Sjove oplevelser og links !
Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 18:52

Hej allesammen.

Da Siri efterlyste lidt "sjov i gaden", kom Hanne på den geniale ide
at oprette en tråd om dette emne. Jeg synes i hvert fald, at det er en
glimrende opfordring, og lægger ud med en lille sød kattefilm:

http://www.metacafe.com/watch/143043/funny_cats_4/

Den havde jeg ikke selv set før. God fornøjelse allesammen.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-09-06 19:06

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> [...]
> at oprette en tråd om dette emne. Jeg synes i hvert fald, at det er en
> glimrende opfordring, og lægger ud med en lille sød kattefilm:

Da jeg så ovenstående fald jeg lige over denne her. Det er godt nok en
hund og en pige, men jeg skreg af grin.

http://www.metacafe.com/watch/167108/doggy_style/

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-09-06 19:06

> [...]
>
> http://www.metacafe.com/watch/143043/funny_cats_4/
>

> Den havde jeg ikke selv set før. God fornøjelse allesammen.

hej Tove
Tak for linket, den havde jeg heller ikke set før. Jeg synes dog det var
lidt synd for siameserkillingerne, der var anbragt på et lodret vægtæppe.
Hilsen Vibeke, der lige nu selv har 7 siameserkillinger på 9 uger, suk!

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 20:15

Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> det var lidt synd for siameserkillingerne, der var anbragt på et
> lodret vægtæppe. Hilsen Vibeke, der lige nu selv har 7

Tror du virkelig at de var anbragt ? I så fald var det da synd for de
dejlige små fyre, der er desværre ikke grænser for menneskets
uforstand en gang imellem. Jeg vil dog helst tro ,at de var kommet
derop med egne kløer.

Til lykke med dine egne små Siamesere. Jeg har altid været så
fascineret af Siamesere med deres smukke masker og blå øjne. En helt
igennem smuk race. Kunne vi måske få lov til at se nogle billeder af
dem, please ?

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-06 15:42

> [...]
> fascineret af Siamesere med deres smukke masker og blå øjne. En helt
> igennem smuk race. Kunne vi måske få lov til at se nogle billeder af

Hej Tove
Ja, desværre er jeg ret sikker på at de er sat derop, der er ingen killinger
på den alder, der vil kravle op ad en lodret væg, og i øvrigt kan man også
se hvor hjælpeløst de sidder, de aner ikke om de skal op eller ned.
Mine skønne unger kan du se på min hjemmeside)
www.battlefields.dk
Hilsen Vibeke

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 16:24

> [...]
> de skal op eller ned.
> Mine skønne unger kan du se på min hjemmeside)

Øv øv, man må græmmes over hvad der bliver gjort for at få en film "i
kassen". De har selvfølgelig ikke lidt i den forstand, men været meget
bange, og det er lige så slemt.

Tusind tak for synet af de små (og store). Det kribler i fingrene for
at få lov at kæle dem. De er simpelthen *så* skønne. Du/I må være
meget stolte og at have så smukke misser.
De ryger lige ind i mit private album (kun på min egen pc) hvis du da
ikke har noget imod det. Jeg samler på gruppens katte, men det har jeg
vist sagt før. :)

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-06 16:34

> [...]
> De ryger lige ind i mit private album (kun på min egen pc) hvis du da
> ikke har noget imod det. Jeg samler på gruppens katte, men det har jeg

Hej Tove
Jeg tror egentlig ikke de har været særlig bange, kender jeg
siameserkillinger ret så har de såmænd bare undret sig over hvad de mon
skulle derop efter
Tak for de pæne ord om vores killinger, vi er skam også meget stolte af dem
(det er missemor også), de skal på udstilling som kuld d. 21/10 i
Middelfart, så det bliver spændende.
Sæt du dem bare i dit album
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 17:01

Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:
..
> Sæt du dem bare i dit album
> Hilsen Vibeke
> www.battlefields.dk

Tusind tak. Jeg går i gang med det samme, og pøj pøj med
udstillingen - håber I får en præmie.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-06 17:29

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse > Tusind
tak. Jeg går i gang med det samme, og pøj pøj med
> udstillingen - håber I får en præmie.
>
> Venlig hilsen
>
> Tove :)

Hej
Tak skal du have, faktisk kan vi være heldige at få flere præmier. Jeg skal
nemlig have tre af killingerne bedømt foruden kuldet
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 29-09-06 16:54

