hagesmæk til kat??
Fra : Siri

Dato : 28-09-06 10:16

Hmm, er her lidt stille? Der må da gerne være lidt sjov... Selvom det er
alvorlige tider for både Tove og Lise...
Så jeg ville spørge:
Da jeg for et par uger siden, mere eller mindre uforvarende, kom til at
fiske i rørte vande ved at spørge efter en lettere kitschet (ikke ret
meget, viste det sig) perser-bryllups-film fra et perser-avler-site, kom
der følgende sjove historie frem (Undskyld, Hanne, bliv nu ikke sur på
mig, fordi jeg citerer dig):

Hanne Engermann skrev: Minder mig om, da jeg i slutningen af 80'erne var
til et møde om pelspleje. Deltagerne var hovedsagelligt perserfolk,
viste det sig, og som Maine Coon ejer følte jeg mig ret alene. Under
kaffepause-snakken
hev en perserejer en hagesmæk op af tasken "Se, hvad jeg har lavet".
Hagesmækken var af guldlamé og kantet med blonder. Jeg slog som den
eneste et højt latterbrøl op (troede, det var en joke) og blev mødt af
DYB tavshed, undrende øjne og hovedrysten.
Glemmer det aldrig!
Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"

Jeg syntes simplethen, at det var en enormt sjov historie, og skreg selv
af grin - over både hagesmæk og situationen.

Så svarede Lisbeth/Lisser:
Hmmm gad vide om det nogensinde gik op for dig hvorfor vedkommende havde
lavet en hagesmæk til sin perser
Med venlig hilsen
Lisser

Nej, det gjorde det vist ikke for nogen af os. Hvorfor laver man en
hagesmæk til sin perser - af guldlamé eller ej? Og jeg kan sagtens
forstå, at man gerne vil lave noget fint til sin smukke kat - smag og
behag kan så diskuteres (eller netop ikke). Jeg kritiserer ikke, jeg
spørger bare: Hvad var det med den hagesmæk?
Min Gia slikker sig en del på brystet og under hagen, og jo, hårene dér
'totter' lidt (uden at knotte, heldigvis), når hun har haft sin flade
lille snude langt nede i den vandskål, der på Raikus råd er bred og flad
nok til, at der er plads til knurhårene. Men ligefrem hagesmæk? Det er
jo så let at rede ud - på hende i alt fald.
Må vi så få en forklaring Gerne en, der er ligeså sjov som
hagesmækken
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-09-06 10:51

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo så let at rede ud - på hende i alt fald.
> Må vi så få en forklaring Gerne en, der er ligeså sjov som
---
Af samme grund som Afghanske mynder der udstilles, render rundt med en
"skorsten" sådan en hue og halstørklæde i et, og benvarmere!
eller hunde med hængeører får dem "tapet ind" så de ikke bliver nassede i
vand osv....

jeg kom til at tænke på denne her: http://www.grineflip.dk/film/sjovekatte/
der er en perser, som godt kunne have brug for en hagesmæk..GGGGG!

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Siri

Dato : 28-09-06 16:35

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
> ---
> Af samme grund som Afghanske mynder der udstilles, render rundt med en
>
> eller hunde med hængeører får dem

OK, jeg har aldrig været på udstilling og se nogen af delene, så jeg er
stadig ikke med... Er nok lidt langsom... benvarmere og tape????
Jeg ville altså aldrig byde mine dyr nogen af delene, men det er også
mig, der er vant til boxere, der bare skal tørres over med en fugtig
klud, selvom man ofte ikke kan få lov at støvsuge for dem - GGG - indtil
man har fundet den runde møbelbørste frem og givet dem en tur... Men nu
har jeg jo lært at frisere perser

> jeg kom til at tænke på denne her: http://www.grineflip.dk/film/sjovekatte/
> der er en perser, som godt kunne have brug for en hagesmæk..GGGGG!

