Erhverv + privat bil ?
Fra : Biker Mike

Dato : 27-09-06 21:57

Jeg har lige startet et lille firma op hvor jeg bliver nød til at køre en
del mellem kunderne, spørgsmålet er.

Kan jeg bruge min private bil på hvide plader og fratrække den del af
udgifterne der hidrører den arbejdsmæssige kørsel?

Hvis ja, hvordan er reglerne for fradrag for ex, brændstof, vægtafgift,
værksted, m,m.?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Nygaard

Dato : 27-09-06 22:36

> [...]
> udgifterne der hidrører den arbejdsmæssige kørsel?
>
> Hvis ja, hvordan er reglerne for fradrag for ex, brændstof, vægtafgift,

Hej

Du kan give dig selv skattefri kørselsgodtgørelse pr. kørt km. Taksten er
vist nok max 3,36 kr. pr. km for de første 20.000 km.
Du kan ikke lade firmaet betale for vedligeholdelsen og driften af bilen,
uden at flytte bilen over i firmaet (hvor du så ikke må bruge den privat,
med mindre du lader dig beskatte af det).

Det vil være en god ide, om du fører et detaljeret kørselsregnskab, hvor du
for hver eneste tur skriver:
Dato - Km tæller start - Adresse start - Km tæller slut - Adresse Slut -
Formål med tur

/Nygaard

Fra : Leonard

Dato : 28-09-06 08:44

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> wrote:

>Du kan give dig selv skattefri kørselsgodtgørelse pr. kørt km. Taksten er
>vist nok max 3,36 kr. pr. km for de første 20.000 km.

Når det drejer sig om SKAT, så er tro ikke godt nok, det hører alene
til i kirken.

Bladr ned til Befordringsgodtgørelse på denne side:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=364095&vID=0

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-09-06 08:47

Leonard skrev:

> Når det drejer sig om SKAT, så er tro ikke godt nok, det hører alene
> til i kirken.
>
> Bladr ned til Befordringsgodtgørelse på denne side:
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=364095&vID=0

Gad vide om man skulle give sig til at føre kørselsregnskab på cyklen...
Det kunne hurtigt blive til 50-100 kroner om året

Fra : Nygaard

Dato : 28-09-06 09:26

> Når det drejer sig om SKAT, så er tro ikke godt nok, det hører alene
> til i kirken.

Så der er måske en gråzone omkring kirkeskat???

/Nygaard

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-09-06 09:46

"Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> wrote in message

> Når det drejer sig om SKAT, så er tro ikke godt nok, det hører alene
> til i kirken.

SKAT troede da ellers at de havde fornyet deres domæne?

Fra : Holst

Dato : 28-09-06 10:11

Uffe Kousgaard wrote:

> SKAT troede da ellers at de havde fornyet deres domæne?

Det viste sig jo også, at det ikke var godt nok.

Fra : Biker Mike

Dato : 28-09-06 12:58

> [...]
du
> for hver eneste tur skriver:
> Dato - Km tæller start - Adresse start - Km tæller slut - Adresse Slut -

Hvis jeg nu gerne vil slippe for "bøvlet" med at føre km regnskab, og derfor
ønsker at føre bilen over i firmaet, hvordan gør jeg så det?

Kan alle drift udgifter trækkes fra?
Skal jeg sælge bilen til mit firma til markedsprisen?
Hvis jeg ikke har en anden bil i mit navn, bliver jeg så beskattet af
"kørsel i firmabil" selvom jeg ikke bruger den privat?
Accepterer Told & Skat en hvidplade bil til håndværker brug?

Tusind tak fordi i gider at have ulejlighed med at svare på mine sikkert ret
trivielle spørgsmål