du bare søge job på en døgninst. for
lavtfungerende atypiske autister. Det er langt mere udviklende for
evner ud i kampsport, end hvad enhver dojo kan præstere...

Højtfungerende er sjældent voldelige. Der er tilgengæld ofte
depression med i billedet.
OCD. Som regel er det billigere at forebygge, end at helbrede.
Både økonomisk og menneskeligt. Medicin er også fint at undgå.

> Ellers er det en sag for et totalt frit restaurantsvæsen at tiltrække
> autisterne med saftige fællesskabstilbud fx druk kombineret med
> porno -den trivsel kan måske konkurere fint med
> "dk.politik-meningsfulde indlæg".

Ja. Der er en fyr. Dktekno som skriver lidt i ny og næ. Og ellers er
det bare ud i livet.
Hvis man kan...

> Niels Hausgård har lige vitset på DR1 om de nærige der bør straffes
> med kun at omgås hinanden og om regnbuens farver i stedet for
> lærerkrav om at blomster males rød+grøn kun.

Så rigide er vi sgu da heller ikke, Warming. Selvom nogen er
ualmindelig kedelige.
Men det virkelige liv er altid bedst.
Spørgsmålet er om man kan klare sig, derude.

> Jeg ville ikke fungere blandt ordblinde, men at livskvaliteten ikke
> kan nå samme højder blandt dem, er en indbildsk holdning

Ja. Vi kan ikke tillade os at dømme. Heller ikke i den retning.

Best Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 15:05

Bo Warming wrote:
[...]

Lavtfungerende er heller ikke voldelige i LANDE MED KONSEKVENS - Japan
og ulande m.m.

Fra : Patruljen

Dato : 30-09-06 23:23

Bo Warming wrote:
> [...]
> er der heller ikke megen tvivl om.
>
> BW: Denne forskers falsetstemme gør ham komisk - kunne han mon begå

Jeg ved det ikke. Han er heldig på den måde. At hans særinteresse
åbenbart kan bruges.
Men der er vel ikke mange steder, teoretisk atomfysik kan omsættes i
forbrugsgoder, direkt.

Han er vist også "heldig", at have fundet en kone. Jeg vil tro, livets
almindelige besværligheder kunne være vanskelige uden. Jeg kunne
forestille mig, både Bohr og Einstein på den måde, havde dannet
makkerpar med en kvinde, for at kunne opnå succes.
Nogen der sørger for et klippekort, ren skjorte og sån noget.

> Psykiatrisk afvigelse kan være en charme - om forskere skal
> statsstøttes afhænger af gavn for forbrugeren

Ja. Han er spøjs og har udstråling af ægte begejstring. Man kan
blive så begejstret for den slags særinteresser, at man går helt i
selvsving. Kan ikke stoppe. Fortæller som et vandfald.
Der er de`der små vip med håndledene og fingerene. Er der også.
Nogen står og hopper i begejstring over emnet Det virker
charmerende på de fleste. ( Bare ikke, hvis du er tvunget til at lytte
i timer, dagligt Så bliver det lidt trættende, medmindre du lige
er, som her, atomfysiker.

Best Regards Bruun

Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 11:10

Bo Warming wrote:
> [...]

charmerende på de fleste. ( Bare ikke, hvis du er tvunget til at lytte
i timer, dagligt Så bliver det lidt trættende, medmindre du lige

BW: SITUATIONSFORNEMMELSE kaldes gængs konformitet, som denne
atomfysiker ikke adlyder, ja opponerer imod, hvilket Einstein også
gjorde, vulgært endda, undertiden

Medierne er ansat til at reklamere for unyttige statsjob til vennerne,
så de er lidt forvirrede mht ulækre mig, som også har dydsmønstrede
præg - men er glistrupist.

For at sende signal til fyldebøtterne i Nørrebroparken om at jeg er
værre-end-Rudy fik man justitsmord om blufærdighedskrænkelse af sort
lejlighedsbesigtigende pige op at stå - de hærværker måske mere end
ungeren-aktivister , efterhånden. Engang man havde smadret særlig
mange vinduer lå der i min have kirsebærvin og corona-falsker - det er
vist ikke hvad autonome drikker.

Som sagt tror jeg at netop de svage gavnes af privatisering, og
fagfolk der opdigter autisdiagnoser for særlinge, ville kunne klare
sig på det fri marked, hvis der var gavn i deres terapi.

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 13:23

Per Rønne wrote:

> Jeg har kendt autister - og jeg kan skrive med på det.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Er der mon nogen som udtrykker, at det er sjovt at have et handicap ?

Best Regards Bruun

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-06 13:46

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Er der mon nogen som udtrykker, at det er sjovt at have et handicap ?

Næh, men du talte om '/hvis/ man misunder ...'
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 13:25

Vidal wrote:

> Der er intet, der tyder på, at Einstein eller Bohr
> led af Aspergers syndrom. Nogle aspergere dyrker
> særinteresser og kan udvise særlige evner indenfor
> disse, men både Einstein og Bohr var generelt begavede.

Vidal beskriver hovedsageligt, at han ikke kender meget til emnet

Der er ganske meget, som tyder på netop det, Vidal. Så meget, at
Guruerne
i kunst og pop afdelingen ikke er i tvivl.

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 01-10-06 20:26

Patruljen wrote:

> Vidal beskriver hovedsageligt, at han ikke kender meget til emnet
>
> Der er ganske meget, som tyder på netop det, Vidal. Så meget, at
> Guruerne
> i kunst og pop afdelingen ikke er i tvivl.

Har du ikke bedre argumenter? Jeg kan godt hjælpe dig
lidt på vej.

Hvilke karaktetertræk hos Einstein og Bohr får dig
til at karakterisere dem som autister/aspergere?

Hvor finder du den brede enighed, har du links?

--
Velig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-06 01:04

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> til at karakterisere dem som autister/aspergere?
>
> Hvor finder du den brede enighed, har du links?

Bohr var under tøflen og familiemenneske, Den feterede Einstein var
skørtejæger med succes - og ingen af dem brændte rigtig for deres fag,
men lod sig bruge af medierne

Autisme er en svipser fra hyperaktive Patruljen-skud-fra-hoften
- skyder jeg på!

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 13:39

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> BW: SITUATIONSFORNEMMELSE kaldes gængs konformitet, som denne
> atomfysiker ikke adlyder, ja opponerer imod, hvilket Einstein også

Passer fint i billedet.

> Medierne er ansat til at reklamere for unyttige statsjob til vennerne,
> så de er lidt forvirrede mht ulækre mig, som også har dydsmønstrede
> præg - men er glistrupist.

Er de forvirrede ?
At være glistrupist er næppe en sindslidelse. Beklager at måtte
skuffe dig, Warming.

> [...]
> ungeren-aktivister , efterhånden. Engang man havde smadret særlig
> mange vinduer lå der i min have kirsebærvin og corona-falsker - det er

Mon ikke et par indvandrerer har deltaget i løjerne, gennem tiden ?

Da jeg arbejdede på døgninst med hovedsageligt indvandrerer, fik jeg
hærværket min Yamaha over flere omgange. Og ganske grundigt. De
vidste hvor jeg boede, min mc er let at genkende. Andre har måtte
flytte ud af Nørrebro.

