Og så var de væk
Fra : Kari Eiffert

Dato : 26-09-06 20:39

Hej allesammen

Ja vi har jo lige haft et stort loppeproblem igen igen igen. Nu har vi
simpelthen gjort hovedrent i hele hytten og misserne er blevet behandlet med
capstar og program vet og da alle lopperne på dem var døde blev de vasket
godt og grundigt med shampoo med teatree oil fra jean peau. Det har taget
halvanden time med vandpjaskeri og føntørrer. Men de er også fuldstændig fri
for loppelorte nu. Hurraaaaa. Krydser virkelig fingre for at det her virker,
for vi har jo haft mange problemer med vores "lille" hankat på 8½ kg. Enten
kunne han ikke tåle loppmidlerne og fik udslet og sår i nakken. Eller også
virkede det simpelthen ikke. Alle de lopper vi har fundet de sidste par
timer er dog døde, så på torsdag får de alle en omgang capstar igen til at
tage nogen af de lopper der evt skulle have undsluppet.

For resten talte vores søde dyrehandler noget om at der er kommet et nyt
naturligt produkt på markedet mod lopper. Hun var meget spændt på om det
virkede. For de lover man har loppefri dyr i 5 mndr. og det er endda uden
alle de hormoner de bruger for at gøre lopperne sterile, hvilket hun går
meget op i
Og så dygtige som de var idag, ja så har vi ikke noget imod at vaske dem et
par gange i året. De tog det simpelthen SÅ pænt. Manden fik dog en skramme
eller to Men det er vel ikke så galt taget i betragtning at de aldrig er
blevet vasket før i deres 4 år lange liv

Mvh Kari

P.S nu vil jeg tage et bad for jeg har da lige så meget pels i hovedet som
kat

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-09-06 13:21

http://europa.eu.int/comm/health/ph_risk/committees/04_sccp/docs/sccp_o_018.pdf

http://www.drugdigest.org/DD/PrintablePages/herbMonograph/0,11475,551982,00.html

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9576358&dopt=Citation

http://www.drugdigest.org/DD/DVH/HerbsReference/0,3928,551982%7CTea+Tree+Oil,00.html

> http://b-naturals.com/product_info.php?products_id=99
>
> http://www.bgvv.de/cm/257/use_of_undiluted_tea_tree_oil_as_a_cosmetic.pdf
>
> http://www.animal-health-online.de/print/teebaum.htm
>

> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann "Natravnen"
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hmmmmm det har jeg aldrig hørt, for så havde jeg selvfølgelig ikke købt det.
Vores har det heldigvis rigtigt fint *tørrersvedenafpanden* De har faktisk
ikke været så glade længe. Nu fortyndede vi det også rigtigt meget og
skyllede rigtigt rigtigt godt og længe. De lugter heller ikke af teatreeoil.
Har du en anden slags shampoo du kan anbefale i stedet for? I tilfælde af at
det blev nødvendigt med en vask igen engang?

Mvh Kari

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-09-06 14:50

Hvis I forskriftsmæssig (hver 5. uge) behandler med Advantage Pour-on
(dryppes på nakke/skulderregionen), skulle I ikke fremover få
loppeproblemer.
Jeg ved, at der er rigtigt mange katte, der får kraftige hudreaktioner
(også ligefrem sår), når man bruger Frontline Pour-on. Det ses ikke med
Advantage.
Spray-produkterne er også yt her i huset.

Program Vet. dræber ikke levende lopper, men hindrer kun æg i at udvikle
sig.

Og hvis kattene absolut skal vaskes, så brug uparfumeret babyshampoo.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-09-06 15:29

> [...]
> Advantage.
> Spray-produkterne er også yt her i huset.

ok det har vi endnu ikke prøvet. Det var planen at vi ville prøve Cyclio
vet, men det er ikke til at opstøve for tiden.

> Program Vet. dræber ikke levende lopper, men hindrer kun æg i at udvikle
> sig.

ja det ved jeg, og det er derfor vi også bruger capstar sammen med

> Og hvis kattene absolut skal vaskes, så brug uparfumeret babyshampoo.

det vil jeg huske til næste gang. De blev mest vasket pga al den loppelort
de havde i pelsen. Det sidder bare godt fast i deres tykke underuld.

> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann "Natravnen"
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Mange tak for gode råd. Utroligt hvad man kan komme ud i, når man bare
prøver at gøre det bedste for de små pus

mvh Kari

Fra : Sanne

Dato : 28-09-06 19:51

--
Fjern dyret i mailadressen for at svare på email
"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Mange tak for gode råd. Utroligt hvad man kan komme ud i, når man bare
> prøver at gøre det bedste for de små pus

Hejsa Kari

Vi har også problemer med lopper her hjemme, men nok om det c",)
Jeg fandt Cyclio på nette i går inde på www.anivet.dk til 175 kr. Prøv at se
om det ikke er det du søger.

