stunnel howto ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 29-09-06 23:12

Hej Ng

Jeg sidder og bøvler med at få stunnel til at virke... kan ik rigtig få min
klient og serveren til at snakke ordenligt sammen. Nogen der kender en god
howto der måske kan hjælpe mig ?

Mvh Jacob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-09-06 23:33

Jacob d'Andrade skrev:

> Jeg sidder og bøvler med at få stunnel til at virke...

Hvilken version af stunnel taler vi om (v3 og v4 er vist en hel del
forskellige, så vidt jeg husker), og hyvem er det der skal snakke med
hvem?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 30-09-06 09:29

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken version af stunnel taler vi om (v3 og v4 er vist en hel del
> forskellige, så vidt jeg husker), og hyvem er det der skal snakke med
> hvem?

Det er version 4.16

Jacob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-09-06 12:38

Jacob d'Andrade skrev:

> Det er version 4.16

Og hvad er det for en tunnel du skal ha' sat op?

Mvh,

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 30-09-06 15:41

> Og hvad er det for en tunnel du skal ha' sat op?

Jeg kunne godt tænke mig at kryptere trafikken fra min bærbare til min
eksterne server, hvor jeg har squid kørende, sådan at det netværk jeg sidder
på ikke kan sniffe hvilke sider jeg besøger, er selvfølgelig klar over at
fra proxy serveren og ud er ukrypteret, men det er os okay... Bare det
pågældende netværk jeg er direkte connected til ikke kan se hvilke sider jeg
besøger.

Dette bør da være muligt ?

Mvh Jacob

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 30-09-06 16:34

Jacob d'Andrade <jacob@removethezub.dk> wrote:

> [...]
> pågældende netværk jeg er direkte connected til ikke kan se hvilke sider jeg

Ja, det kan godt lade sig gøre, der er endda et ekspempel i FAQ'en, som
beskriver dette (dog med POP3 og tunnelen fra din klient til serveren
skal du selv finde ud af at sætte op). Alternativt kan du bruge ssh
port forwarding, det er om ikke andet lettere at sætte op og det virker
med både Windows, Linux og hvad du ellers kan finde på at bruge som
klient.

Allan Willems Joergensen

"Bother," said Pooh, sweating over a hot computer.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-06 21:28

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> [...]
> port forwarding, det er om ikke andet lettere at sætte op og det virker
> med både Windows, Linux og hvad du ellers kan finde på at bruge som

Jeg har brugt Putty's SOCKS-proxy funktionalitet til at gøre netop
dette, og så sætte Firefox op til at bruge den lokale socksserver.

Jeg mener OpenSSH klienten kan det samme..

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 30-09-06 23:18

> Jeg har brugt Putty's SOCKS-proxy funktionalitet til at gøre netop
> dette, og så sætte Firefox op til at bruge den lokale socksserver.

Personligt har jeg valgt ikke at gøre det på den måde fordi jeg har
behov for at ikke alt trafik bliver routet via den samme proxy (jeg bruger så
en PAC-fil til formålet).

Allan Willems Joergensen

"Bother," said Pooh, as he seduced Christopher Robin's mother

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-09-06 20:54

Jacob d'Andrade skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig at kryptere trafikken fra min bærbare
> til min eksterne server, hvor jeg har squid kørende, sådan at [...]

Hvor meget kontrol har du over serveren? Hvis du har root, ville det
måske være smartere at sætte noget OpenVPN op?

Mvh,