hjælp! vores kat tisser alle vegne
Fra : martin

Dato : 28-09-06 15:57

hvad kan problemet være ?

vi har været ved dyrlæge tak !! 800 kr for 15 min,men så fik vi også en
sprøjte "feliway" eller hvad der hedder med,den har IKKE
blærebetændelse......sagde han !?

min kæreste har tænkt på om det måske kan være løbetiden der spiller ind
eller lign ?

det er 1 hunkat,vi har 2 stk,en på ca. 5år og en på ca. 1år,det er hende på
1år der er problemet,

indtil i går var det kun i afkroge osv den gjorde det,men så kom turen til
dynen,(hvor hun selv sover ?!!? troede ikke en kat gjorde det hvor den
tilbragte tid ?)

2 af gangene er det blevet opdaget i akten,og det er som om hun legede
hankat (altså strintede(dog bagud og ikke letter ben :))

nogle gode forslag ?

den lille vil gerne lege med den store,men den store hvæser ofte af
hende,ville det hjælpe med sterelisering ?

Martin

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-09-06 17:45

Din kæreste er på rette spor!

En hunkat i løbetid, eller lige forinden, strinter ofte for at tiltrække
fertile hankatte. Og det kan man *ikke* sætte en bremse for, hverken ved
straf, Feliway eller noget andet, for hun gør kun det, hun er
"programmeret" til at gøre.

Samtidig kan det være en markering over for jeres anden kat, at hun gør
krav på førstepladsen.

Der er kun én udvej: Lad hende kastrere, hellere i går end i morgen.
Husk chipning eller øremærkning, også hvis hun er indekat.

PS: Har svaret dig før i dag, men svaret er åbenbart ikke kommet.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : martin

Dato : 28-09-06 20:13

> Der er kun én udvej: Lad hende kastrere, hellere i går end i morgen.
> Husk chipning eller øremærkning, også hvis hun er indekat.

ok,men det er også det vi har snakket om,og så er vi fri for at give
p-piller,det er jo ikke altid de er hjemme den dag :)

hvad koster en sådan operation på 2 hunkatte ?

Martin

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-09-06 20:28

> ok,men det er også det vi har snakket om,og så er vi fri for at give
> p-piller,det er jo ikke altid de er hjemme den dag :)
>
> hvad koster en sådan operation på 2 hunkatte ?
>
> Martin

Det er en rigtig god beslutning Martin

Hvad det koster er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, nok også af,
hvor i landet I bor. - Men undgå under alle omstændigheder
billigdyrlægen, Brett Hansen, også kaldt Doktor Død.

De fleste dyrlæger er flinke til at give "mængderabat", også at dele
regningen over et par gange. Husk også, at I på sigt sparer penge til
både p-piller og evt. senere operation, når kattene får
underlivsproblemer pga. p-pillerne. Altså er dette en éngangsudgift.
Fat røret og ring til de omkringliggende dyrlæger og forhør jer.

Du kan da også fortælle her, hvor I bor, og om der er nogen, der kan
anbefale en dyrlæge i nærheden.

Held og lykke!

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 20:30

martin <alf@bengt.jensen> wrote:

> ok,men det er også det vi har snakket om,og så er vi fri for at give
> p-piller,det er jo ikke altid de er hjemme den dag :)
>
> hvad koster en sådan operation på 2 hunkatte ?

P-piller er den værste løsning noget menneske kan byde deres hunkat.
Bivirkningerne er talløse, så kastration er den bedste måde. Godt I er
kommet til det resultat.

Prisen er som regel noget højere for hunkatte end for hankatte. Jeg
vil tro, at I som minimum skal af med et par tusind. Det er måske
muligt at få rabat på nr. 2 kat. Prøv at kontakte jeres dyrlæge i
morgen, for priserne varierer i de forskellige landsdele. På vores
dyrehospital er øremærkningen inkluderet i prisen, og hvis man selv
kan vælge hvor katten skal registreres, så er det altså gratis hos
Inges Kattehjem (Dansk-Katteregister), hos Det Danske Katteregister
skal man betale.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 07:56

"martin" <alf@bengt.jensen> skrev i en meddelelse news:451c1ea5$0$12674

> hvad koster en sådan operation på 2 hunkatte ?

Jeg vil skyde på mindst 12-1300 kr. pr. kat, men så kan i nok også få lidt
mængderabat.
Vi betalte 3700 kr. for 2 år siden for neutralisering af 3 hunkatte + 1
hankat incl. øremærkning på alle kattene.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : martin