Med venlig hilsen Sanne

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-09-06 04:11

> [...]
> om det ikke er det du søger.
>
> Med venlig hilsen Sanne

> Fjern dyret i mailadressen for at svare på email

Det er lige præcis det jeg søger Det er vist det første sted jeg har set
dem have det hjemme. Men da jeg er lidt nærig () så vil jeg hellere have
den pakke med 4 pipetter (det er nemlig det jeg skal bruge til mine 3
misser) og den koster 320 kr her
http://www.petxco.dk/index.php?main_page=product_info&products_id=31975 Og
det kommer på lager på onsdag skriver de. Så tror jeg hapser den. Nu er de
jo også behandlet og har ikke kløet sig i to dage (det har jeg til gengæld)

Men mange tak. Og held og lykke med din loppebekæmpelse

Mvh Kari

Fra : Sanne

Dato : 29-09-06 08:14

> [...]
> gengæld)
>
> Men mange tak. Og held og lykke med din loppebekæmpelse

Hej igen

Øvv ser først nu hvor du skriver det at der kun er to, men okay nu er den
bestilt *SS*
Men så så jeg lige at det er altså først den 1 november de får det igen og
ikke på onsdag så du skriver - bare lige så du ved det c",)

Hilsen Sanne som kæmper vidre med at få de små kryb ud af huset *GG*

Fra : Sanne

Dato : 29-09-06 08:19

> [...]
> gengæld)
>
> Men mange tak. Og held og lykke med din loppebekæmpelse

Hov fandt lige denne her
http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=321 .... det er da
billiger end de 320 *SS*

Sanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 09:44

Sanne <sanne@katmulticom.dk> wrote:

> Hov fandt lige denne her
> http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=321 .... det er
> da billiger end de 320 *SS*
>
> Sanne

Hej Sanne og Kari.

Jeg er da blevet nysgerrig m.h.t. Cyclio. Jeg åbnede linket og så, at
der stod "4 pipetter til lille hund". Kan man også bruge det til katte
uden problemer ? Var derefter inde på den side der viste loppemidler
til katte, men der står Cyclio ikke nævnt.

Jeg kan huske i begyndelsen med de pipetter mod lopper, det er jo
nogle år siden, at man med de første der kom frem, under ingen
omstændigheder måtte bruge dem til katte.

Jeg har efter dyrlægens anbefaling købt pipetter til små hunde til
Mivser og Mini, fordi det var billigere at dele én pipette mellem dem.
Nu har jeg så kun Mini tilbage, og synes Cyclio lyder næsten for god
til at være sand. Er der mon andre der har erfaring med det, eller er
det for nyt endnu ?

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Sanne

Dato : 29-09-06 10:21

> [...]
> så kun Mini tilbage, og synes Cyclio lyder næsten for god til at være
> sand. Er der mon andre der har erfaring med det, eller er det for nyt

Hej Tove

Hmm ja det er et rigtig godt spørgsmål - og jeg kan desværre ikke svare på
det. Jeg gik bare ud af at man godt måtte bruge det til katte da der jo stå
i teksten "Killinger kan behandles allerede, når de vejer 1 kg. "
"Drægtige katte kan behandles"

Sanne c",)

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 10:49

> [...]
> katte da der jo stå i teksten "Killinger kan behandles allerede,
> når de vejer 1 kg. " "Drægtige katte kan behandles"

Hej Sanne.

Der står godt nok på Netdyredoktoren, at det kan bruges både til hunde
og katte, men jeg kan altså også godt blive lidt forvirret, for jeg
gik ind på PetXco's hjemmeside og så at 4 pipetter á 0,6 ml. til 1-6
kilo kat koster 320,- kr., medens 4 pipetter á 1,5 ml. til 7-15 kg.
hund kun koster 274,- kr..............Det lyder da lidt underligt.

Der står desuden på Netdyredoktoren, at det ikke må bruges til syge og
svage katte. Det er jo mange gange svært at se om katten er syg,
førend den er meget syg.

Jeg tror lige jeg venter og ser, om der er andre der har erfaringer.
Cyclio virker jo også ligesom Frontline og de andre midler kun
forebyggende. Jeg er lidt i syv sind hvad jeg skal, for det ville da
være dejligt hvis man kun behøvede at give midlet 4 gange om året.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-09-06 14:00

> [...]
>Men så så jeg lige at det er altså først den 1 november de får det igen og
>ikke på onsdag så du skriver - bare lige så du ved det c",)

Ej dumme mig. Jeg er simpelthen en hel måned for langt henne *suk* så man
lige mig springe min egen føs'da over.

> Hov fandt lige denne her
> http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=321 .... det er da
> billiger end de 320 *SS*
>
> Sanne

Jeps har jeg set og undersøgte så hvad grunden til denne prisforskel kunne
være. Så jeg smuttede ind på produktets hjemmesiden. Det til katte er en 10
% opløsning og det til hunde er kun på 2 %. En af mine kolleger, der har
solgt det her produkt forklarede at det er fordi der er forskel på katte og
hundes hud og fedtlag. Så hvis man absolut vil give dem det til hunde skal
de op og have samme dosis som den til stor hund altså 3 ml i stedet for de
0,6. Og det bliver stadig billigere, men også en forfærdelig masse væske man
skal dryppe på en lille kat.

