cdripper 1530
Fra : Lilian Nielsen

Dato : 27-09-06 09:59

Hej

Jeg har et lille problem med min kattekilling på 12 uger,som har de sidste
fjorten dage gået hen til min kat på et år og tror hun kan give mælk som hun
ikke kan da hun aldrig har haft et kuld. men et problem mere killingen
tisser i mine dyner, og jeg har ren gjort kattebakken og jeg ved ikke hvad
jeg kan gøre for det er ret træls hvis jeg skal vaske mine dyner hele tiden
er der nogen der kan hjælpe mig

Hilsen Lilian.

Fra : C.H

Dato : 27-09-06 11:10

"Lilian Nielsen" <lilian@oz2ctu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tisser i mine dyner, og jeg har ren gjort kattebakken og jeg ved ikke hvad
> jeg kan gøre for det er ret træls hvis jeg skal vaske mine dyner hele

Din killing er blevet taget for tidligt fra sin mor - en kat skal i følge
lovgivningen være mindst tolv uger før den må fjernes fra moderen.
I de sidste uger bliver katten stadig præget af moderen og dier også stadig
en smule.
Resultatet af for tidlig fjernelse er ofte adfærdsproblemer som du beskriver
dem. De varer i mange tilfælde kattens liv ud.

CH

Fra : gitte

Dato : 27-09-06 11:24

> [...]
> Resultatet af for tidlig fjernelse er ofte adfærdsproblemer som du
> beskriver dem. De varer i mange tilfælde kattens liv ud.

Dette er altså ikke helt rigtigt, faktisk har jeg en 4 år gammel hankat som
stadig diede ved min hund til hun blev aflivet for et halvt år siden, (ja
faktisk diede hans mor også ved hunden, selvom hendes mor også var her i
mange år, og hans mor har været her hele tiden og er her stadig.

gitte

Fra : C.H

Dato : 27-09-06 11:31

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktisk diede hans mor også ved hunden, selvom hendes mor også var her i
> mange år, og hans mor har været her hele tiden og er her stadig.

Hvad er det, der ikke er rigtigt?

CH

Fra : gitte

Dato : 27-09-06 11:50

> Hvad er det, der ikke er rigtigt?
>
> CH
at det behøver have noget at gøre med at killingen er taget for tidligt fra.
gitte

Fra : Alice

Dato : 27-09-06 11:23

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev
> [...]
> Resultatet af for tidlig fjernelse er ofte adfærdsproblemer som du
> beskriver dem. De varer i mange tilfælde kattens liv ud.

Jeg giver dig helt ret, men må alligevel rette dig lidt
Der er ingen lov ( desværre ) som påbyder at killingen SKAL blive hos sin
mor og søskende til de er 12 uger. Men eksperter og adfærdsterapeuter
tilråder og anbefaler det. Vi kan kun håbe og ønske at der kommer en lov på
området, da for tidlig fjernelse af killinger ofte resulterer i uheldig
adfærd :-/

KH
Alice

Fra : C.H

Dato : 27-09-06 11:32

"Alice" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på området, da for tidlig fjernelse af killinger ofte resulterer i uheldig

Sorry Alice, du har helt ret - der er ikke lovgivet for katte, som der er
for hunde. Men det er bestemt tiltrængt.

CH

Fra : gitte

Dato : 27-09-06 11:28

> [...]
> tisser i mine dyner, og jeg har ren gjort kattebakken og jeg ved ikke hvad
> jeg kan gøre for det er ret træls hvis jeg skal vaske mine dyner hele

Jeg ville lukke katten ud af soveværelset.

gitte

Fra : lene

Dato : 27-09-06 12:36

mit råd til dig for jeg har selv haft det problem med at den ville die og
tisse på min dyne det er die kan du nok ikke gøre det vilde ved prøv at tage
en gammel trøje og ha den på og så tag katten op til dig så dufter den af
dig og så kan den sove med den om natten (det hjælper her meget efter jeg
fik det råd her inde) og det med den tisser på din dyne der kan jeg kun sige
hold øje med den og når du kan se den ville sætte sig så tag den lige inden
den får sat sig til rette og hen i kassen måske du kan sætte en kattebakke
ekstra op i nærheden af din seng det gjore jeg og det hjalp faktis rigtig
godt og 4 dage efter stoppede ham med at tisse andre steder end de katte
bakker jeg har som han så deler med 4 andre katte håber det hjælper ellers
er der et andet lille råd som har hjulpet mig og det er købe en rulle
plactik sække og sprat dem op og læg dem ud over din seng men husk at tape
dem sammen så din kan ikke kan komme under skildningerne det hjalp mig meget
for mine katte bryder sig ikke om at gå på plactik

knus lene

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 27-09-06 23:11

> [...]
> men husk at tape dem sammen så din kan ikke kan komme under skildningerne
> det hjalp mig meget for mine katte bryder sig ikke om at gå på plactik

har du nogen ide, om det måske også gælder for voksdug? jeg har nemlig en
gammel voksdug, som jeg har overvejet at lægge over min dyne.

M.v.h.
Lise

Fra : lene

Dato : 28-09-06 21:48

hmm det kan jeg ikke svare på men jeg syntes da at du skal prøve det er da
et forsøg værd men det er ikke det samme som plactik men prøv det er hvad
jeg ville råde dig til
knus lene

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:451af6eb$0$20270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 09:51

Hej Lise.

Da min mor levede fik hun gennem kommunen nogle eengangs
vådliggerlagner. Jeg arvede en stor stak, og bruger dem til mange
praktiske foremål. De er ganske tynde, hvis du kan forestille dig
bløde papir der er plasticbehandlet på bagsiden. Det kan da være, at
man kan få sådanne lagner forholdsvis billigt.

Jeg tror, at du vil komme til at føle dig som værende i sauna, hvis du
skal ligge under voksdug. Tror ikke det er særlig sundt.

Jeg håber imidlertid for dig, at Uther i mellemtiden har skippet
uvanen, og alt er ved det gamle.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : lene

Dato : 29-09-06 10:36

> [...]
> skal ligge under voksdug. Tror ikke det er særlig sundt.
>
> Jeg håber imidlertid for dig, at Uther i mellemtiden har skippet uvanen,

hej tove
nu skal det jo ikke forståes at jeg sover under plactik for det gøre jeg
ikke men når jeg ikke er ved min seng så havde jeg det hen over mine dyner

knus lene

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 11:04

lene <devilgirl@webspeed.dk> wrote:
> hej tove
> nu skal det jo ikke forståes at jeg sover under plactik for det
> gøre jeg ikke men når jeg ikke er ved min seng så havde jeg det hen
> over mine dyner

Åh, så misforstod jeg dig vist. Voksdug er da sikkert en glimrende
løsning. Det ville jeg da nok overveje. Jeg troede bare at Lises Uther
gjorde det mens hun lå i sengen, og så er voksdug nok ikke rart.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 27-09-06 13:03

Lilian Nielsen wrote:

> [...]
> jeg kan gøre for det er ret træls hvis jeg skal vaske mine dyner hele tiden

Som jeg tidligere har fortalt om, fik vi vores killinger meget tidligt
(de var omkr. 8 uger og moderløse). Den ene var ikke helt god til
renlighed og fik da også tisset i sengen et par gange. Det krævede i
vores tilfælde forholdsvis lidt målrettet "pottetræning", så gik det
over. Når killingen havde spist, drukket eller sovet satte vi ham i
bakken og "stimulerede" ham bagi, f.eks. med en klud. Det gør, at
killingen tisser, nærmest per refleks. Og så en stor bunke ros. Når
killingen ser "tisselysten" ud, er det ind i bakken og så ros. Generelt
altid ros og hygge, når killingen er nær bakken, så det bliver et rart
sted. Det er nu over en måned siden, vores har været urenlig, så vi
regner faktisk med, det er et overstået kapitel. Heldigvis.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Tina M

Dato : 29-09-06 15:44

> [...]
> jeg kan gøre for det er ret træls hvis jeg skal vaske mine dyner hele tiden

Jeg har ikke noget svar på dit problem, men med hensyn til kattebakken
kan du gøre den lækker lækker med nogle Baldriandråber, det virker
tiltrækkende på katte...

Med venlig hilsen
Tina M
- Tøm kattebakken ved privat svar