Den bette tilflytter...
Fra : Doctor Tennant

Dato : 29-09-06 23:35

Endnu et spørgsmål til jer kattekloge mennesker...

Ham den bette ballademager, der er flyttet ind hos mig for noget tid siden
(se evt. tidligere af mine indlæg), er noget så skæg, og jeg forstår da også
en del af de ting, han forsøger at kommunikere. Men som jeg har fået at
vide, så kan katte's logren med halen ikke betyde en enkelt ting alene...
Derfor spørger jeg nu -- når jeg nusser ham og han ligger og kratter en
smule på gulvet\sengen\stolen\whatever han ligger på, er det så af nydelse
eller måske fordi jeg generer ham? Han spinder samtidig, men det har ikke
afholdt ham fra lige at lappe mig en på frakken, når jeg har rørt ham et
forkert sted.

Han får iøvrigt specielkost nu, og er ved at tage lidt på... Han var en
smule tynd, da han kom ind af min havedør, så det tror jeg kun er godt.
Kastreringen klarede han også flot, og var allerede oppe og lege, ligeså
voldsomt som normalt, en dags tid efter. Nu hænger han hele tiden ved min
side, medmindre han er udenfor og rende rundt. Om morgenen kommer han ind og
vækker mig, fordi madskålen er tom (som regel) på den tid af døgnet. Det
ultimative vækkeur.. Jeg 'ved' hvad han vil ha', når han hopper op på min
ryg\mav, og skråler.. Så den dårlige samvittighed over at have en sulten kat
uden mad stående, er s'gu en god motivationsfaktor til at komme ud af
fjerene, ha ha...

HC

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-09-06 00:24

> [...]
kat
> uden mad stående, er s\'gu en god motivationsfaktor til at komme ud af

Du spørger om flere ting - jeg skal forsøge at svare, så godt jeg kan

Katte "logrer", når de er "ophidsede" (af glæde eller vrede - de
"logrer" forskelligt). Hvis katten "logrer" og spinder samtidigt, kan du
godt regne med. han nyder situationen Kratten med kløerne kalder man
"at katten ælter" (den ælter også sin mor for at få mælken til at løbe
friere) - det er ren nydelse At han så fortæller dig i utvetydige
vendinger, hvor du må og ikke må ae ham - tjah, du har en kat med en
bestemt personlighed!

Du siger, han får specialfoder for at tage på - ikke rationeret
voksenfoder fra dyrlægen burde også fungere. Pas på med at overfodre en
kastreret kat - de har tendens til at blive overvægtige... Hvor gammel
tror du og dyrlægen, katten er?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Doctor Tennant

Dato : 30-09-06 01:39

> [...]
> voksenfoder fra dyrlægen burde også fungere. Pas på med at overfodre en
> kastreret kat - de har tendens til at blive overvægtige... Hvor gammel

Nej, han får ikke specielfoder, det var bare noget dyrlægen anbefalede som
værende godt.. canin royal tror jeg det hedder, uden at kunne se posen her
fra (og er p.t. for doven til at rejse mig og kigge efter - sengen kalder).
Han var lidt undervægtig, da han kom, og det er så bare det han har fået
"tilbage", så han ser og virker frisk og rask og den slags.

Vi gætter på cirka et års tid... Ikke særlig gammel..

HC

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-06 18:08

Doctor Tennant <buggeroff@bloodyspammers.net> wrote:
> [...]
> ryg\mav, og skråler.. Så den dårlige samvittighed over at have en
> sulten kat uden mad stående, er s'gu en god motivationsfaktor til

Hej HC

Du kan roligt regne med at den lille fyr, der kom spankulerende ind ad
din havedør for et stykke tid siden har det ganske glimrende. Den
opfører sig som alle normale katte gør, og der er intet der tyder på,
at han afviger på nogen måde. Det er faktisk også ret praktisk med et
levende "vækkeur", og sådan nogle "ure" går sjældent forkert

Han dør helt sikkert ikke af sult, selvom du i weekenden skulle have
lyst til at snuppe en halv time mere. Det tror jeg du passer ham for
godt til. Så fortsat held og lykke med ham.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-10-06 06:59

"Doctor Tennant" <buggeroff@bloodyspammers.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> afholdt ham fra lige at lappe mig en på frakken, når jeg har rørt ham et

hehe..katte er underlige!. jeg har heller ikke helt lært at tolke dem
endnu.. men det lærer man vel en dag!.((-;
der hvor jeg bedst kan læse dem, er i deres blik, det er måske lidt svært at
beskrive, men de får et noget muggent udseende..

jeg må lige give dig et skulderklap over ham din nye ven, det er flot gået
af dig, og han synes at stortrives i dit selskab, du fik ham også kastreret,
smadderflot!

mvh. marie
www.photopassion.dk
http://www.photopassion.dk/webgrafik/katte%20SimpleViewer_v17/index.html

Fra : Doctor Tennant

Dato : 01-10-06 07:48

> [...]
> der hvor jeg bedst kan læse dem, er i deres blik, det er måske lidt svært
> at beskrive, men de får et noget muggent udseende..

Åhh, ja. Et VIRKELIG skummelt, "ulmt" udseende... "Nu skal du kraftejme
snart holde op med det, du foretager dig, for ellers får du et par på
frakken"... Hehehehehe

HC