NAS server
Fra : csm

Dato : 28-09-06 10:27

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NSLU2%2DEU

Kan man ikke få noget tilsvarende hvor man ikke behøver at formatere
harddisken til et andet filformat?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-09-06 10:35

On Thu, 28 Sep 2006 11:27:02 +0200, "csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

>http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NSLU2%2DEU
>
>Kan man ikke få noget tilsvarende hvor man ikke behøver at formatere
>harddisken til et andet filformat?

Gætter på dit problem er at Linksys'en ikke understøtter NTFS ?!

Det skyldes at NTFS er et proprietært Microsoft filsystem. Og de
holder dokumentationen helt for sig selv.

Fra : Søren Blom

Dato : 28-09-06 14:07

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev

> Gætter på dit problem er at Linksys'en ikke understøtter NTFS ?!
>
> Det skyldes at NTFS er et proprietært Microsoft filsystem. Og de
> holder dokumentationen helt for sig selv.

og så kan man heller ikke bruge NTFS filsystem på eksterne disker der har
RJ45 stik (Netværksstik)

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : csm

Dato : 28-09-06 14:15

jeps, du gættede mit problem.

kan ntfs system læse det andet format ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-09-06 16:13

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

>jeps, du gættede mit problem.
>
>kan ntfs system læse det andet format ?

Du kan i hvert fald FAT32 formattere den eksterne disk.

Det fungerer i hvert fald, selv om FAT systemet performer ret så dårligt
på større partitioner.

Nu kender jeg ikke den specifikke Linksys sag, men du kan få en noget
bedre ydelse hvis den kan formattere disken med linux filsystemet ext2 -
Men så for du til gengæld problemer hvis du flytter disken tilbage på et
windows system...

<mlr>

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 28-09-06 22:58

csm wrote:
> http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NSLU2%2DEU
>
> Kan man ikke få noget tilsvarende hvor man ikke behøver at formatere
> harddisken til et andet filformat?

Hvorfor ikke bare lade disken blive formatteret i ext format (mest kendt
fra Linux) og så evt. få windowsmaskinen til at læse USB-disken direkte
vha. denne -> http://www.fs-driver.org/ ?

Det fungerer faktisk rigtig godt...

Jesper \
København