katte og tordenvejr
Fra : helena

Dato : 30-09-06 13:15

Hej gruppe.
Jeg synes det er ret spøjst at min kat overhovedet ikke tager sig af, at det
tordner, vi har lige haft et forrygende tordenvejr her, og hun løfter ikke
så meget som et øjenbryn ! Hun er ellers ikke specielt modig anlagt.

Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

VH
Helena

Fra : Iben Holst

Dato : 30-09-06 13:26

> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Mine 3 er og har altid været fuldstændig ligeglade med torden, skud
fra jægerne og fyrværkeri.....

Jeg ville ønske min hund kunne blive smittet lidt af dem ....

Iben

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-06 13:32

Iben Holst <Iben@holst.mail.dk> wrote:

> Mine 3 er og har altid været fuldstændig ligeglade med torden, skud
> fra jægerne og fyrværkeri.....
>
> Jeg ville ønske min hund kunne blive smittet lidt af dem ....

Jeg tror at hunde generelt er mere bange for torden og fyrværkeri.

Mivser var totalt ligeglad, men Mini er noget mere obs på larmen. Hun
vil helst ligge ved siden af mig i sofaen (under hendes tæppe) når det
bliver for voldsomt.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-09-06 13:46

> [...]
> så meget som et øjenbryn ! Hun er ellers ikke specielt modig anlagt.
>
> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Jeg tror, kattenes reaktioner afspejler deres menneskers reaktioner...
Mine katte kan godt finde på at se spørgende på mig "skal vi reagere på
dette?" - hvis jeg så ikke reagerer, gør de heller ikke.
Til gengæld kan de blive noget så urolige og "konfuse", når det blæser
kraftigt *skøre kræ*

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 01-10-06 16:02

Se, det har jeg til gode at opleve - dvs, det tordnede da for rimeligt
nylig, og Gia må ha' taget det koldt, for jeg har overhovedet ikke
bemærket, at hun reagerede på det - og hun kan ellers godt sige til og
fra!

> Til gengæld kan de blive noget så urolige og --- når det blæser --- (tekst
rekonstrueret)
> kraftigt *skøre kræ*

> Med venlig hilsen
> Camilla Baird

Hæ, det er nok derfor, at det hedder 'at være helt blæst' - jeg må da
indrømme, at jeg også kan blive ør i blæsevejr, især, hvis jeg skal
cykle. Måske er det chill-faktoren, der gør, at hovedet og dermed
hjernen bliver afkølet, så man bliver ør - og de kloge siger jo også, at
der er rigtig gode grunde til at gå med hue..... Så - at kattene bliver
'blæste' i knolden undrer mig ikke spor *GG*
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-09-06 14:07

helena wrote:

> [...]
> så meget som et øjenbryn ! Hun er ellers ikke specielt modig anlagt.
>
> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Mine har siddet i vindueskarmen og været helt "oorv... sejt!"

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Tina

Dato : 30-09-06 16:42

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mine har siddet i vindueskarmen og været helt "oorv... sejt!"

Det gør min også når det tordner om natten. Om dagen snorker han bare
videre.

Tina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 30-09-06 15:11

> [...]
> så meget som et øjenbryn ! Hun er ellers ikke specielt modig anlagt.
>
> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Lige som dine: Overhovedet slet ikke

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karsten Jensen

Dato : 30-09-06 16:08

"helena" <nogen@microsoft.com> skrev:
> [...]
> ikke så meget som et øjenbryn ! Hun er ellers ikke specielt modig anlagt.
>
> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Vores kat Grisen, ja det hedder den , er ikke glad for tordenvejr, og
bliver direkte skræmt af fyrværkeri. Da det er en kat der render meget ude,
er vores teori, at den har haft en eller flere dårlige oplevelser med
fyrværkeri. I fyrværkerisæsonen går den tit ind under sofaen, og nytårsaften
er den kun der.

Mvh.

Karsten

Fra : Denise

Dato : 30-09-06 16:25

helena wrote:
> [...]
> modig anlagt.
>
> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Helt glade er de ikke. Hvis de sidder i løbegården og der kommer bulder og
brag, kommer de i hvert fald farende ind. Gemme sig gør de dog ikke.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 16:26

"helena" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke så meget som et øjenbryn ! Hun er ellers ikke specielt modig anlagt.
>
> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Den ene lagde sig i den åbne havedør Og kiggede ud.
Og den anden fandt en sikker plads i en kattehule, Så der er stor forskel på
hvordan de reagerer her.
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 30-09-06 21:27

"helena" <nogen@microsoft.com> wrote in

> [...]
> specielt modig anlagt.
>
> Hvordan reagerer jeres misser på sådan en gang bulder og brag ??

Mine 3 er ophøjede ligeglade Hvis der kommer et ekstrahøjt brag
lige oppeover os kan de da godt blive forskrækkede, ligesom jeg, men
bange er de ikke. Mows var ude i eftermiddag mens det lynede og
tordnede, Doughnut sov i sofaen og jeg fandt ikke ud af om Lante lå på
havehyndeboksen under halvtaget eller om han lå inde i skuret.

Når det blev *for* vådt kom Mows ind og satte våde poteaftryk på mit
skrivebord mens han fortalte mig lange historie, sandsynligvis om det
uretfærdige i at det regnede

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Siri

Dato : 03-10-06 10:22

> Kate skrev:

.. Mows var ude i eftermiddag mens det lynede og
> tordnede, Doughnut sov i sofaen og jeg fandt ikke ud af om Lante lå på
> Kate

Fede kattenavne! Mows, Doughnut og Lante - hvor får du det fra - sikken
fantasi

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 04-10-06 21:01

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> . Mows var ude i eftermiddag mens det lynede og
>>

> Fede kattenavne! Mows, Doughnut og Lante - hvor får du det fra -
> sikken fantasi

Hihi, tak, men Doughnut er ikke mit påhit, det er min mor og stedfar.
Jeg har faktisk aldrig brudt mig om det, men jeg har kendt hende siden
hun var killing og tog hende til mig da hun blev lidt tilovers som
3årig da de blev skilt, og da var det *alt* for sent at ændre hendes
navn. Lante hedder i virkeligheden Atlantis, han købte jeg som
pensioneret avlskat af en avler da han var 2 år gammel. Det var svært
at give han et nyt navn, men på vejen hjem fra Lolland til Måløv, hvor
jeg boede kom Lante helt af sig selv. Mows hedder faktisk Mowgli og det
kommer fra mig selv, ja, når lige man undtager Disney men han
hedder alt fra Mowgli over Mowsen til Mows. Kært barn har jo mange
navne ved du

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Ved privat svar fjern spamme.
Se kattenes nye have http://oliwer.dk/haven.htm

Fra : Morten Siem

Dato : 02-10-06 15:08

> [...]
>
> VH
> Helena
> Hverken min lille nye eller min gamle, Samson, ænsede det. (Så det i alt
fald ud som om). Derimod var Samson (huskat) meget bange i regnvejr og han
var ellers uddannet til vagt.

Med venlig hilsen
Morten Siem
- Tøm kattebakken ved privat svar