"Battlefield´s"
..
> Mine skønne unger kan du se på min hjemmeside)
> www.battlefields.dk
> Hilsen Vibeke

Hvor er de dog (s)kønne. Jeg er helt og aldeles forelsket i "Sparrowhawk".
Undskyld mig, men det der lidt bøvede udtryk, appelerer voldsomt til mit
kattehjerte

- Winnie

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-06 17:27

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Undskyld mig, men det der lidt bøvede udtryk, appelerer voldsomt til mit

Hej Winnie
Tak for de pæne ord, det bøvede udtryk skyldes vist mere en ikke særlig
professionel fotograf (læs: mig). Faktisk er han slet ikke særlig bøvet
eller dum, tværtimod fører han ofte an når der skal opdages nye ting eller
steder .
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 29-09-06 19:04

"Battlefield´s" skrev i

> [...]
> eller dum, tværtimod fører han ofte an når der skal opdages nye ting eller

Tag mig det endelig ikke ilde op - jeg har en svaghed for store
personligheder Selv har jeg bl.a. en kæmpe hankat - Ib Fister - der er
ret så bøvet og ham forguder jeg

Held og lykke med de små

- Winnie

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-06 19:12

> Tag mig det endelig ikke ilde op - jeg har en svaghed for store
> personligheder Selv har jeg bl.a. en kæmpe hankat - Ib Fister - der er
> [...]

Hej
Nej nej, jeg tager det skam ikke på den måde .-))
Vi havde selv en kat engang, han var bestemt ikke noget lys, han præsterede
at gå hen ad køkkenbordet lige indtil der ikke var mere bord, så faldt han
ned, lige ned i hundenes vandskål )
Men lige den her lille fyr er altså ikke helt som han ser ud, jeg håber han
finder et godt hjem en dag ).
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Denise

Dato : 29-09-06 20:22

Battlefield´s wrote:
> Vi havde selv en kat engang, han var bestemt ikke noget lys, han
> præsterede at gå hen ad køkkenbordet lige indtil der ikke var mere
> bord, så faldt han ned, lige ned i hundenes vandskål )

ROTFLMAO

--
Hilsen Denise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-09-06 20:19

Den er egentlig ikke noget særligt, heller ikke morsom, og alligevel
sidder jeg tilbage og tænker ... jo den er netop "noget helt særligt".
Der er så mange små ting i den, som fik mig til at smile, nok også
andre, som har kattene på så tæt hold.

Den hedder "The Private Life of a Cat" fra 1944
Den er sort/hvid og uden lyd, og varer hele 22 min.
.... og jeg blev bare nød til at se den til ende.

GOD FORNØJELSE til jer som har lyst at kikke med ...
http://www.jonhs.net/freemovies/private_life_of_a_cat.htm

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 21:46

Hanne Engermann <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote:
> [...]
> særligt". Der er så mange små ting i den, som fik mig til at smile,
> nok også andre, som har kattene på så tæt hold.

Ikke noget særligt ??

Jeg var bjergtaget til sidste minut. Det kan man da kalde et harmonisk
familieliv. Far, mor og børn når det er bedst.

Tusind tak for linket, Hanne. Jeg nød det i fulde drag.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 28-09-06 21:53

Syntes jeg ville dele en sjov (ikke sikkert min kat syntes det)
oplevelse med jer.
Kender i det der hårfjerningsmiddel som er noget være giftigt stads? Man
smører det på benene, lader det sidde i 5-10 min og så skyller men og
hårene er pist væk.
Nå men det brugte jeg i en periode.
En dag hvor jeg havde kommet det på benene og stod ved spejlet og
ordnede ansigtet, kom min kat Prop og som vanligt gned sig op af mine
ben. Hun var helt smut ind i hårfjerningsmiddel og tonsede ind under
sengen. Mig i hælene på hende, mens jeg for mit indre blik så Prop være
skaldet på den ene side af kroppen, når først midlet havde haft sin
virkning. Men jeg fik heldigvis fat i hende forholdsvis hurtigt og hun
kom direkte i bad. Godt med sæbe på og efterfølgende så jeg til min
store lettelse at alle hår stadig sad hvor de skulle. Jeg fik ringede
til dyrlægen, da jeg vidste hun var begyndt at slikke sig umiddelbart
efter hun var smurt ind. De sagde jeg selvfølgelig skulle være obs og så
give hende lidt mælk.Idag fjerner jeg hårene på benene manuelt, ikke
mere giftigt stads, men jeg griner nu stadig lidt når jeg genser billede
for mit indre.