Så blev vi alle så meget klogere

Mvh Kari

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-06 12:31

Kari Eiffert wrote:
> Hej allesammen
>
> Ja vi har jo lige haft et stort loppeproblem igen igen igen.

Vi er også lioge midt i et angreb, har fået sprayet kattene (4 stk)
og hunden.
Besværligt med så langhåret en hund som en flat.

Sandsynligvis er det vores hankat som har slæbt dem til os, vi har
ikke været for flinke til at give kattene loppekure, og da det er
gårdkatte så er de meget rundt omkring.

Jeg kom til at tænke på om man ikke burde veksle mellem forskellige
midler, for at undgå resistens.
Så man første ½-år bruger fx. Frontline, næste ½-år Capstar,
derefter Advantage etc. ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 13:18

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Jeg kom til at tænke på om man ikke burde veksle mellem forskellige
> midler, for at undgå resistens.
> Så man første ½-år bruger fx. Frontline, næste ½-år Capstar,
> derefter Advantage etc. ?

Jeg googlede lige lidt og fandt ud af at Advantage indeholder
Imidacloprid og Frontline indeholder Fipronil, begge stoffer virker jo
kun ved at forebygge at loppeæg udvikles. Capstar slår så til gengæld
alle voksne lopper på dyret ihjel indenfor et vist antal timer.

Jeg er ikke sikker på, at man kan undgå resistens ved at veksle mellem
midlerne.
Jeg tror at jeg ville gøre det, at jeg først gav Capstar, og dernæst
et af de to midler et stykke tid efter. Det gælder jo i første omgang
at få alle de voksne lopper væk.

Der også kommet det nye Cyclio, så er det jo kun hver 3. måned man
skal behandle. Det vil jeg gerne selv prøve, men mangler lige at høre
om der evt. er bivirkninger. Det påstår fabrikanten at der ikke er,
eller rettere sagt: Der er ikke fundet bivirkninger.............endnu.

Hvad mener alle I andre ?

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-09-06 14:08

> [...]
> kun ved at forebygge at loppeæg udvikles. Capstar slår så til gengæld
> alle voksne lopper på dyret ihjel indenfor et vist antal timer.

Den nye frontline combo vet skulle både slå de voksne lopper ihjel samtidig
med at det virker mod æg, larver og pupper. Vi har bare haft lidt problemer
med det, da der åbenbart ikke er nok i en pipette til vores store hankat.

> [...]
> Jeg tror at jeg ville gøre det, at jeg først gav Capstar, og dernæst
> et af de to midler et stykke tid efter. Det gælder jo i første omgang

Vores fik capstar og program vet på samme tid i tirsdags. Idag kløede de sig
igen, så de har lige fået capstar igen. Der står også i brugsanvisningen at
de nok skal have det et par gange. Det er vel fordi at de ikke har været
alle steder endnu.
Men ellers har vi noget frontline combo vet liggende, så må de jo få det.
Skal så bare lige have købt en ekstra til lille Alf.

> [...]
> om der evt. er bivirkninger. Det påstår fabrikanten at der ikke er,
> eller rettere sagt: Der er ikke fundet bivirkninger.............endnu.

Ja vi skal jo prøve det. Men tror helt ærligt ikke på at det holder 3 mndr.
Lyder for godt til at være sandt, synes jeg. Men det må da være meget
populært, når det er næsten totalt udsolgt alle steder.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 14:32

Kari Eiffert <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote:

> Ja vi skal jo prøve det. Men tror helt ærligt ikke på at det holder
> 3 mndr. Lyder for godt til at være sandt, synes jeg. Men det må da
> være meget populært, når det er næsten totalt udsolgt alle steder.

Ak ja, vi har vores hyr allesammen med de "kære" insekter. Jeg selv er
virkelig plaget af de her små forbandede Mitter der stikker helt
vildt. Det er ikke rigtige myg men i familie med dem. Jeg er så
overstukket som en nålepude snart, og det klør som pokker, foruden at
stikkene hæver helt vildt. Jeg har altså så ondt af de stakkels små
misser der har fået lopper, det er jo uden tvivl lige så ubehageligt
for dem, som det er for mig. Jeg skal have myggespray på hver 4. time,
ellers ender jeg med at blive vanvittig. Nå, men man må håbe at
sæsonen for begge arter slutter snart. Det var så bare en lille
sidebemærkning og helt OT.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 29-09-06 16:48

> [...]
> ellers ender jeg med at blive vanvittig. Nå, men man må håbe at
> sæsonen for begge arter slutter snart. Det var så bare en lille

Ej det lyder da virkelig også voldsomt ubehageligt. Jeg føler med mine.
Bogstaveligt talt. Lopperne hopper på mig, når vi er så smarte at lukke et
rum af. Føj hvor det kløer. Og det kløer længe! Og så er der jo min kæreste,
som aldrig får lus, som myggene for det meste flyver udenom og som lopperne
bare hopper af igen. Verden er et uretfærdigt sted

Mvh Kari