Hjælp....hvad sker der ?
Fra : Vivi

Dato : 28-09-06 09:58

Hej

Vores hunkat fjollede rundt om benene på min datter og spandt noget så
lystigt. Så gik hun om bag en kasse og blev der i ca 5 min. Da hun kom ud
igen, kunne hun knap nok stå på benene ! Hendes bagparti stod lige op i
luften og hun fik overbalance og væltede direkte på hovedet ned i
foderskålen. Her et par timer efter vælter hun stadigvæk hele tiden. Hun
spiser og drikker normalt og besørger også normalt. Hun har tilsyneladende
ikke smerter og spinder kærligt når jeg nusser hende. Hun vil dog IKKE være
hos sine killinger som er 9 uger gamle. hun går med bagpartiet højt hele
tiden og falder konstant ! Hun havde kæmpe-store øjne lige i starten, men de
er ved at se normale ud igen. Hvad i alverden er der galt med hende ! Er der
nogen der har oplevet noget tilsvarende med deres kat ?

Miau fra Vivi

Fra : JB

Dato : 28-09-06 10:07

"Vivi" <viha@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> nogen der har oplevet noget tilsvarende med deres kat ?

Det kan være kalkchok, du skal lynhurtigt have fat i dyrlægen.

Hilsen
Jytte

Fra : Vivi

Dato : 28-09-06 10:39

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Vivi" <viha@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hun

> Det kan være kalkchok, du skal lynhurtigt have fat i dyrlægen.
>
> Hilsen
> Jytte

Jeg kører derind med det samme !

Vivi

Fra : JB

Dato : 29-09-06 09:01

"Vivi" <viha@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvordan går det med katten?

Hilsen
Jytte

Fra : helena

Dato : 28-09-06 11:33

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Vivi" <viha@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være kalkchok, du skal lynhurtigt have fat i dyrlægen.

Hvad er kalkchok for noget ?

VH
Helena

Fra : JB

Dato : 28-09-06 11:44

"helena" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er kalkchok for noget ?
>
> VH
> Helena

http://www.netdyredoktor.dk/sw26835.asp

hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 11:47

helena <nogen@microsoft.com> wrote:

> Hvad er kalkchok for noget ?
>
> VH
> Helena

Netdyredoktor giver svaret her:

http://www.netdyredoktor.dk/sw26835.asp

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 29-09-06 13:13

JB wrote:

> Det kan være kalkchok, du skal lynhurtigt have fat i dyrlægen.

Havde det været et menneske, kunne det vel også tænkes at være en
hjerneblødning el. lign.. Kan katte få sådan nogle?

Uanset hvad er det jo temmelig alvorlige symptomer.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-09-06 14:37

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjerneblødning el. lign.. Kan katte få sådan nogle?
>
> Uanset hvad er det jo temmelig alvorlige symptomer.

--------

hunde kan, så hvorfor skulle katte ikke også kunne få sådan en fæl en

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-06 16:17

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:451d2161$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> hunde kan, så hvorfor skulle katte ikke også kunne få sådan en fæl en
>
> mvh. marie
> www.photopassion.dk

hej
Det kan katte skam også få, jeg har selv haft en perser hankastrat, der
pludselig faldt om med en slags kramper, det viste sig at være en
hjerneblødning. Heldigvis kom han sig hurtigt igen, selvom han aldrig blev
helt om før.
Men denne kat tror jeg nu også har fået kalkchok, vi må håbe at den kommer
til dyrlæge med det samme.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 16:27

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 16:29

> [...]
> aldrig blev helt om før.
> Men denne kat tror jeg nu også har fået kalkchok, vi må håbe at den

Vivi skrev, at hun straks ville tage afsted med lille missemor til
dyrlægen. Håber vi snart får en tilbagemelding. Jeg har tænkt meget på
hende.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-09-06 18:09

> Vivi skrev, at hun straks ville tage afsted med lille missemor til
> dyrlægen. Håber vi snart får en tilbagemelding. Jeg har tænkt meget på
> [...]
ja, man kan ikke lade være med at tænke på hvordan det står til.. det er så
rart når folk melder tilbage på sådan noget..

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Vivi

Dato : 30-09-06 10:04

Hej....så er jeg her igen med en opdatering på min lille hunkat Fie.
Det var ikke kalkchok !
Dyrlægen mente at det var en forgiftning som hun evt. havde fået ved at æde
en forgiftet mus.... hun fik brækmiddel og en indsprøjtning...... kan ikke
huske hvad det hed, for jeg var så bekymret for min lille Fie, at jeg ikke
hørte ordentlig efter ! Jeg fik hende med hjem med besked på at holde hende
væk fra killingerne, give hende ro og en masse kattemælk (ikke alm. mælk men
whiskas-mælk) og selvfølgelig holde øje med hende. Jeg har lige kigget til
hende....... igen ..... og hun har det meget bedre. Hun er stadig en lille
smule vaklende, men falder ikke mere og kan også sagtens springe op på
bokslågerne ind til hestene! Hendes pupiller ser normale ud og hun virker i
det hele taget OK....heldigvis ! Hun spiser, drikker og sk.... normalt. Jeg
har lige snakket med dyrlægen igen og han sagde at når hun allerede var i
bedring skulle jeg ikke bekymre mig...... hun klarer den ! YES
Hold da op hvor blev jeg bange ! Hun er godt nok bare en ganske alm. huskat
uden dikkedarer, men jeg elsker den lille mis og kan ikke holde ud at miste
hende !

MVH Vivi

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:451d5329$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-06 10:30

Vivi <viha@privat.dk> wrote:
> [...]
> Hold da op hvor blev jeg bange ! Hun er godt nok bare en ganske
> alm. huskat uden dikkedarer, men jeg elsker den lille mis og kan

Jeg tror, at det må have ringet gevaldigt for lille Fie's ører, vi var
nogle stykker som tænkte meget på hende, og var spændte på at høre nyt
fra dig.

Det var rigtig godt at du tog afsted straks med hende, ellers havde
hun ikke været til at redde. Musegift er noget rigtig stads. Jeg har
aldrig brugt det af skræk for at Mini skulle blive forgiftet når hun
åd en mus, for det gør hun desværre selvom hun får rigeligt med foder.

Det var rigtig dejligt at det endte som det skulle. Sådan skal det
være (helst altid).

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-09-06 10:25

> [...]
> huskat
> uden dikkedarer, men jeg elsker den lille mis og kan ikke holde ud at

Tak for opdate!

det lader til at du slap med skrækken, heldigvis, godt du tog til dyrlægen!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Siri

Dato : 01-10-06 17:53

> Tak for opdate!
>
> det lader til at du slap med skrækken, heldigvis, godt du tog til dyrlægen!.
>
> mvh. marie
> www.photopassion.dk

Jeg tilslutter mig - tak for update! Og tak fordi du har skrevet
grundigt om det hele - så lærer en nybegynder som mig noget, og det er
rart.
Tillykke med den raske lille misserskat - sådan nogen vil vi ikke af med

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar