Vaks er blevet far!
Fra : Leyna

Dato : 28-09-06 00:29

Jeg snakkede lige kort med naboen i går, og som nogle måske erindrer,
så havde Vaks en lille affære med begge hans tæver for omkring 2 mdr.
siden.

Nu har den første hund (Molly) leveret 8 hvalpe og hund nr. 2 (Vapper)
var lige op over. Vandet var gået.
Så nu håber jeg at jeg i morgen får tid til lige at smutte omkring
naboen og se de små.
Bare underligt at tænke på at min "lille hvalp" nu er blevet far!

Lidt stolt er man jo... og hvis der er nogen der efterlyser alletiders
blandingshvalp, så er naboen leveringsdygtig om ca. 8 uger.
Og begge forældredyr kan naturligvis beses.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 09:06

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:
> [...]
> naboen og se de små.
> Bare underligt at tænke på at min "lille hvalp" nu er blevet far!

Jamen tillykke da, en skam hvalpene bor i Jylland, ellers var der jo
en oplagt mulighed for at få lov til at kramme. Jeg skal lige love for
at naboen har fået noget at se til, han får da liv og glade dage så
det forslår. Håber hans helbred kan klare det.

Nu må du så til at tælle på knapper, om du evt. skal være mor for én
af dem. Det kan jo være at de er så uimodståelige, så du ikke kan lade
være Hva' pokker, én fra eller til gør vel ikke så meget. ;)

Kram til den stolte far :)

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 28-09-06 10:03

On Thu, 28 Sep 2006 10:05:57 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>at naboen har fået noget at se til, han får da liv og glade dage så
>det forslår. Håber hans helbred kan klare det.

Det håber jeg sørme osse, men ellers må jeg jo hjælpe ham så godt jeg
kan. Jeg sidder med en temmelig ubrugelig venstrehånd pt. da jeg er
blevet opereret i håndleddet for en uge siden. Det er ikke meget
bevægelse der så er i den, men jeg klarer mig da.

>Nu må du så til at tælle på knapper, om du evt. skal være mor for én
>af dem. Det kan jo være at de er så uimodståelige, så du ikke kan lade
>være Hva' pokker, én fra eller til gør vel ikke så meget. ;)

Nej, vi kunne sagtens have en mere, men problemet er at der er meget
arbejde med en hvalp og at jeg egentlig ikke ønsker mig en hvalp. Jeg
har rigeligt i mine store drenge... men nu er det jo ikke bare
tilfældige hvalpe. Det er Vaks' afkom... *SUK*
Jeg er i syv sind.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : BettinaP

Dato : 28-09-06 09:10

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> [...]
> blandingshvalp, så er naboen leveringsdygtig om ca. 8 uger.
> Og begge forældredyr kan naturligvis beses.

Tillykke ! han ha da haft travlt den unge mand

BettinaP

Fra : Leyna

Dato : 28-09-06 10:04

On Thu, 28 Sep 2006 10:10:16 +0200, "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote:

>Tillykke ! han ha da haft travlt den unge mand

Overhovedet ikke. han kunne klare meget mere. *G*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-09-06 09:57

"Leyna" skrev

> [...]
> blandingshvalp, så er naboen leveringsdygtig om ca. 8 uger.
> Og begge forældredyr kan naturligvis beses.

Jamen tillykke da En effektiv fyr ham Vaks!

Her ventes der i spænding - Berta føder inden for de næste dage

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 28-09-06 12:08

On Thu, 28 Sep 2006 10:57:28 +0200, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Jamen tillykke da En effektiv fyr ham Vaks!

Jeps, en rigtig "Tyr"

>Her ventes der i spænding - Berta føder inden for de næste dage

Uhhh... jeg håber det går godt og at alle overlever. Held og lykke.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 28-09-06 10:11

Leyna skriblede bla:

> Lidt stolt er man jo... og hvis der er nogen der efterlyser alletiders
> blandingshvalp, så er naboen leveringsdygtig om ca. 8 uger.
> Og begge forældredyr kan naturligvis beses.

Så er du blevet bedstemor dit gamle skrog
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-06 12:03

jopa <spam@nøøø.invalid> wrote:
> Leyna skriblede bla:

> Så er du blevet bedstemor dit gamle skrog

LOL

Jeg kom i den forbindelse til at tænke på grisehandleren og
manufakturhandler Arnesen i Matador, da Kvik havde "lyksaliggjort"
Arnesens lille Pekingeser.

Var det ikke *svoger* grisehandleren kaldte ham ? Det afsnit glæder
jeg mig til at gense................hver gang

venlig hilsen

Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 28-09-06 12:38

On Thu, 28 Sep 2006 13:03:18 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>Arnesens lille Pekingeser.
>
>Var det ikke *svoger* grisehandleren kaldte ham ?

Jojo, det var godt nok morsomt.
Min mand og naboen drak da osse en bajer sammen da de nu var kommet i
"familie".
Jeg drikker ikke øl, så jeg holdt mig lidt i baggrunden.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 28-09-06 12:10

On Thu, 28 Sep 2006 11:10:48 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Så er du blevet bedstemor dit gamle skrog

Så er det ikke første gang. Jeg har jo ikke mindre end 4 børnebørn...
ganske vist kun "pap", men alligevel!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 28-09-06 12:21

Leyna skriblede bla:

> Så er det ikke første gang. Jeg har jo ikke mindre end 4 børnebørn...
> ganske vist kun "pap", men alligevel!

Du kan jo så reelt blive oldemor om 1 års tid
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 28-09-06 12:36

On Thu, 28 Sep 2006 13:20:43 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Du kan jo så reelt blive oldemor om 1 års tid

Mine ældste børnebørn (som vi ikke har kontakt med) er rent faktisk
blevet gamle nok til selv at få børn, så teknisk set kan jeg allerede
være blevet oldemor.

De 3 børnebørn er fra min mands første ægteskab, og hans første
datter, som er vokset op med en stedfar som hun var meget glad for.
Derfor den manglende kontakt.

Min mand er lige et par år ældre end mig, så det er reelt kun ham der
er "bedste"

Der skal ikke avles yderligere her på de samme linier. Det er noget
gris, og SÅ slår jeg altså bremserne i. Ikke noget med søskende eller
far-datter parringer her. Så låser jeg sg* min Vaksebasse inde gør
jeg!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 09:12

> [...]
> naboen og se de små.
> Bare underligt at tænke på at min "lille hvalp" nu er blevet far!

Tillykke med alle vapserne.
Vi får vel nogen billeder på et tidspunkt ?

Hvor mange hvalpe, endte Vapper med at få ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 29-09-06 19:30

On Fri, 29 Sep 2006 10:12:27 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Tillykke med alle vapserne.
>Vi får vel nogen billeder på et tidspunkt ?

Jeg skal prøve at se hvad jeg kan gøre.

>Hvor mange hvalpe, endte Vapper med at få ?

Jeg har desværre ikke fået snakket med naboen endnu, men jeg prøver at
fange ham i morgen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-10-06 14:47

Så fik jeg endlig besøgt naboen, og jeg skal love for at der er kommet
familieforøgelse dér. *G*

Molly fik 10 hvalpe, hvoraf de 8 overlevede.
De 5 af dem er lyse som Vaks, så vi kan ikke lyve os fra noget dér.

Vapper fik 12 hvalpe, hvoraf 2 var dødfødte og så lå hun 3 ihjel, så
altså 7 levende hvalpe. 3 af hvalpene er lyse som Vaks.

Der skal nok komme billeder på lige så snart jeg har mulighed for det.
Vi har lidt problemer med vores server lige pt.

Både Molly og Vapper er førstegangsfødende, og de har begge taget det
pænt. Molly er dog bedst egnet som mor.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk