BettinaP og Thea
Fra : Hm

Dato : 29-09-06 17:33

Hej Bettina
Hvordan går det med din nye hund, som du var så sød at tage til dig?
Hilsen
Hanne

Fra : BettinaP

Dato : 03-10-06 09:55

"Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote in message
> Hej Bettina
> Hvordan går det med din nye hund, som du var så sød at tage til dig?
> Hilsen
> Hanne

hey
det går ganske forrygende. Hun er stadig temmelig uopdragen, men der små
bitte sejre hver dag
F.eks igår da thea, mocka og jeg kørte i bilen fra københavn til Helsinge
...og thea kom ikke med en eneste lyd hele vejen. STORT. Indtil nu har det
været med fuld skrue på lyden og det bliver man ærlig talt temmelig døv af.
Og hun blev bagi bilen hele vejen! endnu en stor ting.

Forleden var der sat en skål pølser til optøning ovenpå køleskabet.
På en eller anden måde lykkedes det (formentlig thea) at få den væltet ned
mens jeg lige var i netto et kort øjeblik. (vil bare sige at hun altså havde
prøvet flere timer uden held, derfor turde jeg godt gå fra dem....det skulle
jeg så ikke ha konkluderet)
Jeg er sikker på det ville ha resulteret i stor slåskamp for 2 måneder
siden, hvis der havde ligget masser af pølser spredt ud i et forholdsvis
lille rum uden mulighed for at komme væk.
Men da jeg kom hjem var der to tilfredse hunde og et meget til-slikket gulv.
tsktsk

Hun trækker stadig heeelt vildt i snoren, især hvis der kommer en anden hund
forbi eller der er en hund i en have vi passerer.
Jeg har overvejet om min ryg har tålmodigheden til at få lært hende at
slappe af, eller jeg skal investere i en af de der seler i stedet for
halsbånd. Hun stresser vildt op, og er længe om at falde ned igen. Og lille
mig har temmelig svært ved at holde hende, men det er da heldigvis ikke gået
galt endnu.
(men hvor jeg bare synes det er ufedt at være en af dem, hvis hund "går
amok" når den ser en anden hund, selvom jeg ved hvorfor og at det skyldes
iver, ikke agressivitet)

Nogen bud på om de hersens seler er gode til at undgå en trækkende hund?

De to tøser har rigtig meget glæde af hinanden. Der er indført morgenleg og
frokostleg, og det er Mocka der tager initiativet de fleste gange. Dejligt
at se hun er blevet lidt yngre. De ligger og sover nærmest ovenpå hinanden
og hygger sig tilsyneladende rigtig dejligt.

Det bedste i verden ifølge Thea er, at løbe heeelt vildt hurtigt.
Desværre har det resulteret i et par uheldige episoder på vores gåture, da
hun liiiige skal hen til den løber der for at gi et vuf og løbe tilbage
igen----eventuelt tage en tur mere i samme stil.
*lad mig i den forbindelse give mine uforbeholdne undskyldning til løbere på
amager fælled hvis de er blevet forskrækkede*
Hun gør dem heldigvis ikke noget og underligt nok er det kun 1 ud af 5 gange
hun gør det, men det er så også 1 gang for meget i min bog.
Det er jo forståeligt nok, at mange har lidt svært ved at se det søde i en
legesyg dobermann der kommer med 120 km i timen efter dem eller imod dem.

Der er med andre ord mange dejlige oplevelser og meget lang vej at træne
endnu. Nu nærmer tiden sig for hendes løbetid, så jeg er spændt på hvordan
det kommer til at påvirke husfreden.

BettinaP

Fra : Hm

Dato : 03-10-06 16:38

> hey
> det går ganske forrygende. Hun er stadig temmelig uopdragen, men der små
> bitte sejre hver dag
Hej Bettina
Det er rigtig godt at høre, jeg er fuld af beundring over din mod/indsats,
Det med en sele har jeg ikke så meget tiltro/forstand på om det har nogen
større effekt, når hunden trækker så meget, men en Halti-grime har jeg set
rigtig gode resultater med, men husk at den skal bruges rigtig med en snor
både i det alm. halsbånd og en i grimen. Men der er nok mange andre der har
andre forslag.
Hilsen
Hanne