Summa og Girokort
Fra : www.netink.dk

Dato : 28-09-06 14:12

Hejsa

Er det bare ig der er for dum til at få Summa til at ramme plet når
den skal udskrive girokort.

Jeg benytter de fakturaer hvorpå der forneden på A4 arket er "påsat"
et aflangt girokort..

Men printeren rammer helt ved siden af felterne - laver jeg girokortet
seperat i Word er der ingen problemer ??

Hvad går galt ?

--

Lars Engelhardt
www.netink.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 15:16

> [...]
> Men printeren rammer helt ved siden af felterne - laver jeg girokortet
> seperat i Word er der ingen problemer ??

Jeg skal ikke kunne sige om du er for dum, men jeg ved at Summa sagtens kan
bruges til at skrive girokort.
Prøv eventuelt at bruge det medfølgende fakturaskelet "Standardfaktura m.
girokort". Den virker.

Det kan evt. være indbindingsmargin på din printer.

--
mvh Karsten Madsen/AlsIT (Cert. SummaSummarum forhandler)
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapparat

Fra : www.netink.dk

Dato : 28-09-06 15:36

Hejsa

> [...]
>girokort". Den virker.
>
>Det kan evt. være indbindingsmargin på din printer.

Jeg har nu manuelt i "Fornulardesigner" flyttet felterne så de passer
- men nu er der et nyt problem

Alt virker perfekt bortset fra at beløbet på girokortet konstant står
til 0,00 - både på den store del og den lille del. Det mærkelige er
dog, at når jeg ser i formulardesigneren står beløbet rigtigt på
skrærmen, men det bliver til 0,00 ved udskrift - forfaldsdatoen kan
den godt finde ud af at hente ned til girokortet ????

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:18

> [...]
> skrærmen, men det bliver til 0,00 ved udskrift - forfaldsdatoen kan
> den godt finde ud af at hente ned til girokortet ????

Glem hvad der står i formulardesigneren, det er ikke sikkert at det er det
rigtige tal.
Hvilke(t) felt(er) bruger du til beløb ?

Du er også velkommen til at sende fds-filen til mig, så skal jeg checke
dig - ja, ja, ja - jeg skal nok gøre det gratis...... denne gang

km - snaffel-a - alsit i danmark

Fra : Kim Malmberg

Dato : 28-09-06 21:30

"www.netink.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog, at når jeg ser i formulardesigneren står beløbet rigtigt på
> skrærmen, men det bliver til 0,00 ved udskrift -

Find en debitor hvor saldoen ikke er i 0..... hjælper det ikke ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:48

> Find en debitor hvor saldoen ikke er i 0..... hjælper det ikke ?

Hvad ? Blander du nu dig, Kim
Men ja, der er vel noget om det......

/karsten

Fra : www.netink.dk

Dato : 29-09-06 14:29

Hejsa

>Find en debitor hvor saldoen ikke er i 0..... hjælper det ikke ?

Nej, for det er jo når jeg udskriver en faktura med tilhørende
girokort problemet kommer !

--

Lars Engelhardt
www.netink.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 15:00

> Nej, for det er jo når jeg udskriver en faktura med tilhørende
> girokort problemet kommer !

Hej

Blev sagen løst med en versionopdatering ?

/karsten

Fra : www.netink.dk

Dato : 29-09-06 15:52

Hejsa

>Blev sagen løst med en versionopdatering ?

Jep - o tak for hjælpen !

--

Lars Engelhardt
www.netink.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-09-06 17:50

Karsten Madsen skrev:

> [...]
> girokort". Den virker.
>
> Det kan evt. være indbindingsmargin på din printer.

Du var vist langt væk hjemmefra forleden, så en bil med www.alsit.dk
siden holde udenfor mit kontor i Århus, men da jeg kom tilbage var der
ikke lige nogen ved bilen, ville ellers lige have hilst på hvis det var dig.
Det er jo ikke så ofte man møder nogen herfra ude i den virkelige verden

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:14

> [...]
> dig.
> Det er jo ikke så ofte man møder nogen herfra ude i den virkelige verden

Bordeaux Fiat Marea, høj musik og solbriller - det er helt sikkert mig
Det er da rart at vide at de 1500,- til reklamer er givet godt ud
Jeg var i Århus i tirsdags. Jeg holdt nede ved havnen mellem 13.00 og ca
14.00 og i Guldsmedgade et kvarter før.

Men jeg er da af og til i Århus. Hvor har du kontor, da ?

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-09-06 21:23

Karsten Madsen skrev:

> [...]
> 14.00 og i Guldsmedgade et kvarter før.
>
> Men jeg er da af og til i Århus. Hvor har du kontor, da ?

Bingo, det var din fiat jeg så, ville bare ikke være bekendt at afsløre
at du kører fiat

Du holdt i Klostergade foran optikeren, lige på hjørnet ved føtex, jeg
har kontor 50 meter længere fremme i klostergade og var lige ovre og
hente frokost da jeg så bilen stå der.
Du var der ikke lige så jeg ville ikke stå og vente.

Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:47

> Bingo, det var din fiat jeg så, ville bare ikke være bekendt at afsløre at
> du kører fiat

Fiat - det er da det tætteste man kommer Ferrari under flere millioner
Det er jeg bestemt ikke flov over at køre i

> [...]
> frokost da jeg så bilen stå der.
> Du var der ikke lige så jeg ville ikke stå og vente.

Jeps, på parkering forbudt endda - lige ud for Skoringen (en kunde). Jeg var
inde at sætte nogle ting af i Skoringen, for så at snøvle ned på havnen. Jeg
har absolut ingen idé om hvordan man kommer op på Føtex' parkeringsdæk. Så
jeg holder altid nede på havnen (ved trinbrættet over for Katedralskolen)
når jeg er i Århus for at supportere Skoringen i Guldsmedgade og FeetMe på
Store Torv. Det er jo i gåafstand.

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-09-06 21:49

Karsten Madsen skrev:

> [...]
> når jeg er i Århus for at supportere Skoringen i Guldsmedgade og FeetMe på

Føtex i Guldsmedgade har heller ikke nogen parkeringsplads

Til gengæld ser jeg ofte parkeringsvagterne i Klostergade.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 22:01

> Føtex i Guldsmedgade har heller ikke nogen parkeringsplads

Fra 1. salen i Skoringen, kan jeg da se direkte over på nogle biler oven på
Føtex, men det er nok ikke en offentlig p-plads

> Til gengæld ser jeg ofte parkeringsvagterne i Klostergade.

Jeg overvejer faktisk tit at parkere på italiensk i krydset, meeeeeen, jeg
har nemlig ingen idé om hvor emsige p-vagterne er i Århus. I Randers går det
i øvrigt fint på Østervold, når de en dag bliver færdige igen

/karsten