Med venlig hilsen
Charlotte Hvejsel
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-09-06 22:14

Jo, jeg kan levende forestille mig, både dig med indsmurte ben på vej
ind under sengen, og katten, hvis du ikke havde fået fat i den, og
midlet nåede at virke.
Jeg grinede højt

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-09-06 22:13

Charlotte Hvejsel skrev:
> Syntes jeg ville dele en sjov (ikke sikkert min kat syntes det)
> oplevelse med jer.

<klip>

Jeg brugte (bemærk datiden) den samme slags hårfjerning. Og for at undgå
en situation, som ligner din, lukkede jeg døren til badeværelset så længe.
Og ti-femten minutter er LÆNGE at stå på et lille badeværelse med en
frustreret kat udenfor, der stikker en pote ind under døren hvert andet
øjeblik, mens hun RÅVER op om, hva "#¤!¤ det er man har gang i uden hende!

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 09:59

Charlotte Hvejsel <hvejselKATTE@BAKKEvapnet.dk> wrote:

>Idag fjerner jeg hårene på benene manuelt, ikke mere giftigt stads,
>men
> jeg griner nu stadig lidt når jeg genser billede for mit indre.

Puha for et rædselsscenarie. Ser det hele for mig. Godt du er
stoppet med Veet, det var farligt for dig også iflg. alle de
skriverier der har været i dagspressen.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : helena

Dato : 29-09-06 09:37

> [...]
>
> http://www.metacafe.com/watch/143043/funny_cats_4/
>

> Den havde jeg ikke selv set før. God fornøjelse allesammen.

Lån denne bog på biblioteket og skrig af grin, den er virkelig sjov: Doreen
Tovey: "katte i huset" handler om et par siameserkatte på landet i england
i 50´ erne.

Helena

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-09-06 10:21

> Lån denne bog på biblioteket og skrig af grin, den er virkelig sjov:
Doreen
> Tovey:
>
> Helena

Jeg har selv bogen, og den kan læses igen og igen!
Kan varmt anbefales til alle, der holder af katte - og selvfølgelig især
til siameserejere.

Fra : Morten Larsen

Dato : 29-09-06 14:37

On Fri, 29 Sep 2006 10:37:00 +0200, "helena" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>Tovey: "katte i huset" handler om et par siameserkatte på landet i england

Det kan jeg skrive under på. Den er aldeles forrrygende og
dokumentation for, at når katte flytter ind, bliver mennesket den
lille.

vh Morten
kattetyende, som netop nu nedstirres af udhungret pelsdyr...

Fra : Svante

Dato : 02-10-06 19:09

Sjovt i nævner denne bog, den har jeg tit tænkt på fordi jeg har læst den
for rigtig mange år siden og husker den var usigelig morsom, men har ikke
kunnet huske hvad den hedder. Det er nu noteret og en tur forbi biblioteket
kommer jeg i nærmeste fremtid.

Svante

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-06 11:43

Svante <perserbo@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> morsom, men har ikke kunnet huske hvad den hedder. Det er nu
> noteret og en tur forbi biblioteket kommer jeg i nærmeste fremtid.

Jeg har ledt med lys og lygte på nettet efter bogen.

Den er 40 år gammel, og ikke så nem at få fat i. D.v.s. der er et sted
man kan købe den, men på engelsk. Jeg har ingen problemer med engelsk,
men vil dog helst have den på dansk. Den koster under 100,- kr.

Jeg har søgt på vore lokale biblioteker Tornved (i Jyderup) og
Kalundborg, men det ser ikke ud til at de har den, så om ikke andet må
jeg prøve at se om den kan fås antikvarisk. De har den på Stevns
bibliotek. Jeg har dog ikke lyst til den lange køretur (den skal jo
også afleveres igen). Jeg søger videre og ser hvad det fører til.

Venlig hilsen

Tove

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-10-06 14:55

Tove Krieger skrev:

> [...]
> bibliotek. Jeg har dog ikke lyst til den lange køretur (den skal jo også
> afleveres igen). Jeg søger videre og ser hvad det fører til.