> Som sagt tror jeg at netop de svage gavnes af privatisering, og
> fagfolk der opdigter autisdiagnoser for særlinge, ville kunne klare
> sig på det fri marked, hvis der var gavn i deres terapi.

Autisme spektrumforstyrrelser er ikke opdigtet for at skaffe
arbejdspladser til kollegerne.
Vores "firma" sigter netop mod, at få mennesker igang på det frie
marked. Hvad de fleste hellere end gerne vil. Der er ansat folk, for at
tage dialog til erhvervslivet m henblik på. At skaffe arbejdspladser.
På den facon kan man snarere sige, at vi arbejder på at
overflødiggøre os - selv.

Best Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 14:52

Bo Warming wrote:

> [...]
> præg - men er glistrupist.

Er de forvirrede ?
At være glistrupist er næppe en sindslidelse. Beklager at måtte

BW: Selvfølgelig er det ikke sygdomsagtigt, men mine fjender kan lide
at fortrænge mine sunde pointer ved at have medlidenhed med mig dvs se
ned på mig og måske jeg kun lever fordi man siger til hinanden at det
er under autonomes værdighed at chikanere en 60-årig tosse alt for
meget.

> [...]
> er
> vist ikke hvad autonome drikker.

Mon ikke et par indvandrerer har deltaget i løjerne, gennem tiden ?

BW: Umuligt at vurdere - jeg tror ikke mange muslimer gider omgås
auonome eller drukkenbolte.

> [...]

> sig på det fri marked, hvis der var gavn i deres terapi.

Autisme spektrumforstyrrelser er ikke opdigtet for at skaffe

BW: JEg mistænker ingen for bevidst simulanteri, men at eksperter gør
folk sygere end de er

BW: Det lyder fornuftigt

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 13:42

Bo Warming wrote:

> Glistrup er blevet hængende i beundring for Einstein og lader sig
> gerne fotografere i lappet badekåbe - indtil han fik en ny flot
> FCK-badekåbe af sin søn, der er souchef til Don Østergaard.

Betyder det at Glistrup hepper med, idag, når bundbyen fra pestegnen
skal have dask idag?

Det er ikke meget, der høres til Glistrup mere. Er han for gammel, nu?
Best Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 13:44

Patruljen wrote:
> [...]

> gerne fotografere i lappet badekåbe - indtil han fik en ny flot
> FCK-badekåbe af sin søn, der er souchef til Don Østergaard.

Betyder det at Glistrup hepper med, når bundbyen fra pestegnen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 14:41

Patruljen wrote:
> [...]

> FCK-badekåbe af sin søn, der er souchef til Don Østergaard.

Betyder det at Glistrup hepper med, når bundbyen fra pestegnen

BW: Formodentlig, ja Troelsen og andre TV-eksperter i fodbold har haft
Glistrup med i mange programmer og beundrer hans indsigt - Glistrup
ser meget fodbold - en måde at flygte fra konen, som andre danskere.
Hen er en meget normal dansker, modsat mig

Han har blodprop og er 80 og er som en løve i bur ved at være ude af
både politik og advokatjobbets spænding/udfordringer
Og er vist ikke lykkelig p.t. Hvad han plejer at være. Efter så
intenst liv blir alt et antiklimax

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 14:46

Per Rønne wrote:

> Næh, men du talte om '/hvis/ man misunder ...'

Gør jeg det?
Hvor, mon ?

Best Regards Bruun

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-06 16:15

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Gør jeg det?
> Hvor, mon ?

»Hvis man misunder autister deres "egenskaber", så har man aldrig kendt
en autist.«

Skal vi stoppe?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 15:16

Bo Warming wrote:
> [...]
> ser meget fodbold - en måde at flygte fra konen, som andre danskere.
> Hen er en meget normal dansker, modsat mig

Det kamp - dag. Jeg tar trøjen på.
Sir hej, Nu må jeg gå.
Selvom tøsen tigger om et søndags - knold
Sir jeg, Nej. Nu må jeg gå

Nu der kun eèn ting, der tæller.
Det må enhver da ku forstå
Her eksisterer kun Fc
Her regèr kun Fc

For nu handler det om Fck.
Op og stå !

Især, hvis man har spillet, selv. Er det ganske facinerende, at se et
godt hold spille.
Og strategi, taktik, max. udnyttelse af resourser. Kan også være
interessant.

> [...]
> både politik og advokatjobbets spænding/udfordringer
> Og er vist ikke lykkelig p.t. Hvad han plejer at være. Efter så

Han er 80. Hm. Det sætter vel en naturlig begrænsning i aktivitets -
niveauet.
Jow. Adrenalin kicks bliver man helt hook på. En løve i bur....
Ikke lykkelig. Han har vist også fået "den store tur" af det
etablerede. Fængsel.
Latterlig - gørelse i medierne. Men manden har sat sine spor. Det må
afføde en vis tilfredsstillelse ?

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 15:41

Bo Warming wrote:
> [...]

etablerede. Fængsel.
Latterlig - gørelse i medierne. Men manden har sat sine spor. Det må

Os der har været nær ham er bl.a. fascineret af at han har øjnene
stift rettet mod FREMTIDEN, så han hviler ikke på laurbærrene og
tilfredsstillensen ved resultaterne.
Ej heller nedtrykkes han af bekymring
Fængslet var en oplevele og til medierne drillede han konen med at
"fængselsmaden er bedre end hos Lene"
At Horserød holdt ham væk fra FOLKETINGET var ProblemET

1973 sejren var ikke et højdepunkt større end da Rønne tævede Nexø og
han som 3Ger var en vigtig spiller på holdet

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 15:49

Bo Warming wrote:
> [...]
> ned på mig og måske jeg kun lever fordi man siger til hinanden at det
> er under autonomes værdighed at chikanere en 60-årig tosse alt for

Det et altid en herlig let løsning, når "de andre" har knald i
låget. Der er befriende, sådan at der hverken behøves evne til at
lytte. Fornuftig dialog eller argumentation er også unødvendig.

De plejer ikke, at ligge på den lade side ellers. Når de kæmper for
kontrollen i gaderne.
Der var 3 - 4 stykker om at stikke en fyr ned for nogle år siden. Jeg
ved ikke rigtig, hvordan fyren havde gjort sig fortjent. Til kniven.
Noget med en brevbombe, vist.
Men kniven fik han. Og med god samvittighed, da.

> Mon ikke et par indvandrerer har deltaget i løjerne, gennem tiden ?
>
> BW: Umuligt at vurdere - jeg tror ikke mange muslimer gider omgås
> auonome eller drukkenbolte.

Nope. Begge dele er lavstatus. Har du bemærket? I Stengade.
Natcafeèn.
Det har været en udpræget fornøjelse for indvandrerer i en
årrække, nu. At støve hjemløse danskere op ved Natcafeèn. Og
tæske dem for sjov.

Det er dem med kirsebærvin og en lille snaps.