Åh..... GGGGG er ikke ordet.... Den med badekarret, jeg må indrømme, at
jeg frygter (?) den dag, det vil ske - for det vil det nok.... Gia
elsker at hoppe op i og sidde eller ligge og putte sig i det tomme
badekar, siddebadekar, der derfor ligesom har 'hylder'. Jeg tør aldrig
mere lægge tøj i blød til at stå og 'søppe', når jeg ikke er hjemme....
Hun er også vild med at ligge på toiletsædet, især, når jeg ligger i
blød i karret, så ved hun nemlig, hvor hun har mig, og det passer damen!
Sædet er selvfølgelig (ja ja, nu er der nok mænd, der vil protestere....
) 'altid' slået ned og har en frottemåtte på - og så var der liiige
den dag, da jeg var ved at gøre rent, låget var oppe, Gia kom ud for at
holde mig med selskab, som hun jo elsker, og så hoppede hun.....
Hun (understregn) -røg-- op igen som et lyn, men det var, undskyld
misser, et syn for guder.... jeg var færdig....
Hun er skøn - jeg takker himlen for, at der kom allergi i hendes gl.
hjem... Nu bor hun hos mig, og vi hygger!
Tak for alle sjove billeder og tips!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-09-06 18:39

> [...]
> klud, selvom man ofte ikke kan få lov at støvsuge for dem - GGG - indtil
> man har fundet den runde møbelbørste frem og givet dem en tur... Men nu

grunden til skorsten, tape og benvarmere, er at det holder styr på pelsen,
en afghaner har en silkefin og fyldig pels, der gør sig knapt så lækker
smurt ind i diverse som den nu har haft hovedet/poterne nede i..
jeg vil da gå ud fra, det samme gælder perserne?
nej, lad os da endelig glæde os over dem der kan klares med en strigling, og
en støvsugning ...((-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 11:03

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
> Hmm, er her lidt stille? Der må da gerne være lidt sjov... Selvom
> det er alvorlige tider for både Tove og Lise...

Hej Siri.

Både jeg og sikkert også Lise kan da kun være glade over, at du tænker
på os. Tak for det. Jeg savner Mivser meget, men han kommer jo ikke
tilbage, så jeg må "nøjes med" billederne. Vi har da stadig lille søde
Mini, som vi også elsker højt. Hun er 6 år om en uges tid, så hun og
jeg fejrer vores fødselsdage samme dag.

Jo, jeg synes også der er blevet lidt stille. Det er forfriskende med
lidt sjov en gang imellem. Jeg har desværre ikke nogen sjove historier
"i ærmet" for tiden, men skal da nok fortælle hvis der skulle dukke
noget op.

Jeg var også helt færdig, da jeg læste om Hanne's hagesmæk-historie.
Jeg kunne lige se hende for mig midt i forsamlingen, og hun har
sikkert moret sig kosteligt.....bagefter

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Siri

Dato : 28-09-06 16:13

> Tove Krieger skrev:
>
> Hej Siri.
> Både jeg og sikkert også Lise kan da kun være glade over, at du tænker
> på os. Tak for det.
Jamen, selvfølgelig gør jeg da det. Når man har fået sådan en dejlig
lille ven i huset, der gør en så glad - og så ovenikøbet finder et forum
med så mange at dele det med og få gode råd og en rask diskussion med -
joda! Det er en gave i mit liv - det er mig, der siger tak

> Jeg savner Mivser meget, men han kommer jo ikke > tilbage

Nej, det er jo det, der er det beske og bitre og onde ved at miste - når
nogen dør fra én - bare de ville komme tilbage.... Men selv om man be'r
dem om at komme og spøge, så kommer der ingen.... - de er rejst videre.
Så må man ud at søge efter andre...
Når man kan - en dag....
Svært at finde, når man har mistet dem, der var så meget - så sjældne -
så fine i alting.

>, så jeg må
(altså, det her site klipper tekstbidder ud, som man gerne ville svare
)
- fotos har aldrig sagt mig det store, indtil dem, der var
fotograferede, forsvandt. Så nu er jeg også glad for fotos!

> jeg fejrer vores fødselsdage samme dag.
Godt! Fødselsdage kan fejres, og man kan skåle for dem, der var - det
vil de kun glæde sig over, hvis de kan se os. Det gør dem så sikkert
ondt at se os sørge - men man kan ikke lade være! ;-( (ved ikke om den
her "smiley" virker her )

> Jo, jeg synes også der er blevet lidt stille. Det er forfriskende med
> lidt sjov en gang imellem. Jeg har desværre ikke nogen sjove historier

Nogen gange skal man også bare have et dejligt billede, der kan forløse
noget. Jeg var selv glad for www.siamis.dk/com, som jeg har nævnt nogle
gange.
Måske er det her en gammelkendt sag, men jeg giver lige det her videre:
http://www.dailyhaha.com/_pics/soldier_petting_kitten.htm

> Jeg var også helt færdig, da jeg læste om Hanne\'s hagesmæk-historie.
> Jeg kunne lige se hende for mig midt i forsamlingen, og hun har
> sikkert moret sig kosteligt.....bagefter

Ja den var go'!!!

