En hypoallergen kat. Lyder det sandsynligt~
Fra : Sorgenfri

Dato : 29-09-06 17:54

Kan der virkelig være noget om, at man i USA har fremavlet en kattetype, der
er mere allergivenlig?
Jeg synes, det lyder for godt til at være sandt.
Nyheden blev imidlertid bragt af Astma-Allergi Forbundet, og de spreder vel
ikke ganske uvidenskabelige oplysninger.

Se fx http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=document&id=1162

Håber at høre nogle kommentarer!

Med venlig hilsen
Sorgenfri

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-09-06 18:37

> Kan der virkelig være noget om, at man i USA har fremavlet en kattetype,
> der er mere allergivenlig?

Tja, det siger de i hvert fald. Den skulle stå i små 30.000 og der er et par
års leveringstid. Det er nogle måneder siden at det var i nyhederne.

Mvh Maria

Fra : Sorgenfri

Dato : 30-09-06 10:24

"Maria Frederiksen" skrev:

> Tja, det siger de i hvert fald. Den skulle stå i små 30.000 og der er et
> par års leveringstid. Det er nogle måneder siden at det var i nyhederne.

Okay, jeg læste først "nyheden" i går og havde intet hørt fra anden side.
Nå, jeg vil så bare holde ørerne åbne og se, hvad der videre melder sig fra
den front ...

Mvh. Sorgenfri

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-09-06 19:04

"Sorgenfri" <skriv@ikke.her> wrote:

>Kan der virkelig være noget om, at man i USA har fremavlet en kattetype, der
>er mere allergivenlig?
>Jeg synes, det lyder for godt til at være sandt.

En gen-splejset kat. Jo, det er sikkert god nok.

Gad vist om den så også kan fange mus ?!

<mlr>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-06 19:11

Michael Rasmussen skrev:

> Gad vist om den så også kan fange mus ?!

Vel kun gensplejsede mus (et par små gén-splejser?)!
Hans

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-10-06 08:52

Michael Rasmussen wrote:

> En gen-splejset kat. Jo, det er sikkert god nok.
>
> Gad vist om den så også kan fange mus ?!
>

> <mlr>

Den er ikke "gen-splejset".
De har fundet katte der har kun lidt af et protein der giver
allergi, og så avlet videre.

Martin.

Fra : Sorgenfri

Dato : 02-10-06 18:23

"Martin Andersen" skrev:

> Den er ikke "gen-splejset".
> De har fundet katte der har kun lidt af et protein der giver
> allergi, og så avlet videre.

Det har jeg så også ladet mig fortælle i dag. Gad vide, om proteinet så er
helt manglende i de selekterede katte eller måske bare nedsat i mængde,
hvilket stadig vil holde allergien i ave - og gad vide, om man helt ved,
hvilke makromolekyler katte-allergikere i det hele taget reagerer overfor.

Jeg vil stadig gerne høre mere, hvis nogen hører noget

Mvh. Sorgenfri