Boot sekvens i uorden
Fra : Elmer

Dato : 27-09-06 16:41

Hejsa.

Jeg havde winxp på min gamle ide hd. Så satte jeg en sata i, og
installerede winxp på den. Uden at slette dén på ide'en.

Nu kan jeg så vælge mellem den ene og den anden winxp når jeg
starter. Det er også fint nok.

Problemet er, at når jeg tager ide'en fra, kan computeren slet ikke se
sata-disken. jeg kører med et Abit bundkort, med satacontroller.

Bios er sat op til at starte med at lede efter os på SATA.. Det er
meget underligt. Bios melder ud, ligesom der slet ikke er noget disk i
computeren. eller i hvert fald intet os installeret...

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre, uden at omformatere og
re-installere xp?

NB: maskinen skal op at køre, uden ide'en. - Ellers var der ikke et
reelt problem.

Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig :)

Mvh. Peer

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-09-06 20:23

"Elmer" <peer.ep@gmail.com> wrote:

> [...]

>Problemet er, at når jeg tager ide'en fra, kan computeren slet ikke se
>sata-disken. jeg kører med et Abit bundkort, med satacontroller.

Du mangler boot manageren der jo ligger tilbage på IDE-drevet...

>Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre, uden at omformatere og
>re-installere xp?

Der er flere måder at løse problemet på, men det letteste er nok at
boot'e windows cd'en og reparere installationen

<mlr>

Fra : Knud S.

Dato : 27-09-06 20:29

"Elmer" <peer.ep@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1159371641.295318.99760@m73g2000cwd.googlegroups.com...
[...]

Det kan helt sikkert fixes, men jeg ikke helt hvordan. Er det ikke
noget med din boot.ini der skal ændres. Den ligger så nok på
din gamle disk.
Du kan også i Kontrolpanel > System komme ind i en menu der
vist hedder Avanceret, hvor du kan ændre i boot.