> Venlig hilsen
> Tove :)

OK, alle I andre - frem med flere sjove kattehistorier - eller henvis
til titler på gamle tråde (evt med sidetal, for os, der har gavn af
det), så vi kan få grinet lidt. Jeg har ikke nogen gode endnu, bortset
fra, at det er et syn for guder, når Gia som i dag gik ---
fuld-stæn-dig--a-gurk----- over sit nye legetøj, en lang fjerkvast - der
blev hoppet, rullet, og sagt 'Krch!' (kampråbet...).
Det er dejligt at have kat.....

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-09-06 16:17

> [...]
> meget, viste det sig) perser-bryllups-film fra et perser-avler-site, kom
> der følgende sjove historie frem (Undskyld, Hanne, bliv nu ikke sur på

Ku' da ikke drømme om at blive sur (bliver det for øvrigt så godt som
aldrig).
Alle er velkommen til at citere mig, når som helst og hvor som helst,
blot der ikke er klippet i det citerede.

Nok om det!
Hvis det ellers er tilladt, kan vi så ikke oprette en tråd 'Sjove
oplevelser og links'?
Så er der altid mulighed for at motionere smilebåndet, hvis det er
tiltrængt.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 28-09-06 16:47

> Hanne Engermann skrev:
>
> Ku\' da ikke drømme om at blive sur (bliver det for øvrigt så godt som
> aldrig).

Godt - skønt at høre

> Alle er velkommen til at citere mig, når som helst og hvor som helst,
> blot der ikke er klippet i det citerede.
OK Men siden her har det altså med selv at hapse bidder ud af den
tekst, man svarer på, og det er ikke altid lige at rekonstruere en
formulering efter hukommelsen...

> [...]
> oplevelser og links\'?
> Så er der altid mulighed for at motionere smilebåndet, hvis det er

Go' ide!
Hermed et bidrag - det er simpelthen noget af det mest afsindige, jeg i
mit liv har set, men sikkert velment - der er måske ligefrem nogen, der
har erfaringer med det....
http://www.karawynn.net/mishacat/toilet.html
Syret! Langt ude?

Så mangler jeg stadigvæk kun forklaringen på den der guld-hagesmæk...
Undskyld... Men det er altså lige lovlig syret, alt det nutteri, der ses
på nogle kattebilleder - katteansigter i juletræs-kugler og hvad ved jeg.
Jeg kom ind på et site, som jeg gerne lige vil juble over - der var bare
den ene dejlige, dejlige, overdejlige perser efter hinanden, og et
glimrende eksempel på, hvor dejlige de bare er helt uden andet end sig
selv:
www.obsessions.dk - lutter dejlige langhårede skønheder... synes jeg da.
Tak til folk, der laver sites med deres smukke persere, med eller uden
dikkedarer

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-09-06 17:21

> [...]
> Hermed et bidrag - det er simpelthen noget af det mest afsindige, jeg i
> mit liv har set, men sikkert velment - der er måske ligefrem nogen, der

Just ikke lige det, men jeg har da (før døren til toilettet blev holdt
lukket) oplevet et par katte, der helt uden træning satte sig på kanten
af kummen og gjorde "hvad de skulle" i tønden.
Har stadig katte, der sætter sig på kanten af køkkenvasken og tisser i
den.

Tror, det hænger sammen med, at de ikke får numserne våde, og de ikke
bagefter har grus på poterne.

> Så mangler jeg stadigvæk kun forklaringen på den der guld-hagesmæk...

De bruges hovedsageligt af udstillere af perserkatte for at undgå, at
pelsen foran på katten ikke bliver snasket til af vand og slikken, inden
den skal til dommerbedømmelse. Hellere det end ikke lade katten få
hverken mad eller vand hele dagen, som nogle praktiserer.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar