Ny med Opera
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 13:31

Jeg har lige installeret opera på min maskine, og nu har jeg brug for at få
importeret min digitale signatur..

Er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg gør det??

JEg kører med WinXP Home, hvis det har noget at sige..

PFT Louise

Som efetr 1 time med Opera allerede er mere glad ofr den end FF

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-09-06 14:37

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> posting:

>Jeg har lige installeret opera på min maskine, og nu har jeg brug for at få
>importeret min digitale signatur..
>Er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg gør det??

Måske
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_is_ab
kan hjælpe (du skal dog ikke gå til Filer>Indstillinger>..., men til
Funktioner>Indstillinger>Avanceret-fanen>Sikkerhed

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 14:44

Christian Bohr-Halling wrote:
> [...]
> kan hjælpe (du skal dog ikke gå til Filer>Indstillinger>..., men til
> Funktioner>Indstillinger>Avanceret-fanen>Sikkerhed

Tak for svr

Var helt blank for hvordan jeg havde gjort det da jeg installerede FF, men
det var via den side...

Tak for hjælpen

Louise

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-09-06 16:27

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> posting:

>Jeg har lige installeret opera på min maskine, og nu har jeg brug for at få
>importeret min digitale signatur..

Hov, og så glemmer jeg helt at gøre "reklame" for
<http://opera.softwolves.dk/>, hvor du måske kan lære et par tricks
som ny Opera-bruger.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 18:24

Louise skrev:
> [...]
>
> PFT Louise
>
> Som efetr 1 time med Opera allerede er mere glad ofr den end FF

Forstår dig ganske godt, er selv lige ved at prøve Opera efter at have
leget lidt med FireFox, og synes også meget godt om den :)

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 10:59

Carsten & Ann" <"aeth ] a [ os.dk wrote:

> Forstår dig ganske godt, er selv lige ved at prøve Opera efter at have
> leget lidt med FireFox, og synes også meget godt om den :)
>
> Mvh
> Carsten, Sandby

Jeg er desværre ved at trkke lidt i land igen, for efterhånden som der var
gået et par timer var der nogle ting jeg var rimelig urilfreds med.

FX skulle jeg lukke et spil-vindue på www.komogvind.dk og til det formål er
der en "afslut"-funktion, men den kunne ikke bruges.. Har ingen problemer
med dette i fx IE

FX var jeg logget på en chat på et site. Denne chat åbnede i ny fane. Også
her er der en "logud"-funktion, men den virkede helelr ikke. Måte lukke
chatten ved at bruge krydset på fanen. Dettye betød at jeg resten af dagen
ikke kunne opdatere liste over online brugere i chatten. Ej heller var min
bruger blevet logget ud. Dette selvom jeg havde lukket selv sitet ned og
åbnet det igen...

Lige nu er jeg tilbage og bruge FF, men kører dig en enkelt side i Opera, da
denne side, www.komogvind.dk ikke vil åbnes i FF, men kun i Opera og IE på
min maskine.

Kan nogen evt forklare hvorfor jeg har problemer med at logge ud fra diverse
sites??

MVH og ønsket om en behagelig søndag til alle

Louise

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-10-06 11:27

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> posting:

>Kan nogen evt forklare hvorfor jeg har problemer med at logge ud fra diverse
>sites??

Det er ikke et generelt problem, idet jeg ikke har problemer med at
logge ud fra det, jeg nu måtte være logget ind på i Opera.

Du har sikkert været udsat for useriøst webdesign, men det er også
det tætteste jeg lige kan komme på, da jeg gider melde mig ind de
forskellige steder, du nænver, for at afprøve det selv.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 11:41

> [...]
> det tætteste jeg lige kan komme på, da jeg gider melde mig ind de
> forskellige steder, du nænver, for at afprøve det selv.

Fair nok at du ikke vil prøve det selv..

Den side jeg har problemer med ift chat er www.depnet.dk som ejes af
Lundbeck (medicinalvirksomhed), og som skulle være lavet af
proffesionelle... Det at jeg ikke kan bruge "logud" vil også være ok, men
det er da træls at jeg nærmest skal genstarte min maskine for at kinne
opdatere online-liste etc...

Louise

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-10-06 12:01

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> posting:

>Fair nok at du ikke vil prøve det selv..

Men det gjorde jeg så alligevel på den, du nævner herunder

>Den side jeg har problemer med ift chat er www.depnet.dk som ejes af
>Lundbeck (medicinalvirksomhed), og som skulle være lavet af
>proffesionelle...

Ikke nødvendigvis = godt lavet.

>Det at jeg ikke kan bruge "logud" vil også være ok, men
>det er da træls at jeg nærmest skal genstarte min maskine for at kinne
>opdatere online-liste etc...

Det virker fint her. I chat-fanen er der en "forlad chat" knap. Den
virker fint til at lukke den igen. Derfra logger jeg så helt ud fra
depnet vha. "logout", og det virker også fint.

Hvad sker der helt konkret hos dig?

Det eneste mystiske jeg lige har bemærket er, 1) de har en
dødirriternde "vær med i en undersøgelse", der hele tiden popper op
(og bliver fanget af Opera), 2) at når man logger ind anden gang, så
er chatten blank, men det kan man hurtig løse ved at højreklikke på
"det tomme" og vælge "opdater" fra menuen, der kommer frem.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 12:10

Christian Bohr-Halling wrote:
> "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> posting:

> Men det gjorde jeg så alligevel på den, du nævner herunder

> Ikke nødvendigvis = godt lavet.

Er jeg klar over...

> [...]
> er chatten blank, men det kan man hurtig løse ved at højreklikke på
> "det tomme" og vælge "opdater" fra menuen, der kommer frem.

Så godt en loggede ind som "tester", og tænkte om det var dig.

JEg skal prøve at forklare hvad der sker, eller rettere skete i går, for
lige nu er der ikke noget problem..
Når jeg var lukket af chatten stod jeg stadig som online, også selvom jeg
loggede helt ud fra sitet, og videre til en anden side. Når jeg om tilbage
til sitet blev jeg automatisk logget ind og fx online-oplysninger var stadig
de samme, altså så det ud som om der ikke havde været trafik å¨chatten siden
jeg havde logget ind første gang..

Jeg har stadig problemer med at afslutte spil ¨på www.komogvind.dk
Når jeg trykker afslut eller forlad spil sker der intet, der skal jeg stadig
afslutte ved at bruge krydset i øverste højre hjørne...

men mit oprindelige problem, nemlig at importere Digital Signatur, er løst,
og fungerer

Louise

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-10-06 12:35

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> posting:

>Så godt en loggede ind som "tester", og tænkte om det var dig.

Jep, det er mig

> [...]
>loggede helt ud fra sitet, og videre til en anden side. Når jeg om tilbage

Ok, jeg tror, jeg har fundet en årsag til dit problem. Opera ikke
per standard sat til at tjekke for opdateringer af siden. Det vil
sige, det at du stod logget ind, selvom du ikke var det, skyldes
sandsynligvis, at Opera ikke har hentet en ny version af siden ned,
men anvendt den allerede hentede med de nu gamle oplysninger.

Du kan prøve: Funktioner > Indstillinger > Avanceret-fanen >
Historik: Under "Tjek dokumenter..." sætter du den til "altid". Den
står vist nok per standard til "hver 5. time".

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 12:39

> [...]
> Historik: Under "Tjek dokumenter..." sætter du den til "altid". Den
> står vist nok per standard til "hver 5. time".

Tusind tak, det har jeg prøvet nu

Louise