Hej Tove,
Du bestiller simpelthen bogen via www.bibliotek.dk til afhentning på dit
lokale bibliotek. Det koster ikke en klink - især ikke, hvis du også
opgiver din emailadresse og kan få mail om, hvornår bogen er hjemme.
Mit søde bibliotek på Frederiksberg sender desuden remindere ud, når det
er ved at være afleveringstid...
Men hvis du absolut VIL køre efter et bibliotek, der har bogen, i stedet
for at vente på, dit eget bibliotek får den hjem, har de den altså også
i Tølløse

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-06 15:01

Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> wrote:

> [...]
> Men hvis du absolut VIL køre efter et bibliotek, der har bogen, i
> stedet for at vente på, dit eget bibliotek får den hjem, har de den

Lækkert Dikte !!!! Jeg prøver med det samme. Tak for rådet.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-10-06 17:59

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Lækkert Dikte !!!! Jeg prøver med det samme. Tak for rådet.

Jeg var idag på biblioteket i Jyderup. Måtte tilmelde mig, da det er
nogle år siden jeg sidst har lånt. De vil få den hjem og maile mig én
af dagene når den kommer. Det er søreme' smart må jeg sige. Jeg glæder
mig meget til at læse den.

Den engelske titel er "Cats in the Belfrey".

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-06 12:09

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
> Hej allesammen.

Min allerførste kat Jivser var noget af det sjoveste (og frækkeste),
men skrupdejlig.

Jeg var i gang med aftensmaden, en sammenkogt ret hvor der skulle
pølser i. Da jeg skulle bruge pølserne var de væk. Pludselig så jeg en
"perlerække" af pølser danse henad gulvet. Katten var ikke at se. Han
var i entreen og forsøgte at manøvrere fangsten gennem døren, men da
han opdagede at de hængte sammen, troede han nok, at de forfulgte ham,
og slap omgående. Jeg fandt ham senere under sofaen, hvor han lå og
kiggede skrækslagen mod døren. Sæt nu de fordømte pølser blev ved med
at rende efter ham.

Vi fik vores aftensmad, men med et nyt hold pølser. Hele familien kan
stadigvæk more sig over det, selvom det er over 25 år siden.

Venlig hilsen

Tove

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-10-06 11:36

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
> Hej allesammen.

En lille flashfilm mere. Det er vist en modig (og sulten) lille hund.

http://www.grineflip.dk/film/hundogkat/

Venlig hilsen

Tove

Fra : Siri

Dato : 07-10-06 15:11

> [...]
> http://www.metacafe.com/watch/143043/funny_cats_4/
> Den havde jeg ikke selv set før. God fornøjelse allesammen.

Herligt med en god samling at trække på, når man trængs til en griner....
Fik jeg nogensinde postet dette link af sted
http://www.karawynn.net/mishacat/toilet.html
Og er det bare mig, der synes, at det er ren galskab og tangerer (ja
måske mere end det) dyremishandling... Folk er ikke rigtig kloge - eller
er det bare et virkelig godt trick til både underholdning og gavn for
både kat og 'slave'?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 13-10-06 15:27

Kender I mon allesammen denne her?

http://kalf-larsen.dk/kattenyt/default.asp?variabel=forside

Især historierne om katten Emily er fuldstændig vidunderlige - man
'ormer sig i afdelinger på gulvet af grin' - som en gammel ven sagde det

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-10-06 17:49

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
> [...]
>
> Især historierne om katten Emily er fuldstændig vidunderlige - man
> 'ormer sig i afdelinger på gulvet af grin' - som en gammel ven

LOL Jeg kendte den i hvert fald ikke. Hun er godt nok en skæg og
skøn mis hende Emily.

--
Venlig hilsen

Tove som har bestilt "Katte i huset" på det lokale bibliotek.
Den skal bestilles hjem til mig, men jeg glæder mig altså sådan til at
læse den.

Fra : Denise

Dato : 13-10-06 20:32

Siri wrote:
> [...]
>
> Især historierne om katten Emily er fuldstændig vidunderlige - man
> 'ormer sig i afdelinger på gulvet af grin' - som en gammel ven sagde

Tak fordi du mindede mig om det, jeg havde helt glemt Ruth fra Jubii Nyt.
Jeg abonnerede på det i sin tid i Jubii og læste alle historierne om den
mølædte hun havde dengang. Og jeg havde faltisk glemt at hun fortsatte på
nettet, så tak for det

--
Hilsen Denise