FF: Vandret scrollbar mangler
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 15:02

Jeg sidder og kigger på en side, hvor man kan vælge at billedet
(matrikelkort) skal vises i megastørrelse. Desværre kan jeg ikke se det
hele, da der ingen vandret scrollbar er i Firefox-vinduet.

Jeg tror nok jeg selv har disablet det på et tidspunkt, men jeg kan ikke
hitte det sted i FF, hvor jeg kan slå det til og fra.

Hvis nogen absolut vil efterprøve problemet, er det Arealinfo på
GIS-serveren (www.viborgamt.dk > fakta > information på kort (GIS). Vælg
een eller anden søgeindgang så der kommer et luftfoto frem og klik på
ikonet ved siden af printerikonet oven over billedet. Vælg så stor en
størrelse, at det ikke kan være på skærmen, og straks har vi balladen.

Jeg skal bruge siden meget og vil derfor sætte stor pris på hurtig hjælp.
Og nej, løsningen med at vælge en mindre størrelse er uinteressant til mit
øjeblikkelige behov.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-06 19:11

Kurt Hansen skrev:

> Jeg sidder og kigger på en side, hvor man kan vælge at billedet
> (matrikelkort) skal vises i megastørrelse. Desværre kan jeg ikke se det
> hele, da der ingen vandret scrollbar er i Firefox-vinduet.

Det samme er tilfældet her. I Opera dukker den op.

> Jeg skal bruge siden meget og vil derfor sætte stor pris på hurtig hjælp.

Installér Opera som en ekstra browser, og brug den på siden.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 19:49

On Thu, 28 Sep 2006 20:11:16 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det samme er tilfældet her. I Opera dukker den op.

> Installér Opera som en ekstra browser, og brug den på siden.

Jeg har skam Opera, men jeg kommer aldrig længere end til søgeindgangen,
hvor jeg skal vælge om jeg vil bruge kommune, adresse, matrikel eller noget
andet som indgang. Boksen "Søgeindgang" forbliver tom, hvor der ellers
plejer at stå "(8) Væls søgeindgang...".

IE og FF virker fint og jeg har den nyeste Sun-Java-et-eller-andet, så hvad
pokker kan der mon være galt?

I IE har jeg bare det problem, at den pop-up hvor man skal vælge
kortstørrelse, bliver skudt ned. jeg har kigget i både IE's indstillinger
og min firewall (TDC sikkerhedspakke) om de er sat til at blokere pop-up's,
men jeg kan ikke se grunden til at IE ikke vil vise den.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Leonard

Dato : 28-09-06 20:01

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> wrote:

>I IE har jeg bare det problem, at den pop-up hvor man skal vælge
>kortstørrelse, bliver skudt ned.

Jeg forsøgte lige at få kortet vist i FF med IE-tab, som ofte kan vise
en dårlig kodet side, men her gik det helt galt, så jeg måtte
genstarte FF.
Desværre kan jeg ikke se en nem løsning.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-09-06 20:48

On Thu, 28 Sep 2006 21:00:35 +0200, Leonard
<usenet@leonard.dk.invalid> wrote:

> Jeg forsøgte lige at få kortet vist i FF med IE-tab, som ofte kan
> vise en dårlig kodet side

Hvis man kører IE Tab, kan man lige så godt køre IE. Faktisk *er* det
IE, der bare kører ... i en tab.

> men her gik det helt galt, så jeg måtte genstarte FF.

Ja, det sker nogle gange med IE Tab.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Leonard

Dato : 29-09-06 08:31

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvis man kører IE Tab, kan man lige så godt køre IE. Faktisk *er* det
>IE, der bare kører ... i en tab.

Ja, men på denne side var problemet at man ikke kunne komme derind med
IE og ikke kunne se det derinde med FF. Så kunne FF måske bruges til
at komme langt nok ind og så inde på kortet at skifte til IE, men den
gik altså ikke.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-06 20:41

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> andet som indgang. Boksen "Søgeindgang" forbliver tom, hvor der ellers
> plejer at stå "(8) Væls søgeindgang...".

Jeg prøvede lige at slå JavaScript og Java fra. Uden JS kommer
der slet ikke en søgeboks. Med JS og uden Java kommer søgeboksen,
men den er tom. Først med begge dele aktiveret får man adgang til
at vælge.

Du skal tjekke at Opera har registreret at du har Java. Jeg kan
ikke huske hvordan man gør det, men du skal i hvert falds tjkke
at det er aktiveret. Det kan du se og ændre via F12.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 22:42

On Thu, 28 Sep 2006 21:40:54 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> ikke huske hvordan man gør det, men du skal i hvert falds tjkke
> at det er aktiveret. Det kan du se og ændre via F12.

Begge dele er aktiveret (F12). Jeg kan heller ikke finde noget under
"Indstillinger" der har noget med registrering af Java at gøre.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Leonard

Dato : 28-09-06 19:27

> [...]

>Og nej, løsningen med at vælge en mindre størrelse er uinteressant til mit

Det sker også i min FF og jeg har ikke disablet noget.
Løsningen må være at købe en skærm der er stor nok til at vise den
opløsning du gerne vil se det i

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 19:52

On Thu, 28 Sep 2006 20:26:33 +0200, Leonard wrote:

> Det sker også i min FF og jeg har ikke disablet noget.
> Løsningen må være at købe en skærm der er stor nok til at vise den
> opløsning du gerne vil se det i

Jeg har nogle matrikelkort liggende på PC'en. De måler mange-tusinde gange
mange-tusinde pixels. Det ville da være lækkert at se dem i 1:1
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Leonard

Dato : 28-09-06 19:59

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle-dk> wrote:

>Jeg har nogle matrikelkort liggende på PC'en. De måler mange-tusinde gange
>mange-tusinde pixels. Det ville da være lækkert at se dem i 1:1

Er det ikke det kort jeg har liggende udenfor vinduet?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 22:18

On Thu, 28 Sep 2006 20:59:04 +0200, Leonard wrote:

> Er det ikke det kort jeg har liggende udenfor vinduet?

Jo, hvis du kigger ud i haven, står der "Matr. 23ab af Pladderballe By,
Væmmelse Sogn" med kæmpestore bogstaver i græsplænen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 08:34

On Thu, 28 Sep 2006 16:02:05 +0200, Kurt Hansen wrote:

> Jeg sidder og kigger på en side, hvor man kan vælge at billedet
> (matrikelkort) skal vises i megastørrelse. Desværre kan jeg ikke se det
> hele, da der ingen vandret scrollbar er i Firefox-vinduet.

Tak til alle der, i deres ansigts fodsved, har baxet med problemet.

Jeg faldt tilfældigvist over en side, hvor der faktisk fremkommer en
vandret scrollbar i Firefox
(http://www.detottekantedeforsamlingshus.dk/kalender/2008.htm), så årsagen
til mit problem er altså ikke, at jeg har disablet dette i browseren på en
eller anden måde. Blot til orientering; jeg *har* affundet mig med at jeg
ikke kan se kort og luftfots i megastørrelse på Viborg amts GIS-server
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen