CPU fra Thinkpad R40, kan den bruges i en ~
Fra : sdsf

Dato : 30-09-06 09:40

Jeg har en Thinkpad R40, hvor skærmen mm. er gået i stykker,
og jeg er sikker på at det ikke betaler sig at reparerer.

Kan jeg købe et bundkort til et alm. ATX kabinet og så
flytte CPU fra Thinkpad R40 over på bundkortet i den
stationære?

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-09-06 09:49

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg købe et bundkort til et alm. ATX kabinet og så
> flytte CPU fra Thinkpad R40 over på bundkortet i den

Jeg tror, det bedre kan betale sig at sælge R40 som defekt, og så købe en
løs CPU.

Der opnåes faktisk rimelige priser på defekte bærbare som din i
markedsgruppen dk.marked.privat.edb.pc

En fungerende R40 - afh. af model - kan let nå 2-3000, så måske kunne du
være heldig at få halvdelen.

Defektes pris afhænger nok lidt af, om nogen lige mangler noget.

Prøv da *smil*

PS: Hvilken model er det? (har selv en R40 2681-HSG, og der er jo et hav af
forskellige konfigurationer)

Finn, Roskilde
nilfri(at)gmail.com

Fra : sdsf

Dato : 30-09-06 10:08

"nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, det bedre kan betale sig at sælge R40 som defekt, og så købe en
> løs CPU.
Jo, men nu spurgte jeg ikke om hvad der økonomisk kan betale sig.

> Der opnåes faktisk rimelige priser på defekte bærbare som din i
> markedsgruppen dk.marked.privat.edb.pc
>
> En fungerende R40 - afh. af model - kan let nå 2-3000, så måske kunne du
> være heldig at få halvdelen.
Jeg er interesseret i hardware, og ikke handel med hardware.

> Defektes pris afhænger nok lidt af, om nogen lige mangler noget.
>
> Prøv da *smil*
Det gidder jeg ikke, jeg er ligeglad med hvad jeg kan få for den.

> PS: Hvilken model er det? (har selv en R40 2681-HSG, og der er jo et hav
> af forskellige konfigurationer)
Det er en 2681-C9G, eller 2681-G9G, mærket er ikke let at læse mere.

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-09-06 10:36

> "nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en 2681-C9G, eller 2681-G9G, mærket er ikke let at læse mere.

Modelnummer kan du fx. finde via Access IBM-programmet, punktet //Få hjælp
og support -> Supportoplysninger -> Oplysninger om garanti og dele

Access IBM kan findes via den blå knap til højre for ESC-knappen eller via
startmenuen - hvis din ligner de fleste andre TPer...

Finn, Roskilde
nilfri(at)gmail.com

Fra : Thomas Hansen

Dato : 30-09-06 20:08

> [...]
>
> Kan jeg købe et bundkort til et alm. ATX kabinet og så
> flytte CPU fra Thinkpad R40 over på bundkortet i den

Hej

hvis du overvejer at sælge hvor meget skal du have for den?
for jeg har en r40 med defekt bundkort så jeg kunne godt bruge den

mvh. thomas