> [...]
> arbejdspladser til kollegerne.
>
> BW: JEg mistænker ingen for bevidst simulanteri, men at eksperter gør

Vi kan ikke sige de er "syge". Det er ikke, hvad vi kalder en sygdom.
Tilstanden vil være der. Altid. De er anderledes, vil jeg sige. Som du
skriver. Vi kan ikke vurdere eksempelvis livskvallitet. Det er op til
hin enkelte. Men det er måske det område, pædagoger tydeligst
leverer en vare. Det er muligt at hjælpe. Synligt. Målbart.

Der er så mange - at du er sikret arbejde i årevis. Man behøver ikke
anstrenge sig for at finde kunder i butikken. De står i kø.

Meen smarte kasser har altid været en behagelig forklaring. DAMP. Alt
kan misbruges, Warming. Som din viden ud i kemi.
Både forældre og professionelle kan altid forklare fænomenet. Han
har nok DAMP, du.
Forældre - foreningen har været meget aktive for at få anderkendt
diagnosen. Så aktive, at visse professionelle blev helt mistænksomme.
Det er altid rart. "Familien" er uden indvirkning på. At Fisken
Zappa`s ejer. Har DAMP.

> [...]
> tage dialog til erhvervslivet m henblik på. At skaffe arbejdspladser.
> På den facon kan man snarere sige, at vi arbejder på at

Ja. Det er en fornuftig tænkning.

Der er en far. Som har opsagt sin lederstilling i det private -
erhvervsliv. Har belånt sit hus til op over skorstenen. Og igang - sat
firmaet, Specialisterne.
De er en forretning, der skal løbe rundt. Og de leverer så særlige
ydelser, som netop de`her mennesker er gode til. Ligenu har de en del
folk i TDC.

De unge vil gerne leve så tæt op af det almindelige, som muligt.
Højeste ønske kan være, at klare sigselv i en lejlighed og tjene
sine egne penge. Måske få en kæreste.

Det er noget andet end at kæmpe med unge 2.gere klokken 13, fordi de
ikke gider stå op.

Best Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 16:06

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Os der har været nær ham er bl.a. fascineret af at han har øjnene
> stift rettet mod FREMTIDEN, så han hviler ikke på laurbærrene og

Hvis han har øjnene rettet mod fremtiden. Hvordan undgår han da, at
blive alvorligt bekymret?

> [...]
>
> 1973 sejren var ikke et højdepunkt større end da Rønne tævede Nexø og
> han som 3Ger var en vigtig spiller på holdet

1973. Må være, da han bragede ind i Folketinget. Jeg kan svagt
erindre det.
Det var samtale - stof i skolen. Det var svært at undgå at bemærke.
Jeg husker især hans nulskat. Hans bemærkning om en telefonsvarer,
som erstatning for det danske forsvar. " Vi overgiver os ". Var nok en
bemærkning jeg selv forstod seriøsiteten eller relevansen i. Da jeg
selv blev værnepligtig. Det var Wapa og Nato. Og halvtres megatons
brintbomber, kemisk kampstof og biologisk kampstof. I så rigelige
mængder, at vi formentlig skulle være heldige at se en eneste Wapa -
soldat. Før vi var kreperet.

Det var i den grad ris til egen rumpe. At begynde at minere bælterne
og Øresund, som var en af Danmarks hovedopgaver. Det og så. Kontrol
og varsling. Var formentlig de opgaver forsvaret brugte flest midler
på.

Hm. du skriver, at Glistrup var upåvirket af begivenhederne i 1973 ?

Ja. Fængslet holdt ham ude af spillet... Måske var det "heldigt" for
visse.
Det så også ud somom tingene smuldrede indefra. Når jeg betragtede
udefra.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 18:12

Bo Warming wrote:
> [...]

visse.
Det så også ud somom tingene smuldrede indefra. Når jeg betragtede

Glistrups HUMØR var ikke påvirket af partisucces - han var koncentrere
tpå evt at få noget ud af det, hvilket viste sit SVÆRT

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 16:32

Fra: kjaer - se profilen
Dato: Lø. 30 Sep. 2006 21:05
E-mail: "kjaer" <udvilly...@udgreennet.gl>
Grupper: dk.videnskab, dk.politik
Ikke bedømt endnuBedømmelse:
vis valgmuligheder
Besvar | Svar til forfatter | Videresend | Udskriv | Individuelt
indlæg | Vis oprindelig | Rapporter krænkelse | Find indlæg fra
denne forfatter

Patruljen wrote:

> [...]

man
aldrig kendt en autist. Det er ikke nogen sjov handicap at have.

Det er vel iorden vi lige sætter den. På plads?

Bets regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 16:41

Bo Warming wrote:
> [...]
> tilfredsstillensen ved resultaterne.
> Ej heller nedtrykkes han af bekymring
> Fængslet var en oplevele og til medierne drillede han konen med at

He. Ja. Jeg kan se pointen. " Han fik det hårdt, men han tog det
let "

Det er ikke, at have travlt, som stresser os. Det er, hvordan vi
forholder os til at have travlt.

> At Horserød holdt ham væk fra FOLKETINGET var ProblemET
>
> 1973 sejren var ikke et højdepunkt større end da Rønne tævede Nexø og
> han som 3Ger var en vigtig spiller på holdet

Jeg tænker. Som 80 årig, er der vel nogen laurbær man godt må nyde.
Eksempelvis sit saksesparks mål for Rønne fc

Er Mogens Glistrup 3 gèr ?

Best Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-06 18:26

Bo Warming wrote:
Jeg tænker. Som 80 årig, er der vel nogen laurbær man godt må nyde.
Eksempelvis sit saksesparks mål for Rønne fc
Er Mogens Glistrup 3 gèr ?

Når jeg i årtier ringede til ham ugentlig og fik råd om mine
læserbrevsudkast, var fodbold aldrig på dagsordenen

Når man roser ham er han helt ubeskeden, men det eneste han tænder på
er at læserbrevet bliver kort, klart, overbevisende

Mange genier er nået højdepunkter ved at hyperaktivitet fører til
selvsving, og derefter antiklimax

Man blir afhængig af når resultater opnås tæt i tæt.

At være 80 og have helbredsproblemer gør ikke optimistisk
Mange i min slægt er blevet ældre, men otium med successer er vist
sjælden
En matematiker der kaster sig over et uløseligt problem kan blive over
100, siges det, men

Vil du kunne juble af glæde, må du også være parat til at blive
nedbøjet til døden. Nietzsche

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 20:55

Bo Warming wrote:
> [...]
>

> Når man roser ham er han helt ubeskeden, men det eneste han tænder på
> er at læserbrevet bliver kort, klart, overbevisende

Det er også en lille videnskab isigselv.

> [...]
>
> At være 80 og have helbredsproblemer gør ikke optimistisk
> Mange i min slægt er blevet ældre, men otium med successer er vist

Ja.

> En matematiker der kaster sig over et uløseligt problem kan blive over
> 100, siges det, men

Ja. Men...

> Vil du kunne juble af glæde, må du også være parat til at blive
> nedbøjet til døden. Nietzsche

At blive nedbøjet til døden. Er vist den eneste ting her i livet, der
leveres med garanti.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-06 00:10

Bo Warming wrote:
> [...]

> At være 80 og have helbredsproblemer gør ikke optimistisk
> Mange i min slægt er blevet ældre, men otium med successer er vist

Ja.

