panik panik
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-06 17:38

jeg fik lige den her mail efter tlf samtale :

"der skal være foretaget en blodprøve for antistoffer mod rabies.
Prøven kan tidligst tages 30 dage efter seneste rabiesvaccination og
skal undersøges på et af EU godkendt laboratorium (f.eks.
fødevarestyrelsens lab., Lindholm, 4771 Kalvehave).

ovenstående 3 krav skal være dokumenteret på "sundhedsattest for
hunde, katte og fritter, der føres ind i EU fra 3.-lande". (attesten
findes på www.fvst.dk)

hunden kan først indføres 3 måneder efter blodprøvetagning. Der kan
søges dispensation for denne regel hos din lokale fødevare-region.

med venlig hilsen
Frede Kristensen
grænsedyrlæge
BIP-København "

er der en der kan finde formularen her :
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Certifikater/forside.htm ?

+ hun først kan få taget blod prøven 10 dage efter jeg er landet
så det med de 3 mdr går ikke thi da der er der kun 8-9 uger til jeg
skal hjem ....

tænke tænke Puhh min mor kan tage hende - det var måske en ide
indrømmmet jeg vil være ked at at undvære hende i 11 uger

Nå men hvordan finder man sin Lokale fødevare -region ?
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 18:10

Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.nz> wrote:
> [...]
> indrømmmet jeg vil være ked at at undvære hende i 11 uger
>
> Nå men hvordan finder man sin Lokale fødevare -region ?

Hej Bo

Du skal henvende dig på Fødevareregion Øst i Ringsted (Jeg skrev det i
svar ang. dit spørgsmål om hundepas d.23/9.)

Helt ærligt. Tror du ikke, at du skal lade din mor passe vovsen medens
du tager afsted ? Det andet med blanketter, formularer osv. osv.
bliver da helt uoverskueligt. Det er da også synd for hunden al den
hurlumhej den skal igennem, og de 11 uger er gået inden du ved af det.

Prøv at opveje ulemper mod fordele. Jeg tror at ulemperne vil fylde
mest, hvis jeg skal være helt ærlig.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-06 22:15

On Fri, 29 Sep 2006 19:10:25 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Helt ærligt. Tror du ikke, at du skal lade din mor passe vovsen medens
>du tager afsted ?

jow det bliver løsningen og der har hun det fint men meningen var jo
hun skulle have noget sol

>Det andet med blanketter, formularer osv. osv.
>bliver da helt uoverskueligt. Det er da også synd for hunden al den
>hurlumhej den skal igennem,

Nå hun er bare med hvor jeg er ....så det er ikke det

> og de 11 uger er gået inden du ved af det.

jamen jeg har det sgu sådan lidt jeg er 40 år hunden bliver måske 10
år mere ... jeg er ikke gammel - men jeg kendete afligevel en 10 - 12
mennesker der døde i mellem 47 og 52 år og efter et noget turbulent
liv har jeg sat mig for at få det bedste ud af den tid jeg har tilbage
- hvilket nemt kunne være 50 år mere - men stadigt ...
hvor om alting er så kan jeg strangt taget dårligt undvære hende.

>Prøv at opveje ulemper mod fordele. Jeg tror at ulemperne vil fylde
>mest, hvis jeg skal være helt ærlig.

problemet er risikoen for at jeg ikke kan få hende ind i Danmark igen
eller hun skal i en lang og dyr karentæne- uagtet jeg kan få
dispensasion for blodprøven - men det er stadigt et måske som jeg ikke
tør gamble med - det er sådan set det der gør det - men jeg tager
afsted igen i begyndelsen af febuar også SKAL hun med .......

Puhh det gør også tingene lidt nemmer i Thailland da jeg skal finde et
hus eller en lejlighed hvis jeg vil bo der fra okt til maj og der skal
jeg finde ud af hvor det skal være - hvilket godt kan give en del
flytten rundt .... men det er jo med hund ligesom det angiveligt med
børn man finder ud af det som tingene kommer til.

Det er sært det er som hun kan mærke på mig der skal ske
et_eller_andet jeg ikke er tilfreds med hun viger ikke fra min side -
det er ligesom når jeg er syg og senge liggene ja bare med den snue
som alle for 1-2 gange om året - så ligger hun også 20 cm fra min
bryst kasse og holder øje med det hele - hele tiden - hvor hun
normalt bare ligger sig til at sove.

Fra : \"****- Nope - ****\~

Dato : 30-09-06 06:24

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> - hvilket nemt kunne være 50 år mere - men stadigt ...
> hvor om alting er så kan jeg strangt taget dårligt undvære hende.

