Bange!!
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-09-06 19:37

Jeg er en far(bor sammen med moren) til en datter på 7 år, vi har 4-5 gange
om måneden brug for en babysitter.,

Hvilket køn skal vi vælge som babysitter?
Er der mulighed for at sikre sig, så vi ikke kommer til at få noget af det
værste som babysitter, en pædofil som gør vores elskede datter ondt?

Håber nogen kan svare på disse spørgsmål

Hilsen
Thomas

Fra : Holst

Dato : 26-09-06 20:08

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> værste som babysitter, en pædofil som gør vores elskede datter ondt?
>
> Håber nogen kan svare på disse spørgsmål

Risikoen er meget mindre, end du tror. Men det vigtigste er, at du
finder en babysitter, som du er tryg ved, hvad enten denne babysitter er
en mand eller en kvinde. Lær vedkommende at kende, så det ikke bare er
en, som de ser fem minutter, når hun/han overtager barnet, og fem
minutter igen, når I kommer hjem igen.

Du kan naturligvis forlange, at vedkommende stiller med en
straffeattest, for så kan du i det mindste sikre dig, at vedkommende
ikke tidligere har begået lignende ting. Rigtig mange fritidsforeninger
(fodboldklubber, spejdergrupper og lignende) og børneinstitutioner
indhenter i dag sådanne oplysninger om deres ansatte.

En ren straffeattest (børneattest) er naturligvis ikke nogen garanti
for, at der ikke sker jeres datter noget. Det er blot en garanti for, at
du ikke ansætter en, som er tidligere straffet for noget sådant.

Men lær vedkommende at kende. Det er det vigtigste. Og find så en, som
din datter går godt i spænd med.

Fra : Patruljen

Dato : 26-09-06 22:10

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> værste som babysitter, en pædofil som gør vores elskede datter ondt?
>
> Håber nogen kan svare på disse spørgsmål

Os voksne kan osse være bange
Og synge lange, lange bange sange
Der er så mget vi skal passe på
Jeg har jo dig, som jeg skal passe på

Hvis du ikke kan finde en ung pige, en medhjælper eksempelvis, i
stoler på.
Find en babysitter fra en bureau. Bed om straffe - attest.

Selv pædofile præster kendte deres ofre og deres forældre. Godt. Og
burde måske være de sidste, nogen havde tænkt, ville gøre. Sådan.

Best Regards Bruun

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-09-06 23:05

"Thomas Rasmussen" <thomasjuulrasmussen@hotmail.com> wrote in

> Er der mulighed for at sikre sig, så vi ikke kommer til at få noget af
> det værste som babysitter, en pædofil som gør vores elskede datter
> ondt?

Nej. Man kan ikke se, mærke, lugte eller på anden måde sikre sig at folk
ikke er potentielle børnemishandlere. Selv mormødre og pædagoger viser sig
ind imellem at være børnemishandlere.

4-5 gange om måneden lyder som et bevidst valg. Måske er det noget i kunne
overveje at undgå?

Fra : nusle nuslesen

Dato : 02-10-06 23:11

"Thomas Rasmussen" <thomasjuulrasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> værste som babysitter, en pædofil som gør vores elskede datter ondt?
>
> Håber nogen kan svare på disse spørgsmål

Mine børn er stort set ikke blevet passet privat, før de kunne tale (de skal
kunne sige, når jeg kommer hjem, om det har været iorden) - og så er de kun
blevet passet af familien. Ingen fremmede - og ingen dagplejere (de er alene
med børnene) - og i to ud af tre tilfælde (jeg har tre børn) er det tilmed
lykkes mig at undgå vuggestuer - jeg har prioriteret børnene, arbejdet om
aftenen/natten når faderen var hjemme, og har valgt ikke at komme ret meget
ud uden børn, da de var små.

De er ikke små så længe, og livet er langt - jeg kunne vente.