Nogle gode forslag til hvorfor maskinen ik~
Fra : Thomas Thomsen

Dato : 30-09-06 14:38

Jeg har lige samlet noget hardware.

Mboard: Asus AN8-VM CSM
RAM: 2 stk Crucial Balistix 512 Mb stænger
CPU: AMD64 3500+
HD: 120 Gb Maxtor ATA
CDROM: Billig Lite-on alt-muligt-brænder

Mit problem består i at når jeg begynder at installere windows på skramlet,
så kan den ikke læse Windows cd ordentligt. Dette sker når man stadig er ved
initiel konfiguration i "dos".
Den kan godt loade alle drivere osv, men når den når til det punkt hvor den
kopiere alle filer over til at starte med, så fejler den.
Fejlen sker på forskellige steder. Nogle gange ved 11 % nogle gange før
nogle gange efter og nogle gange flere gange.
Den skriver at den ikke kan finde en bestemt fil på CD og beder en om at
sikre at det er den rigtige cd der er i drevet.
Man kan så trykke enter for retry og esc for skip.
For det meste er man nød til skip da den ikke vil finde den pågældende fil.
Hvis man trykker esc fortsætter den nogle filer / % og kan så finde på at
stoppe igen.

Jeg har prøvet med nogle foskellige CDROM drev jeg lige havde til at ligge,
og de opføre sig på samme måde.
Det eneste jeg syntes jeg kan finde som fællesnævner er at det lyder som om
fejlen mest sker når drevet spinne op i hastighed.
Jeg har også prøvet med en anden WinXP CD .. samme resultat... ....

Hvis jeg forsøger at installere på en anden maskine går det godt.

Er der nogen der har oplevet dette problem ?
Er der nogle forslag til løsning ?
Jeg er ved at være lidt desperat.

/Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-09-06 14:47

"Thomas Thomsen" <nospam@nospam.dk> crashed Echelon writing

> [...]

> Hvis jeg forsøger at installere på en anden maskine går det godt.
>
> Er der nogen der har oplevet dette problem ?

Tjek harddisk og ram for fejl før installation.

Mentest86 og Maxblast I think, de ligger alle på Ultimate Boot CD

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper

Dato : 30-09-06 15:23

On Sat, 30 Sep 2006 15:37:58 +0200, Thomas Thomsen wrote:

> Er der nogle forslag til løsning ?
> Jeg er ved at være lidt desperat.

Download og brænd en ny Windows CD. Nogle releases har fejl
som kun optræder ved specifikke hardware konfigurationer.

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 30-09-06 15:37

> Download og brænd en ny Windows CD. Nogle releases har fejl
> som kun optræder ved specifikke hardware konfigurationer.

Jeg har hentet en ny WinXp på MSDN.
Samme resultat.

/Thomas

Fra : Hagar

Dato : 30-09-06 16:21

"Thomas Thomsen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg forsøger at installere på en anden maskine går det godt.
>
> Er der nogen der har oplevet dette problem ?

Prøv og hiv stikket til Internettet ud før du installere.

Hagar

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 30-09-06 16:29

> Prøv og hiv stikket til Internettet ud før du installere.

Jeg har selvfølgelig ikke tilsluttet noget andet en keyboard og mus når jeg
installere.

/Thomas

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 30-09-06 16:32

Jeg tror jeg har lokaliseret noget af problemet.

Efter at have googlet lidt.

Det lader til at dette Mboard ikke er så glad for at køre 2-2-2 timing på
ens ram.
De kredse jeg har har fint kørt 2-2-2 på mit gamle Mboard ved 200 Mhz.

Jeg har nu sat hastigheden ned til 183 Mhz på rammen, og nu lykkedes det da
mig at installere windows.

/Thomas

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 30-09-06 16:41

Hmmm med en 512 kreds i ved 183 Mhz virker det fint.

Med 2 i dual channel mode skal jeg helt ned på 133 Mhz :-/

Jeg har sat Mboard til selv at vælge CAS osv hastighed ....

Det lader til at der er flere der har dette problem.
Og det er nok det samme jeg oplever ... Asus må lige tage sig sammen.

/Thomas

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 30-09-06 17:56

Øv ... hellerikke stabil ved 133 Mhz :-/

100 Mhz .. så spiller det .. men det er sku da for ringe ...

Samme CPU (som jo egentlig indeholder ramcontrolleren) over i et andet
Mboard og alt spiller ved 200 Mhz.....

Skod board :-/

/Thomas