> En matematiker der kaster sig over et uløseligt problem kan blive
> over
> 100, siges det, men

Ja. Men...

> Vil du kunne juble af glæde, må du også være parat til at blive
> nedbøjet til døden. Nietzsche

At blive nedbøjet til døden. Er vist den eneste ting her i livet, der
leveres med garanti.

BW. Næh. Min far var næsten altid i godt humør (som jeeg) - bortset
fra sidste uge hvor han skjult havde fået af sin læge den grimme
smertelovende knoglekræftdiagnose og så fik hurtig dødelig
kredsløbssygdom, med ondt i føddder og sæde og jeg sagde ARKIMEDEES -
tag karbad - og han kaldte mig begejstret til karbadet at alle smerter
var væk når opdrift, og da han steg ud faldt han og døde

Fint hvis man kunne dø med støvlerne på uden langt sygeleje - nogle
slipper for at være nedbøjet og Nietzsche fantasien om at tage afsked
værdigt med vennerne og så selvmord er da attraktiv

Selvmordspiller burde sælges i håndkøb, hvis ikke mordmisbrug, og det
tror jeg ikke vil ske hvis fx pebersmag, der ikke kan fjernes og
tygning nødvendig

Min far kæmpede for aktiv dødshjælp mulighed men hans forening MIT
LIVSTESTAMENTE var magtesløs

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 21:01

Bo Warming wrote:

> Glistrups HUMØR var ikke påvirket af partisucces - han var koncentrere
> tpå evt at få noget ud af det, hvilket viste sit SVÆRT

Det er et specielt menneske, du beskriver.
Parti - succes ville betyde noget for de fleste menneskers ego.

Parti - succes afgører vel i sidste ende tingene. Muligheden for
indflydelse.

Best Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 20:49

Vidal wrote:

> Har du ikke bedre argumenter? Jeg kan godt hjælpe dig
> lidt på vej.

Før du påtager dig, at hjælpe nogen på vej, kunne du måske starte
med at hjælpe digselv ?
Ihvertfald hvis du skal gøre dig forståelig. Hvad mener du, når du
skriver " Generelt begavede" ?

> Hvilke karaktetertræk hos Einstein og Bohr får dig
> til at karakterisere dem som autister/aspergere?

Jeg kender ikke de`herres personligheder. De ting, som er beskrevet
indtil videre, her kunne alle støtte formodningen.

> Hvor finder du den brede enighed, har du links?

Det har jeg skrevet tidligere. Omstændighederne også. Blandt fagfolk.
Du finder det næppe på et link.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Vidal

Dato : 01-10-06 21:28

Patruljen wrote:

> Det har jeg skrevet tidligere. Omstændighederne også. Blandt fagfolk.
> Du finder det næppe på et link.

Hehe. Hemmeligheder blandt fagfolk.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-06 00:51

Vidal wrote:

> [...]

> Hvor finder du den brede enighed, har du links?

Det har jeg skrevet tidligere. Omstændighederne også. Blandt fagfolk.

De to godt opdragne og intelligente fysikere var RETTTE MAND PÅ RETTE
STED men ikke geniale fornyere a la Ørsted, Edison, Faraday,
Lavoisier, Dalton, Avogadro, Tesla osv
Medierne behøvede de to som idoler i sin opreklamering af science som
ny religion

Blot folk får en filosoferende atomfysiker at knæle
for i stedet for en biskop, er de ligesom lidt lykkeligere. Jacob
Paludan

Om særhederne hos de to havde lidt autismelighed finder jeg ikke
rigtig interessant - da de smigredes meget så TURDE DE VÆRE SÆRE, mere
end folk flest og skjulte ikke deres spøjse karakter og det var
gavnligt toleranceskabende - trailblazers for selvrealisation og
integritet. Men ikke bevis på at de fornyede fysikken OVERHOVEDET -
det ny lå i tidsånden bl.a. buddhismen der skabte hippiånd

Fra : Patruljen

Dato : 01-10-06 21:34

Vidal wrote:

> Hehe. Hemmeligheder blandt fagfolk.

Næppe hemmeligheder. Tingene bliver sagt højt.
Hvis du er særligt interesseret kan du ringe eksempelvis til psykolog
Dimitrius Harapocos
Center for autisme og høre den nærmere begrundelse.

Best Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 02-10-06 07:37

Patruljen skrev:

> Næppe hemmeligheder. Tingene bliver sagt højt.
> Hvis du er særligt interesseret kan du ringe eksempelvis til psykolog
> Dimitrius Harapocos
> Center for autisme og høre den nærmere begrundelse.

Både Bohr og Einstein havde brede personlige relationer
til mange mennesker. Einstein havde mange kvinder.

Du finder næppe mange autister, der passer ind i den
formel.

--
Venlgi hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 02-10-06 10:07

Vidal wrote:

> Både Bohr og Einstein havde brede personlige relationer
> til mange mennesker. Einstein havde mange kvinder.
>
> Du finder næppe mange autister, der passer ind i den
> formel.

Gab.
Nu blev der skrevet aspergers - syndrom. Ikke " autist ".

Men så få det af eller bekræftet, hvis du er så nysgerrig.
Du har fået et navn. Tjek det af

Ligenu løber din fantasi jo i selvsving, Vidal.

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 02-10-06 10:49

Bo Warming wrote:

> Autisme er en svipser fra hyperaktive Patruljen-skud-fra-hoften
> - skyder jeg på!

Her er lidt om Einstein,

"A: Du vil sørge for følgende:

at mine klæder og linned er holdt rene og i orden,
at jeg får serveret tre regulære måltider hver dag i mit rum,
at mit soveværelse og arbejdsværelse altid er holdt i pæn stand, og
at intet på mit skrivebord bliver rørt af andre end mig.
B: Du vil afstå fra alle personlige forhold til mig, undtagen dem der
er nødvendige for opretholdelse af sociale omgangsformer. Du vil
ganske særligt ikke forlange:

at jeg sidder sammen med dig hjemme,
at jeg går ud med dig eller rejser sammen med dig,
C: Du lover nøje at bemærke dig følgende punkter:

Du vil ikke forvente nogen hengivenhed fra mig, og du vil ikke bebrejde
mig dette,
Du må svare mig straks, når jeg taler til dig,
Du må forlade mit soveværelse og mit arbejdsværelse straks og uden
protester, når jeg beder dig gå,
Du vil love ikke at bagtale mig over for mine børn, hverken med ord
eller handling. "

"Den 2. juni 1919 giftede Einstein sig med sin kusine Elsa. Elsa havde
ikke nogen uddannelse, men hun var en rigtig 'Hausfrau', der fuldt ud
var bevidst om Einsteins videnskabelige interesser og særlige
væremåde. Indtil sin død i 1936 var hun Einstein en stor støtte."

"Han følte sig ikke tilpas i skolen, hvor der var en meget streng
disciplin og hvor meget af undervisningen var udenadslære.
I oktober 1888, da Albert var ni år, kom han på Luitpold Gymnasium i
München. Heller ikke på denne skole kunne Albert indordne sig."

"Einsteins far, der havde bekymret sig meget over sin arbejdsløse
søn, døde den 10. oktober 1902 i Milano. Han nåede dog med glæde at
se sin søn få et job."

"Efter deres ægteskabs indgåelse fik Mileva to sønner, Hans Albert
og Eduard. Men Einstein var ikke en god far, hverken målt med dagens
eller datidens målestok. Da Einstein i 1914 rejste til Berlin, tog
Mileva hurtigt tilbage til Zürich med de to sønner på henholdsvis 10
og 4 år. Tre år efter blev ægteskabet opløst, og Einstein giftede
sig med sin kusine Elsa. "

"Meget tyder dog på, at Elsa fortsat fungerede som den tjenende ånd."

"Og Einstein selv la aldri skjul på at han var avhengig av sin kone. "

" Last Updated: Wednesday, 30 April, 2003, 23:13 GMT 00:13 UK

Einstein and Newton 'had autism'

Albert Einstein and Isaac Newton may have suffered from a type of
autism, according to experts.

Einstein was a notoriously confusing lecturer
Researchers at Cambridge and Oxford universities believe both
scientists displayed signs of Asperger's Syndrome.

Many people with Asperger's are often regarded as being eccentric. They
sometimes lack social skills, are obsessed with complex topics and can
have problems communicating.

This latest research suggests that Einstein, who is credited with
developing the theory of relativity, and Newton, who discovered the
laws of gravity, had these traits to varying degrees.

According to the researchers, Einstein showed signs of Asperger's from
a young age.

As a child, he was a loner and often repeated sentences obsessively
until he was seven years old. He was also a notoriously confusing
lecturer.

Later in life, the German-born scientist made intimate friends, had
numerous affairs and spoke out on political issues.

'Passionate'

However, the researchers insist that he continued to show signs of
having Asperger's.

"Passion, falling in love and standing up for justice are all perfectly
compatible with Asperger's Syndrome," Professor Simon Baron-Cohen of
Cambridge, one of those involved in the study, told New Scientist
magazine.

"What most people with Asperger's Syndrome find difficult is casual
chatting - they can't do small talk."

The researchers believe that Newton displayed classic signs of the
condition.

He hardly spoke, was so-engrossed in his work that he often forgot to
eat and was lukewarm or bad-tempered with the few friends he had.

If no one turned up to his lectures he gave them anyway talking to an
empty room. At the age of 50, he had a nervous breakdown brought on by
depression and paranoia.

However, others believe these traits can be attributed to both men's
high intelligence.

'Socially inept'

"One can imagine geniuses who are socially inept and yet not remotely
autistic," said Dr Glen Elliott, a psychiatrist at the University of
California at San Francisco.

"Impatience with the intellectual slowness of others, narcissism and
passion for one's mission in life might combine to make such
individuals isolative and difficult."

He told the magazine that Einstein was regarded as having a good sense
of humour - a trait not seen in people with severe Asperger's.

Professor Baron-Cohen said the findings suggested that people with the
syndrome can excel if they find their niche in life.

"This condition can make people depressed or suicidal, so if we can
find out how to make things easier for them, that's worthwhile." "

Email this to a friend Printable version

SEE ALSO:
Time for Einstein
26 Dec 99 | Sci/Tech
Why size mattered for Einstein
18 Jun 99 | Sci/Tech
Asperger's syndrome
12 Feb 01 | A-B

RELATED BBCi LINKS:
Isaac Newton biography

RELATED INTERNET LINKS:
New Scientist
University of Cambridge
University of Oxford
The BBC is not responsible for the content of external internet site

Man skal da også hjælpe jer med alt benarbejdet

Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-06 12:06

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Her er lidt om Einstein,

"A: Du vil sørge for følgende:

at mine klæder og linned er holdt rene og i orden,

BW: Hvem vil ikke gerne have lydig butler gratis?

"What most people with Asperger's Syndrome find difficult is casual
chatting - they can't do small talk."

BW: Glistrup kan lide problemsøgende resultatsøgende snak og min far
har lært mig at vis interesse for landsmænds høst i deres hjem, men
jeg foretrækker bestemt den målrettede diskussion og uenighed er
SJOVEST

Konversation er en kunst - men det er ikke en sygdom eller et handicap
ikke at være god til den
Ordet syndrom bør forbeholdes sygdomsbillede med et lidelses-aspekt

JEg kan ikke udtrykke min respekt for Einsteins særhed så godt som
følgende

" Samtalens sande ånd består i at bygge videre på et andet
menneskes iagttagelser, ikke i at tilsidesætte dem. E.G. Bulwer-Lytton
" One of the reasons that we find so few persons rational and
agreeable in conversation
is, that there is hardly a person who does not think more of, what
he wants to say, than of his answer to, what is said. Duc de La
Rochefoucauld

con When elderly invalids meet with fellow-victims of
their own ailments, then at last real conversation begins, and life is
delicious. Logan Pearsall Smith

con Alle mennesker er kedelige, undtagen når vi har brug for dem.
Oliver Wendell Holmes

Con Conversation is an art in which man has all mankind for
competitors. R.W.Emerson

con Den kunst at samtale består at to: af kunsten at kunne tale og
kunsten at kunne tie og høre. Georg Brandes

Con Der findes intet, som hedder konversation. Det er en illusion.
Hvad der findes, er afbrudte monologer. (Dialog er ofte to
samtidige monologer i hver sin retning) Rebecca West

con Et virkeligt godt råd er derfor, at vi alle bruger størstedelen
af vor samfundsdebattid på indgående og fordomsfrit at beskæftige os
med det, vore modstandere siger og skriver. (Glistrup-citat)

Con Hun lider af verbal inkontinens. Hendes problem er, at hun helt
mangler evnen til at konversere, men bestemt ikke evnen til at tale.
George Bernard Shaw

con If you wish to appear agreeable in society, you must consent to
be taught many things which you know already. John Caspar Lavater
(1741-1801)

COna Den ene søger en fødselshjælper til sine tanker, den anden en,
som han kan hjælpe: sådan opstår en god samtale. Nietzsche

cona Konversation burde berøre alt, men ikke samle sig om noget.
Oscar Wilde

Cona Man tænker bedst, når man har talt. Piet Hein

cona The bond of all companionship, whether in marriage or in
friendship, is conversation. Oscar Wilde

conb I samtaler mellem mennesker bliver de trefjerdedel af
spørgsmålene stillede og de trefjerdedele af svarende givne for at
gøre den samtalende en ganske lille smule ondt.
Derfor tørster mange mennesker så stærkt efter selskaber,
Det yder dem en følelse af deres kraft." (Nietzsche)

Fra : Patruljen

Dato : 02-10-06 10:55

Vidal wrote:

> Både Bohr og Einstein havde brede personlige relationer
> til mange mennesker. Einstein havde mange kvinder.
>
> Du finder næppe mange autister, der passer ind i den
> formel.

Tja. Som tidligere skrevet.
Vidal demonstrerer hovedsageligt sin uvidenhed.

[...]

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2988647.stm

Du behøver ikke ringe til Harapocos. Læs her istedet.

Best Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 02-10-06 21:35

Patruljen wrote:

> Tja. Som tidligere skrevet.
> Vidal demonstrerer hovedsageligt sin uvidenhed.

Du nærer en overdreven tillid til dine egne meninger.

> [...]
>
> As a child, he was a loner and often repeated sentences obsessively
> until he was seven years old. He was also a notoriously confusing

Mange begavede videnskabsmænd er forbavsende dårlige
pædagoger. Og der er intet, der tyder på, at
synspunktet, har tilslutning i bredere forstand.

> http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2988647.stm
>
> Du behøver ikke ringe til Harapocos. Læs her istedet.

Spørgmålet bliver snart, om ikke snart sagt alle lider
af aspergersyndromet efter hans definitioner. På Simon
Baron-Cohens liste over mulige aspergere er H.C.
Andersen, Bela Bartok, Glenn Gould, James Joyce, Andy
Warhoe, Alan Turing, Bill Gates, Wittgenstein og mange,
mange andre.

Jeg ved jo egentligt godt, at i forhold til diskussionen
er dette blot ligegyldigheder, fordi du i virkeligheden er
fuldstændig ligeglad med, hvad andre skriver.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 02-10-06 10:57

Fra : Patruljen

Dato : 02-10-06 11:41

Bo Warming wrote:

> Autisme er en svipser fra hyperaktive Patruljen-skud-fra-hoften
> - skyder jeg på!

Nja. Warming.
Det er sjældent hyperaktive Patruljen alene skyder fra hoften.
Patruljen ved, at så kommer en Vidal eller andre hylende for at gøre
opmærksom på fejl, nemlig.
Formetlig var Vidal og andre bedre tjent med at finde de åbenlyse fejl
og mangler, de selv besidder. Meen

http://www.fynboe.dk/soerenpeter/artikler/mig1.asp

http://www.prosa.dk/prosabladet/vispblad.php?m_id=64&id=1586

Fokuserede talenter kalder de dem. En uddannelse med unge med Aspergers
Syndrom i Vejle er blevet en stor succes. En konference i Vejle onsdag
gjorde status. Einstein havde det. Niels Bohr havde det. Aspergers
Syndrom. Et handicap, der betyder personen i ekstrem grad fokuserer på
enkelte ting. Også Microsofts skaber, Bill Gates, og
filminstruktøren Steven Spielberg har fået diagnosen. Men diagnosen
kan udnyttes postitivt. Det viser et uddannelsestilbud til unge med
syndromet i Vejle amt. Her spores "de fokuserede talenter" ind på en
uddannelse med computere og it.

http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=16651

Bemærk.

Einstein, Bohr, Gates. Som jeg nævnte, er alle med her.

regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 02-10-06 17:11

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> "A: Du vil sørge for følgende:
>
> at mine klæder og linned er holdt rene og i orden,
>
> BW: Hvem vil ikke gerne have lydig butler gratis?

He

> [...]
> har lært mig at vis interesse for landsmænds høst i deres hjem, men
> jeg foretrækker bestemt den målrettede diskussion og uenighed er

Konversationens svære kunst. Jow.

Problemet. Når du er i selskab med en asperger er fint beskrevet, her.
Bemærk at der står 30 minutters foredrag om anden verdenskrigs
kanoner. Kun 30 minutter....

Så skulle du prøve et par timers foredrag om 2. verdenskrigs kanoner
i et tempo, hvor du ikke kan nå hverken at tage noter eller fordøje
mængden af informationer. Man kan opleve sig som en gås, der skal
tvangsfodres op til en sprængt - gåselever.Røret er helt nede i
halsen. Eller et foredrag om horror - film, deres skuespillere,
producere, instruktører, udgivelses - år. manuskript - forfattere,
lay outs etc, osv.

"Når du gaber og kigger ud af vinduet efter at have hørt en halv time
om anden verdenskrigs kanoner, forstår de ikke, at det er fordi, du
keder dig. Derfor er de ofte isolerede."

Selvfølgelig er problem søgende / resultatsøgende snak det mest
interessante. Small talk - er small. Uenighed er klart at foretrække,
det skaber dynamik.
Jeg har læst i et debat - forum på anti - nazist.dk. Her er alle
enige. Andre lukkes nemlig ikke ind i debatten. Efter kort tid. Når
alle har givet hinanden - ret. Er der ligesom ikke mere at sige. Lidt
konkurence om, hvem der kan bidrage med flest informationer, måske. Og
det er det.

Det ærgrer mig, når debatten bliver til personlige angreb.
Når uenighed bliver til et forsøg på at kvæle modstanderens udsagn,
så man er fritaget for at forholde sig til informationerne.

> Konversation er en kunst - men det er ikke en sygdom eller et handicap
> ikke at være god til den
> Ordet syndrom bør forbeholdes sygdomsbillede med et lidelses-aspekt

Nja. Det kunne afhænge af en defination af " lidelses - aspekt "

Jeg vil mene 2 ting om nedenstående beskrivelse af en drengs skoletid.
a) Knægten lider.
b) Søren Peter består med et gennemsnit på lidt over middel.
Når Søren beskriver sit udgangspunkt inden han skal indlære.
Stressende / forvirrende / hovedpine / mobning / ensomhed/ depression /
ked - uden at kunne forklare hvorfor/ træthed.
Er det et anderledes udgangspunkt end " normale" børns.

Og hans gennemsnit havde formentlig befundet sig et andet sted på
skalaen, hvis han havde været vanskelighederne foruden.

Det er muligt ved at tilrettelægge miljøet efter handicappet at
reducere de beskrevne problemer.

"Så folder de sig ud som eksperter inden for film, japansk
tegneseriekunst, 2. verdenskrigs kanoner eller på emnet Napoleon. Og
som de første i verden med autisme-diagnose kan de nu også føje
test-ekspert til."

"Jeg har gået almindelig folkeskole i 11 år. Jeg gik en klasse om
fordi jeg var bagefter på nogle faglige områder.Jeg husker årene som
meget stressende/forvirrende år med hovedpine næsten hverdag, da jeg
kom hjem.
Jeg gik også på fritidshjem, blev mobbet meget, fik meget skæld ud
og var ofte ked af det.
De andre respekterede mig ikke altid nok. Jeg måtte ikke tænke det
jeg tænkte og måtte ikke være den jeg er/var.
Jeg kom til psykolog, men psykologen hjalp mig ikke meget, da man
dengang ikke kendte til Asperger -diagnosen.
Nu har jeg været ved psykolog flere gange og til sidst som 17 årig
fået diagnosen af en psykiater.
Jeg fik også at vide at jeg oveni var meget visuelt begavet. Jeg
reagerede kraftigt med at blive ked af det. Psykiateren spurgte mig
hvorfor jeg blev ked af det, men jeg var ikke i stand til at svare."

"Jeg prøvede så et år på efterskolen havde en nogenlunde god start
men blev hurtigt et sted hvor jeg også havde det meget dårligt.
Da jeg fortalte jeg var anderledes blev det modtaget meget godt, men
ikke forstået rigtigt af alle. Så opholdet blev kun til 3/4 af et
år, fordi jeg tog hjem."

"Min psykolog, som jeg har gået et stykke tid hos, har fandt ud af at
jeg skulle have noget antidepresiv medicin.
-"Hallo, jeg ville altså gerne have haft denne medicin dengang jeg var
til psykiater!". Det er altså mig der kan mærke det og ingen andre."

"Så idag får jeg altså antidepresiv medicin, som er begyndt at
hjælpe. Og jeg går til fysioterapi p.g.a. alle de spændinger jeg har
fået i nakken og brystet. Jeg har stadig nogle gange ondt og er stadig
træt. Forhåbentlig bliver jeg bedre hjulpet nu."

"Man kan godt bygge en facade op, og begynde at drømme, hvis
virkeligheden er for barsk."

"Men det er vigtigt at kunne skelne imellem drømme og virkelighed!"

"Da jeg havde depresioner havde jeg svært ved at sige min mening.
-Derfor kunne de andre jo ikke lære mig ordentlig at kende!
Jeg ville sikkert også have klaret mig bedre i skolen fagligt hvis jeg
ikke havde depresioner. Jeg ville helst have været fri for at gå i
almindelig folkeskole, så jeg ville slippe for at være sammen med
mennsker der syntes at jeg tænkte dumt og ikke ville give mig respekt.
Jeg vil også nævne at det plejer at gå bedre sammen med voksne/modne
mennesker."

"Men depresioner ødelægger alt! -Alt for en. Man bliver nervøs,
angst, urolig, nærtaget og stresset, alle ting går en på
(man bliver ked af det af ingenting.) ,man mangler appetit, man er
plaget af tvangstanker ,har trang til søde sager og har
søvnproblemer."
Søren Peter.
Om Einstein står.

> [...]

> " Samtalens sande ånd består i at bygge videre på et andet
> menneskes iagttagelser, ikke i at tilsidesætte dem. E.G. Bulwer-Lytton

Ja. Det kan næppe siges mere klart. Et ideal.

I realtion til de`her aspergere, så er der virkelig tale om en anden
bevidsthed en den konforme, almindelige. Og emnet er afsindigt
spændende.

Vi har noget vi kalder " central coherence ". En evne til at skabe
centrale sammenhænge i mindre detaljer. Det er dem, der kan leges med,
når du kikker på tegninger, der forestiller flere ting. Det er
nærmest umuligt at se begge dele på eèn gang. Enten ser du en nøgen
kvinde - eller en skaldet mand. Ikke begge dele. Billedet stykkes
sammen i hjernen.

"Jeg har også oplevet at jeg kan gå glip af helheden af det personen
har sagt og misforstå det."

Aspergeres helhedsopfattelse er ofte anderledes. Åbner du en dør og
kikker ind, er synet så overvældende, at vedkommende ikke kan kende
sit eget klasseværelse, sin egen lejlighed.

Det er en fragmenteret opfattelse eller perception, hvor helheden ikke
opfattes.
Man ser ikke skoven for bare træèr. Helt bogstavligt. Man må kikke
på de enkelte træer, for at genkende skoven, så at sige.

Altså kikker den stakkels elev. Efter eksempelvis antallet af
skoleborde i rækken. Hvor står lærerens bord. Tavlen, lamperne. Man
tænker sig frem....
Problemet opstår, når et bord er båret ud, en lampe er væk. Så kan
man ikke genkende sit klasseværelse, sin lejlighed. Ikke umiddelbart,
men skal igen analysere sig frem. Det tager tid. Det koster energi.
Når verden er sådan.

Det er bare eèt eksempel på en anden bevidsthed, perception og måde
at resonere på.

En pige, adfæds - biolog, som er autist er godt rig. Hun har opfundet
måder, hvorpå kvæg kan beroliges, når det ledes gennem båse og
indhegninger, og sælger godt i USA.

Har skrevet en meget interessant bog. " thinking in pictures ". Hendes
hukommelse
fungerer ikke ved hjælp af ord. Men billeder. Denne anderledes
forestillingsevne eller fotografiske hukommelse er vældig interessant.

Det er en evne, vi normalt sætter mere og mere ud af spillet,
efterhånden som almindelige mennesker bliver voksne. Visualisering.
Den kan dog holdes i live. eksempelvis når der læses..

Freud beskriver 2 måder at tænke på.
Vi kan ikke sige, at et spædbarn ikke tænker. Det resonerer og lærer
af sine erfaringer.
Men det sker ikke ved hjælp af ord.
Inden sprogindlæringen kalder freud tænkningen " primærproces -
tænkning ".
Når vi lærer ord. Begynder vi at tænke i ord. " sekundærproces -
tænkning ".

Der er nogen som mener, almindelige mennesker bruger måske 10% af
"computerens kapacitet". Einstein ?

> [...]
> Hvad der findes, er afbrudte monologer. (Dialog er ofte to
> samtidige monologer i hver sin retning) Rebecca West

Jeg kommer til at tænke på. Gad vide om Vidal skriver mere...

> con Et virkeligt godt råd er derfor, at vi alle bruger størstedelen
> af vor samfundsdebattid på indgående og fordomsfrit at beskæftige os
> med det, vore modstandere siger og skriver. (Glistrup-citat)

Klogt råd. Af flere årsager. " kend din fjende ".
Og så er der mulighed for fortsat at udvikle sig, blive klogere.

> Con Hun lider af verbal inkontinens. Hendes problem er, at hun helt
> mangler evnen til at konversere, men bestemt ikke evnen til at tale.
> George Bernard Shaw

he

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 04:16

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> "A: Du vil sørge for følgende:
>
> at mine klæder og linned er holdt rene og i orden,
>
> BW: Hvem vil ikke gerne have lydig butler gratis?

Min racistiske mor kaldte engang sin svigerdatter Noriko Sugishita for
"geisha"

Men ikke på den aldrig tilstedeværende underdanighed, brugte jeg i
Japan ordet - og fik en lussing af hende

Selvom hun godt ved at jeg ikke er snerpe og jeg ved at geishaer er
ikke egnetlige prostituerede

> [...]
> har lært mig at vis interesse for landsmænds høst i deres hjem, men
> jeg foretrækker bestemt den målrettede diskussion og uenighed er

SPÆNDENDE UFORPLIGTIGENDE LEG OG KUNST

Problemet. Når du er i selskab med en asperger er fint beskrevet, her.
Bemærk at der står 30 minutters foredrag om anden verdenskrigs
kanoner. Kun 30 minutter....

J A M E N Så går man - ord sårer aldrig

[...]

JA LIVET ER FULDT AF SMÅ PROBLEMER

> [...]

> Ordet syndrom bør forbeholdes sygdomsbillede med et lidelses-aspekt

Nja. Det kunne afhænge af en defination af " lidelses - aspekt "

SMERTE PGA LEGEMSBESKADIGELSE ER VIGTIG
MEGET ANDET ER SELVSKABT OG EN UDFORDRNG

/
[...]

HVOR MØDER DU ALLE DE SPÆNDENDE VIDENDE MENNESKER
JE G ER MISUNDELIG

> [...]

> menneskes iagttagelser, ikke i at tilsidesætte dem. E.G.
> Bulwer-Lytton

Ja. Det kan næppe siges mere klart. Et ideal.

SIDEN JEG HAR FALDET OVER CITATET HAR JEG SØGT
hvad en konkurerende Don Juan sagde i min studietid
af smigre folk ved at gå ind på deres tankegang - som min far gjorde
hos slægtens landmænd
Få pigen til at le, det gir fisse
Min søn vil som jeg beundres, men hæmmer selvoptagethed og har mer
sexappeal og succes end jeg havde

[...]

MIN TILLÆRTE HJÆLPELØSHED HINDRER MIG I AT BRUGE 100% af
blærekapacitet, som min mindre rastsløse kone gør
JEg får husarblære=skrumpeblære
sjatpisser

> [...]
> samtidige monologer i hver sin retning) Rebecca West

Jeg kommer til at tænke på. Gad vide om Vidal skriver mere...

GORE VIDAL

"Kvinder tiltrækkes altid af magt. Jeg kan ikke forestille mig en så
blodig sejrherre, at de fleste kvinder ikke villigt vil ligge med ham
for at få børn, der bliver akkurat lige så grum som faderen. Gore
Vidal

" En god ting forbliver aldrig ustraffet.
Gore Vidal

" America is a unique society in which we have free
enterprise for the poor
and socialism for the rich."

-Hver gang en ven får succes, dør der en lille smule inden i mig.
Gore Vidal

Han ligner Hitler, taler som Hitler, men er uden
Hitlers charme. Gore Vidal om William F. Buckley, Jr.

Since the indivdual's desire to dominate his
environment is not a desirable trait in a society which every day
grows more and more confining , the average man must take to
daydreaming. Gore Vidal

> [...]

> helt
> mangler evnen til at konversere, men bestemt ikke evnen til at tale.

he

> [...]
> Derfor tørster mange mennesker så stærkt efter selskaber,
> Det yder dem en følelse af deres kraft." (Nietzsche)

Ring 35861000
HILSEN BO

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-06 00:27

Vidal wrote:

> Du nærer en overdreven tillid til dine egne meninger.

Nej. Jeg ved hvad jeg skriver om, her. Du har afsløret at du alene
skyder fra hoften.
Tilgengæld mener jeg ikke at vide alt, men dether er nu engang
indenfor mit jobområde.

> [...]
> Andersen, Bela Bartok, Glenn Gould, James Joyce, Andy
> Warhoe, Alan Turing, Bill Gates, Wittgenstein og mange,

Det er en diagnose som defineret af WHO.
den er ikke defineret af Baron - cohen.
Som du ser her, er Baron - Cohen ikke alene om at opfatte eksempelvis
Gates som asperger. Han er diagnosticeret. Sammen med en Steven
Speilberg. HC Andersen er nævnt af flere, også. Det er korrekt.
Problemet med disse ting er dog. At når manden er død, er det
nødvendigvis en hypotese. Begrundet ganske vel. Men ikke desto mindre
en hypotese.
Alt er anden - hånds kilder.

http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=16651

Jørgen Nash, mener jeg også havde en autisme spektrum forstyrrelse.

Men du er ikke bleg for at underkende en WHO diagnose ?

> Jeg ved jo egentligt godt, at i forhold til diskussionen
> er dette blot ligegyldigheder, fordi du i virkeligheden er
> fuldstændig ligeglad med, hvad andre skriver.

Nej, jeg er ikke ligeglad, Vidal. Heller ikke med dig.

regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-10-06 07:33

Patruljen skrev:
> Vidal wrote:

> Nu blev der skrevet aspergers - syndrom. Ikke " autist ".

Læs dine lektier.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-06 11:17

Vidal wrote:

> Læs dine lektier.

Det vil jeg lade dig om, Vidal

Er du her kun for at knurre lidt i krogene ?

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-10-06 11:55

Patruljen skrev:

> Er du her kun for at knurre lidt i krogene ?

Jeg har et fuldtidsjob, godt og vel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-06 12:11

Vidal wrote:

> Jeg har et fuldtidsjob, godt og vel.

Endnu en sætning helt og aldeles ude af sammenhæng.
Du er unægtelig ganske usammenhængende, generelt.

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-10-06 12:26

Patruljen skrev:

> Endnu en sætning helt og aldeles ude af sammenhæng.
> Du er unægtelig ganske usammenhængende, generelt.

Ser du virkeligt ikke sammenhængen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 03-10-06 12:34

Patruljen skrev:

> Men du er ikke bleg for at underkende en WHO diagnose ?

Jeg har kigget lidt i forskellige asperger-fora. Medlemmerne
bruger en del tid på at udpege forskellige, berømte mennesker
som aspergere. Det er da en uskyldig hobby, men der skal
nok ikke lægges for megen vægt på det.

Lider du selv af aspergersyndromet? Det kan måske forklare
din optagethed af det.

Jeg tror, det vil fremme forståelsen for sygdommen, hvis folk
står frem med det, lidt ligesom da bøsserne begyndte at
springe ud af skabet. Ikke, at det at være bøsse er en sygdom,
forstås.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 12:46

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message

Patruljen skrev:

> [...]

står frem med det, lidt ligesom da bøsserne begyndte at
springe ud af skabet. Ikke, at det at være bøsse er en sygdom,

Vi kan kalde det er handicap hvis målet er børn eller charmere hunkøn

Og sy gdom er om smerte og død

Aspergere og autister, der vist overlapper ?
er vel kun et handicap hvis man ønsker gængs soldaterhygge

Og hvis personen ikke selv ønsker det, så er det blot en aparte
situatoinsfornemmelse og abnorm konversationsstil, men så ligegyldigt
som homosex?

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-06 16:06

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Og sy gdom er om smerte og død
>
> Aspergere og autister, der vist overlapper ?
> er vel kun et handicap hvis man ønsker gængs soldaterhygge

Ja, de overlapper. Eller har fællesnævnere.

Det er ikke en tilstand, som vil give dig en fordel, heller ikke i
golf.

Gængs soldaterhygge. Du undervurderer problematikken, syns jeg. Det
tror jeg som mange aspergere, infantile autister mv vil give mig ret i.

> Og hvis personen ikke selv ønsker det, så er det blot en aparte
> situatoinsfornemmelse og abnorm konversationsstil, men så ligegyldigt
> som homosex?

Jep. Situations - formennelse er et nøgle - begreb.

Best Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 16:47

Bo Warming wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message

WHO kaldte bøsser syge for ikke længe siden

> [...]

Ja, de overlapper. Eller har fællesnævnere.

Det er ikke en tilstand, som vil give dig en fordel, heller ikke i

Jeg tror der ER eller HAR VÆRET fordel ved denne
afvigelses-startforløb - ligesom forelskelse er skønt, man kan være
dømt til nederlag.

Gængs soldaterhygge. Du undervurderer problematikken, syns jeg. Det
tror jeg som mange aspergere, infantile autister mv vil give mig ret
i.

Man lærer at klynke og der er penge i at beskrive sin situaton som
dybt ulykkelig

> [...]
> ligegyldigt
> som homosex?

Jep. Situations - formennelse er et nøgle - begreb.

Og derfor bør man opponere mod formuleringen "X lider af
asperger/autisme"
MAn bør sige X har valgt den særhed - ligesom nogen har valgt et liv
med megen kærestesorg og andre udfordringer/problemer