K: Isocort (haster)
Fra : JH

Dato : 28-09-06 16:42

Er ved at løbe tør og mangler nu desperat mindst 24 stks.
Nogle som kan undvære? (god pris gives)

JH

Fra : Maia Bak

Dato : 28-09-06 17:02

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Er ved at løbe tør og mangler nu desperat mindst 24 stks.
> Nogle som kan undvære? (god pris gives)

Lige præcis med Isocort vil det bedste være omgående at konsultere en læge -
evt. via vagtlæge fået udskrevet recept på medicinen.
Medicinen kræver lægefaglig bistand og jeg kan ikke anbefale dig at skaffe
medicinen igennem private - dette kan være en farlig omgang - så mit bedste
råd er: ring til en læge omgående.

/Maia

Fra : JH

Dato : 28-09-06 17:06

> [...]
> Medicinen kræver lægefaglig bistand og jeg kan ikke anbefale dig at skaffe
> medicinen igennem private - dette kan være en farlig omgang - så mit

Vil desværre hjælpe noget da all de læger jeg har været til gennem de sidste
5 år ikke kender til begrebet "adrenal fatigue". Derfor selvbehandling, men
sidste forsendelse er ikke nået planmæssigt frem...

JH

Fra : JH

Dato : 28-09-06 17:07

> Vil desværre hjælpe noget

Ups, der manglede lige et "ikke" i ovenstående sætning.

JH

Fra : Maia Bak

Dato : 28-09-06 17:47

> Ups, der manglede lige et "ikke" i ovenstående sætning.
>
> JH

Kære JH
OK - forståeligt nok , men alligevel - det kan være fatalt at selvmedicinere
med netop sådanne præparater- på den anden side - hvis de hjælper dig,- så
er det jo egentlig op til én selv.
Jeg kan anbefale dig kontakt til Hans Jørgen Abildgaard i Vordingborg (han
har også praksis på Frederiksberg) - han er uddannet alm. læge, men har i
mange år hjulpet folk med homøopati og anden "naturlig" behandlingsmetode -
det er et forsøg værd - så sætter du ikke livet på spil ved at
selvmedicinere....

Håber du finder en løsning.

//Maia

Fra : helena

Dato : 29-09-06 16:45

"Maia Bak" <fornavnefternavn@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjælper dig,- så er det jo egentlig op til én selv.
> Jeg kan anbefale dig kontakt til Hans Jørgen Abildgaard i Vordingborg (han

Ups - ham må jeg have jeg flytter snart til frederiksberg. Hvor holder han
til på Fr. ?

Helena

Fra : xxx

Dato : 01-10-06 22:28

> [...]
> har også praksis på Frederiksberg) - han er uddannet alm. læge, men har i

Jeg tror nu det er LIGE SÅ FATALT at gå til en læge der helbreder med
homøopati

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-10-06 07:24

> Jeg tror nu det er LIGE SÅ FATALT at gå til en læge der helbreder med
> homøopati

Helbreder og homøopati i samme sætning?

Mvh Maria

Fra : Maia Bak

Dato : 29-10-06 16:08

> Helbreder og homøopati i samme sætning?
>
> Mvh Maria

Øhhhh.....jeg skrev HJULPET med homøopati???

/Maia

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-06 17:59

Den 29-10-06 16.07 skrev Maia Bak følgende:

> Øhhhh.....jeg skrev HJULPET med homøopati???

Maria svarede ikke på dit indlæg, men derimod på xxx' indlæg. Hvis du er
utilfreds med xxx' indlæg, burde du svare på hans/hendes indlæg. Især
fordi du tilsyneladende er enig med Maria - at homøopati ikke helbreder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Dos: Lynhurtigt og brugervenligt styresystem...

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-10-06 10:07

xxx wrote:
> Jeg tror nu det er LIGE SÅ FATALT at gå til en læge der helbreder med
> homøopati

Der er *ingen* der helbrder med homøopati, hverken "læger" eller andre.

FUT < news:dk.videnskab.sundhed >.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-09-06 17:20

> [...]
> men
> sidste forsendelse er ikke nået planmæssigt frem...

Hvad er det? Har søgt på Google, men kan ikke engelsk nok.

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-10-06 10:10

Maria Frederiksen wrote:
> Hvad er det? Har søgt på Google, men kan ikke engelsk nok.

"Fatigue" betyder udmattelse", "adrenal" må have noget at gøre med
adrenalin.

Jeg har skimmet starten af artiklen om emnet i det engelske Wikipedia,
og det lader til at hypotesen er at adrenalinkirtlerne ved vedvarende
stress kan blive overbelastet, sådan at de ophører med at fungere optimalt.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 28-09-06 17:03

JH skrev:
> Er ved at løbe tør og mangler nu desperat mindst 24 stks.
> Nogle som kan undvære? (god pris gives)
>
> JH

Er det lovligt? .. binyrebarkhormoner er såvidt jeg ved receptpligtige i DK?

Jesper

Fra : ks

Dato : 30-09-06 18:57

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Er ved at løbe tør og mangler nu desperat mindst 24 stks.
> Nogle som kan undvære? (god pris gives)
>
> JH

hvad bruges det til, siden det er så vigtigt ASAP`????

mvh
Kenneth

Fra : Stine H

Dato : 01-10-06 20:29

"ks" <kenned@FJERNSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse

> "JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> hvad bruges det til, siden det er så vigtigt ASAP`????

Se her: http://stresserogsaaenfysisksygdom.blogspot.com/

Det kaldes også binyretræthed, og kan tilsyneladende måles i en spytprøve.

Stine

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-10-06 21:35

Stine H wrote:

> Se her: http://stresserogsaaenfysisksygdom.blogspot.com/
>
> Det kaldes også binyretræthed, og kan tilsyneladende måles i en
> spytprøve.

Det normale er faktisk at man måler det i blodprøver, èn før og èn man tager
et par timer efter, at man indgiver et stof det stimulerer binyrebarkes
kortisolproduktion.

Det problematiske i selvbehandling på dette område, er at man vil opleve en
forbedring når man indtager bintyrebarkhormonprodukter, UANSET om man lider
af binyretræthed eller ej!

Ligeledes vil behandling over tid medføre at man får binyretræthed, uanset
om man havde det tidligere eller ej.

Binyrebarkhormon absolut ikke noget man ønsker at være afhængig af resten af
livet, men det kan nemt blive følgen af behandlingen.

Addisons sygdom er en anerkendt sygdom, hvor binyrebarken slet ikke
producere kortisol.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian Olesen

Dato : 02-10-06 15:51

> [...]
> en
> forbedring når man indtager bintyrebarkhormonprodukter, UANSET om man

Men jeg kan i hvert fald godt nikke genkendende til nogle af de symptomer
han nævner. Især den med, at kroppens heling foregår dårligt og at man sover
dårligt om natten.
Der burde virkelig snart komme nogle metoder til at analysere hormonerne i
kroppen noget bedre.
Man må som det næste så spørge sig selv, hvorfor binyrerne udtrættes i
første omgang.

> Ligeledes vil behandling over tid medføre at man får binyretræthed, uanset
> om man havde det tidligere eller ej.

Ja det lyder jo bestemt ikke rart.

> Binyrebarkhormon absolut ikke noget man ønsker at være afhængig af resten
> af
> livet, men det kan nemt blive følgen af behandlingen.

Ja har personligt set en del hunde dø af det, så takker gerne nej.

> Addisons sygdom er en anerkendt sygdom, hvor binyrebarken slet ikke
> producere kortisol.

Ok og den slags mennesker har selvfølgelig behov for hjælp via et
hormonpræperat?

Mvh. Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-10-06 22:58

Brian Olesen wrote:

> [...]
> dårligt og at man sover dårligt om natten.
> Der burde virkelig snart komme nogle metoder til at analysere

Jo men for binyrenes kortisolproduktion findes målemetoderne altså den dag i
dag.

> Man må som det næste så spørge sig selv, hvorfor binyrerne udtrættes i
> første omgang.

Godt spørgsmål, men man ved ihvertfald at binyrene nemt kan "gå i stå" når
og ofte efter man behandler med binyrebarkhormon.

> Ja har personligt set en del hunde dø af det, så takker gerne nej.

En del hunde?

> Ok og den slags mennesker har selvfølgelig behov for hjælp via et
> hormonpræperat?

Jeps, og de får de fordi det faktisk kan måles at de mangler det.

Så vil du have afklaring er det op til lægen, det kan som sagt måles.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-10-06 13:40

> Jo men for binyrenes kortisolproduktion findes målemetoderne altså den dag
> dag.

Ja det kan jeg jo så forstå, men spydt metoden er så åbenbart mere
nøjagtig -

> Godt spørgsmål, men man ved ihvertfald at binyrene nemt kan "gå i stå" når
> og ofte efter man behandler med binyrebarkhormon.

> En del hunde?

Ja dyrlægerne fylder gerne hunde med allergi / kløe med binyrebarkhormon.

> Jeps, og de får de fordi det faktisk kan måles at de mangler det.
>
> Så vil du have afklaring er det op til lægen, det kan som sagt måles.

Ja men åbenbart kun i meget alvorlige tilfælde -

Mvh. Brian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-10-06 16:20

> Ja dyrlægerne fylder gerne hunde med allergi / kløe med binyrebarkhormon.

Og lægerne giver det til mennesker af samme årsag

Mvh Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 13-10-06 10:59

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote in message

> Ja det kan jeg jo så forstå, men spydt metoden er så åbenbart mere
> nøjagtig -

Det er ufysiologisk at måle cortisol i spyt i og med, at det er
koncentrationen i blodet, der er interessant - det er her hormonet udøver
sin biologiske aktivitet. Hermed ikke sagt, at der ikke er en korrelation
mellem plasmakoncentrationen og koncentrationen i spyt, men mere sensitiv
end en plasma-cortisol måling, det er spyt-målingen altså ikke - det er
noget lodret sludder.

> Ja men åbenbart kun i meget alvorlige tilfælde -

Koncentrationen kan måles, hvadenten det er alvorligt eller ikke
alvorligt...

- Mikkel

FUT: dk.videnskab.sundhed
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
Web: http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : ks

Dato : 02-10-06 06:35

takker....

mvh
Kenneth

Fra : ThomasB

Dato : 16-10-06 00:34

"JH" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Er ved at løbe tør og mangler nu desperat mindst 24 stks.
> Nogle som kan undvære? (god pris gives)

Når du engang ligger for tidligt på dit dødsleje, har du så tænkt dig at
give din "sygdom" skylden, eller dit Isocort-misbrug skylden?