Endnu en tilløber - muligvis kasserede kat~
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 07:54

Jeg har lige haft besøg af en tilløber, den har været inde og hilse på både
igår og idag.
For nogle uger siden skrev jeg om en anden tilløber - se indlæg fra 5-8-06
(måske hjemløs kat)

Den kat idag tror jeg dog er ældre, ud fra dens udseende mm at dømme. MEn
det er meget svært, for den er meget mager..
JEg har haft den oppe og tjekket den for øretatoo,og det er der ikke noget
af. Har også kigget den under halen, men har svært ved at se kønnet. Men
der er i hvert tilfælde ingen tydelige testikler, så jeg går ud fra at det
er en hunkat. MEn er det en ældre kat, som bare er kasseret, kan det jo godt
være en kastreret hankat.. (Jeg ved hvordan jeg skal se forskel, er bare
svært på denne kat)

Den er vant til mennesker for den er meget kontaktsøgende, og virkede tilpas
oppe på min arm.
Jeg har smidt mad ï haven, sådan som jeg gør til Buster en gang i mellem, og
det har den spist af, men den kom hurtig ind igen, for det herinde smagte
åbenbart bedre..
JEg har nu lukket den ud igen, og lukket dørene, så må jeg se om den vil ind
igen, når jeg åbner dem igen senere...

Jeg vil lige give det et par dage, men så vil jeg overveje at kontakte
Tingskoven (dansk dyreværn, århus) og høre hvad de siger..
Det er bare meget besværligt for mig at få den bragt derud, der er mindst 25
km, det skal foregå med off transport, og jeg er syg for tiden, så har svært
ved at tage noget steder..

Tror egentlig bare jeg vil dele frustrationen og tilløbere, som man ikke
kender, men jer.
Og så høre hvad I evt ville have gjort i en lignende situation?

Mange hilsener fra Louise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-09-06 10:32

I første omgang ville jeg kontakte de omkringboende og høre, om nogen af
dem kender til katten. Derefter gå ind på www.dyrenesbeskyttelse.dk og
www.dyrenettet.dk og se under Efterlysninger. De samme steder kan du
også selv fremlyse den. Ring også til dyrlægerne i området og hør, om
nogen har spurgt dem, om de har fået den indleveret.

For mig lyder det mærkeligt, at nogen kan "kassere" en ældre kat. Det er
mest de unge katte, der enten ikke er klllinge-spændende mere eller
blevet kønsmodne, der bliver smidt ud.

Men at den trænger til mad og omsorg, er der ingen tvivl om. Stakkels
missedyr!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 12:53

> For mig lyder det mærkeligt, at nogen kan "kassere" en ældre kat. Det
> er mest de unge katte, der enten ikke er klllinge-spændende mere eller
> blevet kønsmodne, der bliver smidt ud.

SOm tidligere nævnt er det meget svært at vurdere alderen. MEn udfra
kropsstørrelse vil jeg gætte på at den er fuldt udvokset, dvs mindst et år..
Jeg er heller ikke sikker´på om den er kasseret, men den er i hvert tilfælde
ikke blevet passet særlig godt...
Og den er enormt kælen, så den er vant til mennesker...

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 11:15

Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:
> Tror egentlig bare jeg vil dele frustrationen og tilløbere, som man
> ikke kender, men jer.
> Og så høre hvad I evt ville have gjort i en lignende situation?

Kære Louise

Jeg vil meget gerne dele din frustration. Jeg *fatter* simpelthen ikke
at nogen kan kassere en kat som var det affald. Vi andre græder øjnene
ud af hovedet når vores katte skal bort herfra, og ville give næsten
hvad det skal være for at beholde dem.

Det er dejligt at der findes menneskser som dig Louise, der er parat
til at gøre noget ved det. Jeg kan desværre ikke give dig bedre råd
end dem du allerede har fået.

Man får jo gerne at vide af andre "velmenende" personer, at hvis man
har en mager tilløber, så skal man lade være med at fodre den, for så
bliver den ved med at komme. Ja for pokker, det er da ren logik. Det
ville vi da også gøre, hvis vi var sultne, og et behjertet menneske
gav os mad.

Håber der kommer en løsning for dig, og allerhelst en rigtig god een.

Knus til dig og Buster

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 12:39

Tove Krieger wrote:

> [...]
> bliver den ved med at komme. Ja for pokker, det er da ren logik. Det
> ville vi da også gøre, hvis vi var sultne, og et behjertet menneske

Det med fodring, der tænker jeg også på at man vist nok er juridisk
forpligtet overfor en kat bare man har fodret den en gang..
Er det noget du/I ved noget mere om??

> Håber der kommer en løsning for dig, og allerhelst en rigtig god een.
>
> Knus til dig og Buster
>
> Tove :)

Mange hilsener fra Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 13:34

Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

> Det med fodring, der tænker jeg også på at man vist nok er juridisk
> forpligtet overfor en kat bare man har fodret den en gang..
> Er det noget du/I ved noget mere om??

Hej igen Louise.

Jeg aner desværre ikke noget om hvor vidt man er juridisk forpligtet,
jeg tror det nu ikke, men så er det jo op til en selv at føle sig
moralsk forpligtet, og det er jo lige det der er så svært. Det må være
usandsynligt hårdt, at se en lille mager kat rende rundt og sulte. Det
er faktisk mere end jeg kan klare, så jeg ville helt klart give den
mad.

Mange hilsener

Tove :)

Fra : C.H

Dato : 29-09-06 13:49

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Det med fodring, der tænker jeg også på at man vist nok er juridisk
> forpligtet overfor en kat bare man har fodret den en gang..
> Er det noget du/I ved noget mere om??

Når man fodrer en kat første gang, så vedkender man sig ejerskabet overfor
den - og dermed også ansvaret. Det vil sige at man herfra er den, der skal
sørge for, at dyret er rask/ikke lider og at det ikke formerer sig
ukontrolleret.
Derfor skal man overveje, om man kan tage dette ansvar på sig inden man gør
noget aktivt - det er sørgeligt, for moralsk er der ingen tvivl om, at os,
der godt kan lide katte selvfølgelig ikke kan lade den gå for lud og koldt
vand.
Vi har fire fastboende udekatte. Ud over dem, så har vi en stor hankat, som
kommer her periodevis. Det er også en, som vi tager til dyrlægen og føler os
ansvarlige overfor.
Kattene bliver fodret i et udhus, som de har fri adgang til - og det har
andre katte jo også. Vi har flere gange set enden af en kat på væk fra
madskålen - men det er vilde katte, som vi aldrig kommer i nærheden af.
De får lov til at gumle lidt mad en gang i mellem, men mere kan vi ikke gøre
for dem - lov eller ej...

CH