Vabler
Fra : Martin D

Dato : 27-09-06 16:48

Hvad er bedst?

Skal man "poppe" dem eller lade være?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-09-06 18:56

> Skal man "poppe" dem eller lade være?

Lader du dem være, er de væk i løbet af et døgn eller to. Prikker du dem ud,
risikerer du infektion eller at huden glider af - så tager det en uge eller
to. Taler blot af erfaring.

Mvh Maria

Fra : ks

Dato : 27-09-06 19:50

får ofte vabler på spidsen af tæerne efter at have løbet længere ture... for
mig er det bedste, at klippe hul på vablen og klippe den omkringsiddende hud
af. dette gør jeg om aftnen og næste dag har jeg ingen problemer...

els ta en synål med tynd tråd på og stik den GENNEM vablen, så vil væsken
ikke hobe sig op inden i vablen... smart hvis man skal løbe eller vandre
langt...

god vind

mvh
kenneth

Fra : Martin D

Dato : 28-09-06 10:45

> els ta en synål med tynd tråd på og stik den GENNEM vablen, så vil væsken
> ikke hobe sig op inden i vablen... smart hvis man skal løbe eller vandre
> langt...

Mener du at man skal trække tråden med ingennem???

Fra : nana sørensen

Dato : 28-09-06 13:39

"Martin D" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Mener du at man skal trække tråden med ingennem???

jeps. den vil fungere ligesom en væge og dræne vædsken væk.
Jeg foretrækker bare at lade vablerne sidde som de vil. Det der med at flå
huden af, så der bare er nyt og smertefuld kød under, det funker slet ikke
for mig. Jeg er typen der får femkronestore vabler af 5 min i forkerte sko,
så næh nej.

Fra : Klaus Linnert

Dato : 28-09-06 22:54

After serious thinking Martin D wrote :
> Hvad er bedst?
>
> Skal man "poppe" dem eller lade være?

2 minutters laserbehandling med laser på 808 nm, 500 mW og smerten
forsvinder øjeblikkelig og vabler er væk i løbet af 1-2 timer

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!