Med det pille og alkoholmisbrug du har bliver du sgu næppe 41...

Fra : ulla

Dato : 29-09-06 18:50

Ja du må undskylde jeg svarer på det her.
Men har læst en hel del af jeres mail og hvad jeg har fået
ud af det så har du haft din hund med flere steder i udlandet så
må du da også være klar over det med en blodprøve, det tager ca; 1
halvt år inden alt er klart. Har selv fået en ny hvalp og er igang med
sprøjter og hun er først klar til at tage blodprøve sidst i dec. mån.
Efter hvad du har skrevet har du haft hund med de fleste steder i verden
så jeg kan ikke forstå du er uforstående med de regler der er.
Ja det var så lidt fra mig og efter hvad jeg kan forstå ser I ikke godt
på nye som kommer ind her og giver jer råd, men der er grænser for alt
hvad I skriver og nu får jeg nok på puklen, men alt hvad I skriver kan man
jo ikke helt tage oprigtigt, alle kan jo ikke være hundepsykologer.
KH ulla

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 19:08

ulla <egede@freeuk.com> wrote:
> [...]
> for alt hvad I skriver og nu får jeg nok på puklen, men alt hvad I
> skriver kan man jo ikke helt tage oprigtigt, alle kan jo ikke være

Hej Ulla.

Nu kender du så ikke Bo, så jeg vil helt afholde mig fra at diskutere
ham.

Der er vist ikke én her i gruppen der kunne finde på ikke at "se godt
på" nye skribenter, det er måske din mening, og den skal du så have
lov at ha'.

Der er hundejere her i gruppen som er meget vidende omkring hunde uden
at de påstår at være hundepsykologer. Man behøver vel heller ikke at
være psykolog for at give hinanden gode råd. Hundegruppen er en
debatgruppe hvor alle der har noget på hjertet er velkomne. Hvis man
er i tvivl så spørger man sin dyrlæge til råds, han er jo heller ikke
hundepsykolog, men kan godt give gode råd alligevel.

Der har i de sidste par dage været nogle uheldige elementer, der har
forsøgt at sabotere hundegruppen. Det er personer der er kendt på hele
use-net som det man kalder "trolls", jeg håber ikke, at det er deres
"syge" indlæg du har taget udgangspunkt i.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : ulla

Dato : 29-09-06 19:49

Nej dem har jeg slet ikke læst og jeg har da også
taget til mig meget af de gode råd der kommer her.
Det er også derfor jeg læser hvad I skriver, for meget
af det er meget godt, ja det meste af det.
Men når man bliver ved med at skrive at man har haft sin hund
med over alt i verden og så ikke kender reglerne fra land til land
som jo er en del forskellige så tænker man sit og at I andre svarer
på det. Nej jeg kender ikke Bo uden af det jeg har læst her og
det forundrer mig noget at læse alt hvad han skriver men der er
måske en forklaring på det ).
KH Ulla

Fra : Svante

Dato : 29-09-06 20:02

Hej Ulla.

Jeg kan bare ikke være mere enig med dig i. Jeg har også haft nogle store
spørgsmålstegn og kan i den grad ikke forstå at man i det mindste ikke ved
hvor man søger oplysninger når man "er vandt til at rejse rundt i verden".
I øvrigt er jeg helt enig med Tove også, selvom det ikke er de svar Bo beder
om - lad dog hunden blive hjemme. Det er absolut kun for menneskets egen
skyld og egoisme man gør dette. Vil man rejse meget syntes jeg ikke man bør
have dyr, med mindre man har forsvarlig og ordentlig pasning hjemme. Eller
også må man accepter at det at have dyr binder meget og så rejse lidt mindre
og blive hjemme hos dyret i de vante omgivelser hvor dyret nu engang
befinder sig bedst, uanset hvad vi mennesker ellers mener.

Svante

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-06 22:22

On Fri, 29 Sep 2006 21:02:09 +0200, "Svante" <perserbo@mail.tele.dk>
wrote:

> forstå at man i det mindste ikke ved
>hvor man søger oplysninger når man "er vandt til at rejse rundt i verden".

Æhmm nu ligger de fleste af mine rejser tilbage de store
ihvertilfælled fra perioden 1986 - 2000 og jeg fik hund i 01 hvor
rejserne har været beskedne primært europa hvor hun har været med

så 2xafriak 1xburma hvor hun har været hjemme da det kun var rejser a
4 ugers varighed.

Fra : \"****- Nope - ****\~

Dato : 30-09-06 06:36

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> rejserne har været beskedne primært europa hvor hun har været med
>
> så 2xafriak 1xburma hvor hun har været hjemme da det kun var rejser a

Det er sgu ikke helt smart, at du ikke kan huske dine lystløgner historier.

Ja så er du jo IGEN blevet taget i en af dine utallige løgne Bøø...

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 20:10

ulla <egede@freeuk.com> wrote:
> [...]
> på det. Nej jeg kender ikke Bo uden af det jeg har læst her og
> det forundrer mig noget at læse alt hvad han skriver men der er

Hej igen Ulla.

Ja, der er en endda meget god forklaring på det, men som sagt det er
ikke min opgave at uddybe det nærmere, ud over at der er en del
skribenter i mange grupper som ikke er så begejstrede for Bo, og det
udvirker så at hundegruppen skal "terroriseres". Det er det nærmeste
jeg kan komme.

Jeg håber da, at du vil skrive i gruppen en gang imellem og evt.
fortælle om din hund eller hunde hvis du har flere. Der kan også være
indlæg som er skrevet i en meget drilsk tone, men du finder hurtigt ud
af, at det kun er drilleri. Disse indlæg er oftest fyldt med
forskellige smileys som f. eks. denne ;) og jeg kan forsikre dig
for, at det kun er for sjov fordi disse skribenter har kendt hinanden
længe.

Som sagt tidligere, så er dette kun et debatforum hvor man udveksler
synspunkter, gode råd, erfaringer og lignende. Her er en masse søde og
rare mennesker, som kun vil hinandens bedste.

Med venlig hilsen og på "gensyn"

Tove :)

Fra : ulla

Dato : 29-09-06 20:38

Hej igen!

Jamen det er så ok men bliver jo lidt forbavset når man ser
at der besvares så tåbelige mails. Alle ved da at et hundepas
ikke bliver registreret noget sted uden ved dyrelægen og at
man ikke kan henvende sig noget andet sted og få besked om et
pas man ikke kan finde som han jo også har skrevet om.
Det er jo bare at henvende sig til sin dyrlæge og
få et nyt samt betale for det ).
Den ny hund jeg har fået er en dejlig sort cockerspaniel som snart bliver 5
mån.
og jeg er meget glad for hende.
KH Ulla

Fra : nana sørensen

Dato : 29-09-06 22:28

> [...]
> denne ;) og jeg kan forsikre dig for, at det kun er for sjov fordi disse

Jah... Man kender efterhånden hinanden og hvilken hund der hører til hvem.
det er lidt hyggeligt. Tyson og Angel har jeg hørt meget om... LOL Og
jeg bliver vist aldrig glemt for Peanut og hans nitter... *Phew*

Fra : Leyna

Dato : 29-09-06 22:34

On Fri, 29 Sep 2006 23:28:02 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Jah... Man kender efterhånden hinanden og hvilken hund der hører til hvem.
>det er lidt hyggeligt. Tyson og Angel har jeg hørt meget om... LOL Og
>jeg bliver vist aldrig glemt for Peanut og hans nitter... *Phew*

Glem nu ikke hyænekamelen!

Mine hunde har osse fået nitter. Dvs. Vaks fandt en eller anden måde
at pille dem af, så han har ingen mere, men Hans er en rigtig sej
"rockerhund"... ligeosm Peanut! *fnis*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-09-06 08:39

> [...]
> hvem. det er lidt hyggeligt. Tyson og Angel har jeg hørt meget
> om... LOL Og jeg bliver vist aldrig glemt for Peanut og hans

Man kan ikke læse for meget om Angel og Tyson
Men jeg håber at Ulla snart vænner sig af med at topposte

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 29-09-06 20:55

"ulla"skrev
> [...]
> på det. Nej jeg kender ikke Bo uden af det jeg har læst her og
> det forundrer mig noget at læse alt hvad han skriver men der er

Jeg kan ikke lade være med at smile. Du har fuldstændig ret
Personligt kender jeg heller ikke Bo udover fra usenet - primært gruppen
her. De fleste af os kender jo kun hinanden her fra gruppen.
Også jeg undrer mig ind i mellem og ofte undlader jeg at kommenterer
indlæggene fra den side.
Så velkommen i gruppen Ulla

- Winnie, der nærmest forventer, at Bo nu igen skælder ud, og repeterer
diverse usenet-regler, fordi vi ikke nøjes med, at svare på det han spørger
om

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 21:24

Winnie Schildknecht <winnie@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
>
> - Winnie, der nærmest forventer, at Bo nu igen skælder ud, og
> repeterer diverse usenet-regler, fordi vi ikke nøjes med, at svare

Jeg tror nu ikke, at han vil skælde ud det plejer han normalt ikke,
for han fik jo sådan set svar på det han spurgte om, og det bliver nok
til at hans mor passer vovsen *hvis* han overhovedet kommer afsted,
for det tillader jeg mig at tvivle på.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-06 22:28

On Fri, 29 Sep 2006 21:55:14 +0200, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>at Bo nu igen skælder ud, og repeterer
>diverse usenet-regler

Nahh der har været ballade nok pt - jeg kunne sikkert nok finde på
noget hvis jeg ville - som f.eks det er at skrive et indlæg hvor man
undre sig over at jeg ikke i forvejen kender svaret på et spørgsmål på
et spørgsmål jeg stiller - Thi da logik ville diktere for en hver med
en begavelse omrking lidt under midel og op efter - af sig selv ville
slutte at det ville være tåbeligt at spørge om noget man er klar over
og når det så er sagt så handler gruppen primært om hunde spørgsmål og
ikke div skribenters liv uden for dette forum.

men skide nu være med det ... jeg er maximalt stresset pt så alt hvad
der ikke lige er bydenes nødvendigt for at være.

Fra : \"****- Nope - ****\~

Dato : 30-09-06 06:40

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
>
> men skide nu være med det ... jeg er maximalt stresset pt så alt hvad
> der ikke lige er bydenes nødvendigt for at være.

Kan du så ikke få din papfar der er læge til at udskrive "lidt flere"
stesolid til dig Bøø???

Fra : \"****- Nope - ****\~

Dato : 30-09-06 06:31

ulla wrote:
> [...]
> på det. Nej jeg kender ikke Bo uden af det jeg har læst her og
> det forundrer mig noget at læse alt hvad han skriver men der er

Glem alt det Bø fortæller, han er lystløgner...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-06 22:18

On Fri, 29 Sep 2006 20:07:39 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

HI Tove

> Hvis man
>er i tvivl så spørger man sin dyrlæge til råds

jamen det undre mig netop af alle ting fordi jeg spurgte nemlig
dyrelægen om der var mere og det mente han ikke ...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-09-06 22:16

On Fri, 29 Sep 2006 19:50:01 +0200, "ulla" <egede@freeuk.com> wrote:

>Efter hvad du har skrevet har du haft hund med de fleste steder i verden

i europa andre regler

Fra : ulla

Dato : 29-09-06 22:37

Nej du der er også regler så har du taget din hund illegalt ind i
lænderne. Jeg selv er svensk og ved hvilke regler t.ex Sverige har,
de har læmpet lidt på dem de sidste år, men vaccination mod rabbies har
der været og også blodprøve skulle være taget. England har t.ex meget
flere regler end Sverige som er strengt
nok.
MVH Ulla

Fra : Winther

Dato : 30-09-06 16:40

"ulla" <egede@freeuk.com> skrev i en meddelelse

England har t.ex meget
> flere regler end Sverige som er strengt
> nok.
> MVH Ulla

Sverige og Norge har de samme regler nu, dvs de almindelige vaccinationer,
rabiesvaccinationen, antistoftesten og bændelormemiddel og underskrift på at
hunden er sund og rask når du er hos dyrlægen alligevel når hunden skal have
bændelormemidlet.

Fra : \"****- Nope - ****\~

Dato : 30-09-06 06:27

ulla wrote:
> [...]
> ud af det så har du haft din hund med flere steder i udlandet så
> må du da også være klar over det med en blodprøve, det tager ca; 1

Nu er Bø jo på lykkepiller og metadon, så det har han nok glemt...

Fra : \"****- Nope - ****\~

Dato : 30-09-06 06:21

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
>
> + hun først kan få taget blod prøven 10 dage efter jeg er landet
> så det med de 3 mdr går ikke thi da der er der kun 8-9 uger til jeg

skulle du ikke flytte derned for altid pillebøø???

> tænke tænke

drop det, der sker aligevel ikke noget med din skrumpehjerne...

> Puhh min mor kan tage hende - det var måske en ide

ha hun sender da lortet ned til rottefangeren...

> indrømmmet jeg vil være ked at at undvære hende i 11 uger

ja så er der jo ikke noget fisse til dig i 11 uger...

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/rotter.htm
http://www.123skadedyr.dk/content.asp?ID=147&pID=130
http://www.letsgetlost.dk/2006/09/20/rottef%C3%A6nger/